2013-05-21, 03:34
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Det är idag inte konstigt alls gällande krishjälp i olika sammanhang, det har även polis, räddningstjänst m.fl. som utsätts för traumatiska upplevelser i yrket. Ibland byts de ut omedelbart och får krishjälp för den är bra och effektiv i de flesta fall för inblandade. Det gäller att "mota Olle i grind" om man säger så, viktigt att fort få bearbeta en händelse med professionell hjälp.

Jo, jag har tillgång till krishjälp i mitt eget jobb men skulle inte få det för att ha hittat "vissa fynd". Det måste vara fynd då som kan tänkas vara väldigt obehagliga.
Citera
2013-05-21, 03:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
Den gula byggnad som finns på bild nån sida bakåt. Troligtvis tillhör den Försvarsmakten/FortV. Tor inte de har hunnit sälja av så mycket i där uppe p.g.a att anläggningarna offiellt inte avvecklats förrän nyligen (Och skicket på rätt mycket är nog sisådär eftersom det stått oanvänt i massor av år = svårsålt)

De här byggnaderna som är ganska nära stadskärnan har besök lite då och då av mindre ljusskygga som festar där, röker på om sådant finns. Det är s.a.s. lite undanskymt och lätt att ta sig in. Polisen har hittat ett antal sådana tillhåll när försvaret i princip lades ner och man minskade på skyddsvakt patrullering. Behöver inte vara ett sådant tillhåll men osvuret är bäst.
Citera
2013-05-21, 03:52
Medlem
Lums avatar
Citat:
Den gula byggnad som finns på bild nån sida bakåt. Troligtvis tillhör den Försvarsmakten/FortV. Tor inte de har hunnit sälja av så mycket i där uppe p.g.a att anläggningarna offiellt inte avvecklats förrän nyligen (Och skicket på rätt mycket är nog sisådär eftersom det stått oanvänt i massor av år = svårsålt)

Känns hemskt att nu hålla på och spekulera om GM eller peka ut i ett känsligt läge men kan inte hjäpa att det ändå får mig att tänka på hennes manliga kompis, som var med henne sist.

Vet att det framkommit att han försökt sig på försvaret och hade intresse åt det hållet, en då ganska given person som skulle ha känt till byggnaden/området.
Citera
2013-05-21, 03:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Waie
Citat från en MP facebook inlägg postat för en timme sedan.

"Denna kväll kommer att vara inpräntat i huvudet på mig för all framtid. FY SATAN VILKA... Finner inget passande ord för det. Sova kan man glömma denna natt."

Vilken jävla attention-whore, är det jobbigt så basunerar man inte ut det på jävla facebook, eller har världen blivit så nergången?
Citera
2013-05-21, 03:54
Medlem
Lums avatar
Citat:
De här byggnaderna som är ganska nära stadskärnan har besök lite då och då av mindre ljusskygga som festar där, röker på om sådant finns. Det är s.a.s. lite undanskymt och lätt att ta sig in. Polisen har hittat ett antal sådana tillhåll när försvaret i princip lades ner och man minskade på skyddsvakt patrullering. Behöver inte vara ett sådant tillhåll men osvuret är bäst.

Okej, då kanske min teori spricker.

Trodde att den kanske låg tillräckligt utanför, att ingen bara skulle få för sig att åka ut dit. Förutom då kanske den som är intresserad av sådana byggnader/områden.
Citera
2013-05-21, 03:55
Medlem
Citat:
Polisen har hittat ett antal sådana tillhåll när försvaret i princip lades ner och man minskade på skyddsvakt patrullering. Behöver inte vara ett sådant tillhåll men osvuret är bäst.
Rätt vanligt fenomen. Tidigare var det tydligen rätt vanligt att FM övergav byggnader de inte hade användning för men fortfarande låg på "militärt område". Gemensamt för många av dessa är att de blir tillhåll för lokala förmågor.
Citera
2013-05-21, 03:57
Medlem
XsliteXs avatar
Citat:
Rätt vanligt fenomen. Tidigare var det tydligen rätt vanligt att FM övergav byggnader de inte hade användning för men fortfarande låg på "militärt område". Gemensamt för många av dessa är att de blir tillhåll för lokala förmågor.

Plus att man ska ju komma ihåg att det är fler och fler som håller på med geocaching och i just detta området finns det en del cacher..
Citera
2013-05-21, 04:10
Medlem
Jag funderar på om man inte sökt på det området innan? Tänker lite så att om man har sökt där innan utan fynd kan ju någon ev GM ha placerat ut kroppen lr något i hopp om att ingen skulle leta där igen. Låter långsökt men.. om hon har dött av naturlig orsak är det högst intressant vad orsaken är och varför hon först sprang, sen gick till en kompis o plugga för att gå ut till den här platsen så sent. Intressanta är AN, hennes son och kompisen. Men är kompisen hon träffa samma som fick sms?
Citera
2013-05-21, 04:11
Medlem
XsliteXs avatar
Huset är markerad men en snygg "nåja" ring och en del geocacher i omgivningen med andra ord, så folk borde ju ha färdats på den vägen.
Den efter vägen ovanför huset är loggad 6 gången den 18/5 bland annat, den uppe på fortet är loggad 3 gånger och den nedanför huset på bilden sett är loggad 6 gånger sedan hon försvann, polisen bör ju kontakta dessa geocachare i upplysningssyfte.. dom kan ha sett något.. det är varierande datum på loggningarna..

http://www15.zippyshare.com/v/51589764/file.html
Citera
2013-05-21, 04:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XsliteX
Plus att man ska ju komma ihåg att det är fler och fler som håller på med geocaching och i just detta området finns det en del cacher..

Kan ju ha kommit tips om icke geocatching aktivitet i området och man beslöt sig för att göra ett sök och fick träff. Eller känt tillhåll/område för ljuskygga och man vill vara varse att hon ej fanns där.

Med ljuskygga så kan det även vara sexrelaterad aktivitet och då företrädesvis i bil, dock tror jag inte en sekund att VB skulle ställa upp på sådant utan då mer blivit tvingad och det har slutat illa.
Citera
2013-05-21, 04:21
Medlem
XsliteXs avatar
Citat:
Kan ju ha kommit tips om icke geocatching aktivitet i området och man beslöt sig för att göra ett sök och fick träff. Eller känt tillhåll/område för ljuskygga och man vill vara varse att hon ej fanns där.

Med ljuskygga så kan det även vara sexrelaterad aktivitet och då företrädesvis i bil, dock tror jag inte en sekund att VB skulle ställa upp på sådant utan då mer blivit tvingad och det har slutat illa.

Precis, men dogging som jag antar att du syftar på med sexuell aktivitet i bil förekommer inte så frekvent här uppe i norr, min gissning är att de flersta som passerar förbi det där huset är geocachare, UE:are eller hundägare, eller en kombination av dessa.. men som tur är så kan man ju se vilka Geocachare som varit i närheten.. det borde polisen kolla mer på i såna här fall..
Citera
2013-05-21, 04:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lum
Känns hemskt att nu hålla på och spekulera om GM eller peka ut i ett känsligt läge men kan inte hjäpa att det ändå får mig att tänka på hennes manliga kompis, som var med henne sist.

Vet att det framkommit att han försökt sig på försvaret och hade intresse åt det hållet, en då ganska given person som skulle ha känt till byggnaden/området.

Läs också #5554

samt betänk

Detta var bland det sista som skrevs på hennes facebook.

Skämt/ humor?
Förtäckt hot om att avslöja någon p.g.a
obesvarad/olycklig kärlek? eller utpressning?
Senast redigerad av ophiaghushannah 2013-05-21 kl. 04:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in