Inget släktskap. Quarrel sade sig ha koll på detta men ville inte utveckla just då.
Lite väl konspiratoriskt att dra de växlarna kanske?
Ville inte utveckla? Jag berättade att de inte var far och son, men jag ville inte tala om vem pappan är, han har inget med det här att göra, såvitt vi vet. Däremot vet jag inte om det finns någon annan släktskap. Om man hårdrar det, är vi inte alla släkt med Adam och Eva?
Har försökt att följa det här försvinnandet, dels via media och här på Fb.
En sak som förbryllar mig är, var finns styvpappan i den här historien?
Tv har ju visat inslag där en gammal man "extrapappa" som han själv kallade sig i intervjun, gör uttalanden om flickan, men var håller styvfadern hus?
Varför är media så tyst om honom? Borde det inte vara han som bemöter media om nu inte mamman är så bra på svenska?
En tanke jag inte riktigt kan göra mig av med är att VB faktiskt lämnade lägenheten hos kompisen vid 21-tiden och gick mot älven där styvfadern stod med sitt fiskespö? Kanske var det till hans mobil sms-trafiken gick under kvällen?
Hon ville ha skjuts hem, sms:ar styvpappan som säger att han står vid älven och fiskar, - Kom hit så gör vi sällskap hem sen...och något gick snett?
Skulle vara intressant att få veta var fadern och hans fiskekompis fiskade den kvällen.
Tänker du att det är därför de böt ansvarig? Så det inte skulle bli jäv?
Finns det några indikationer på släktskap?
Detta är anledningen för varför ansvarige polisen skrevs av från fallet. Dennes son dog tragiskt i en olycka. Så spekulationerna om detta kan vi nu lämna.. http://mobil.kuriren.nu/default.aspx?id=6839317&p=
Ett bergrum som inte ens militären vet om. Har du något förslag på vad skulle det kunna vara?
Ptja ett bergrum som Försvaret inte använder längre (och de samtliga andra anläggningar) "ägs" ju av FortV. Det finns ett o annat som har trillat mellan stolarna genom åren. Anläggningar som enligt arkiven skall vara avvecklade och raserade/plomberade finns kvar så som de såg ut när FM lämnade dem.
Jag har bara hört polisen säga att sista mobilsignalen var innan hon lämnade kompisen, och som vi vet var det ca 21:00, enligt kompisen själv. Därefter finns inget livstecken från mobilen och inte heller från VB.
Jag tolkade Skö*d som att det inte var samtal eller sms, utan bara en sån där kontakt mobil och mast emellan.
Ja, den tolkningen har jag också gjort. Men sedan har man pratat om ett tiotal signaler före sms:et 18:40 resp. den allra sista signalen vid 21-tiden. För att (åtminstone i inledningsskedet) snabbt få veta vad dessa signaler kan ha stått för har man förhört ett stort antal personer i hennes bekantskapskrets.* - Det skulle ju ev. kunna vara så att det sista livstecknet = ett upprört sms 18:40, medan alla övriga signaler = kommunikation med basstationerna. Beroende på hur ofta stationerna haft kontakt med mobilen, var det kanske inte uteslutet att VB ringt eller skickat sms även efter 18:40.
En annan reflektion är att VB väljer att sms:a 18:40. Om hon är upprörd över något borde det kanske ligga närmare till hands att ringa. Och om man "låter" upprörd i ett sms, vad är det man skriver då? - Vågade/ville hon inte ringa i X:s närvaro?
*
På Telias listor visas endast mastpositioner vid utgående sms eller samtal + endast inkommande trafik från Teliakunder. Man behöver alltså inhämta en lång rad listor för att täcka upp även för andra telefonoperatörer.
Tänker du att det är därför de böt ansvarig? Så det inte skulle bli jäv?
Finns det några indikationer på släktskap?
Detta är anledningen för varför ansvarige polisen skrevs av från fallet. Dennes son dog tragiskt i en olycka. Så spekulationerna om detta kan vi nu lämna.. http://mobil.kuriren.nu/default.aspx?id=6839317&p=
Välkommen till Flashback!
Och tack för det tragiska budskapet. Mina tankar till den omkomnes anhöriga. Jag delar din förhoppning om att spekulationer om någon annan orsak till utbytet av ansvarig upphör med detta.