2013-05-10, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Nu kan det ju vara så att Bodengrabb inte är så high på skriftspråk som gör att man blir förstådd på sånt här forum. Kanske är väldigt ung, eller har ett praktiskt yrke där användning av skriftspråk inte är ett framträdande behov.

Bodengrabb:
Använd:
"Jag tror" inledande av en mening där det är så. Eller avsluta meningen med "gissar/tror/spekulerar jag i"
"Jag vet" om det är nånting du verkligen gör.

Nu blir det väldigt sammanblandat allting du skriver utan att framgå vad som är fakta, gissningar, slutledningar du gör.
jagarbara, men om du kollar tidigare inlägg gjorda av Bodengrabb så förstår du varför vissa av oss tror det är trolleri...
Citera
2013-05-10, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det stämmer ju inte. Det finns ett anonymt vittne som har sett VB lämna vännens bostad, då bör det vara detta vittne som såg VB sist. För inte gick väl vännen med ut, det finns inga uppgifter som styrker det?

Det här vittnet kan vara en svartsjuk man som spionerade på VB precis som någon beskrev här tidigare. Bodengrabb ligger högt på min rankinglista över tänkbar svartsjuk man.

Citat:
Ursprungligen postat av tusenfia
Nu tror jag såhär:

Du känner den här Tompy. Du känner honom till och med väldigt, väldigt väl. Ni råkade inte bara träffas i en skallgång utan du känner ju honom sen innan. Du har förmodligen nån dispyt med honom och ser nu din chans att hänga ut honom. Det märker man på hur du skriver. Du har ett nära band till honom. Och du är irriterad på honom. Det kan jag slå fast efter hur du skriver.

Du var ju för guds skull utanför hans lägenhet den akuella kvällen! Var det också en slump menar du?

Detta kommer inte heller att gå Polisen förbi, förhoppningsvis!
För att vara på den säkra sidan så borde någon här inne tipsa om att de bör granska "Bodengrabb". Ställ idioten mot väggen - om inte annat för att kunna avföra.
Att en människa, driven av sensation, ren dumhet eller i avledningssyfte, placerar sig själv i tid och rum för hennes försvinnande är anmärkningsvärt.
Citera
2013-05-10, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jamenherregud
TP har nu bytt namn till "S*röm S*röm på FB... Ser så ut på det där om könsdiskrimineringen... Men jag kanske har missat något?

Kan nog stämma. Jag hittar inte hans inlägg på Mp sida heller längre?
Citera
2013-05-10, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krazzan
jagarbara, men om du kollar tidigare inlägg gjorda av Bodengrabb så förstår du varför vissa av oss tror det är trolleri...
Fullt möjligt det är så. Men tror det kan vara som jag skrev. Personen är inget vidare på tydligt skriftspråk och därför blir allting fel för att hans förmåga att få fram skillnad mellan vad han menar han vet, han gissar, hans slutledning är.

Jag tycker det skulle vara så jävla empati-stört trolla i en sån här tråd så jag hoppas det är som jag skriver.
Citera
2013-05-10, 19:03
Medlem
CloneWars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buddisch13
Ja jag e med på det du skriver & du har en poäng, Men 4 dagar känns som att nån måste reagerat. Men som sagt VI känner juh inte mamman eller familjen så man kan bara gå till sig själv å känna efter hur man hade reagerat. Nu när du nämner det så har inte jag heller läst vad mamman har sagt om vad dottern sa innan hon gick om dom pratade varför hon inte tyckte det va konstigt att dotterns mobil är avstängd i 4 dagar utan ett livstecken.

Nån annan här inne som vet mer av vad mamman har att säga? Vid detta laget brukar det finnas 300 artiklar å intervjuver med oroliga anhöriga som ber dom höra av sig om dom håller sig borta frivilligt

Släpp mamman nu. Dessutom blev det reaktioner efter omkring 4 dagar. Som sagt reagerar INTE alla föräldrar 10 sekunder efter att deras barn varit okontaktbart. Speciellt inte när det gäller en till synes skötsam student som studerar teknisk fysik.
Citera
2013-05-10, 19:03
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Brottsmisstanken ger inte ökat mobildata än vad man får när man letar efter en försvunnen person förmodat i livsfara. Och, som jag har förstått det, så har ingen mobilsignal uppfattats efter kl 21 i lördags kväll, och då var hon positionerad av vittnen.
Jag såg inte hela presskonferensen, men i ABs artikel säger polisen om vittnet "vi har indikationer på att ett vittne också har sett henne där vid den tiden". Hm, indikationer, känns inte så där 100.
Citera
2013-05-10, 19:05
Medlem
Urklipp från NSD:
"Polisen får in många tips och än så länge är det ett som sticker ut. Det ska tydligen finnas ett vittne som påstår sig ha sett henne vid niotiden, just i det område som kamraten bor.

- Det tipset bekräftar våra uppgifter, säger Sköld."

Är inte vittnet bekräftat???? I artikeln framstår det ju bara som nån hörsägen som nåt polisen. Är inte vittnet förhört och bekräftat??
Citera
2013-05-10, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rullkurre
haha, ja han har ändrat sitt namn på fejan samt tagit bort sina kommentarer på MPS, lutar åt ett håll nu tycker jag...
Citera
2013-05-10, 19:06
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Jag såg inte hela presskonferensen, men i ABs artikel säger polisen om vittnet "vi har indikationer på att ett vittne också har sett henne där vid den tiden". Hm, indikationer, känns inte så där 100.

Det kan vara en vittnesuppgift som inte gått att styrka, då är det väl en indikation på vad som har hänt, men inte ställt utom allt tvivel?

Finns säkert personer som ringer polisen och tipsar och påstår det ena och det andra, syfte oklart, precis som här
Citera
2013-05-10, 19:07
Medlem
inter-preters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Fullt möjligt det är så. Men tror det kan vara som jag skrev. Personen är inget vidare på tydligt skriftspråk och därför blir allting fel för att hans förmåga att få fram skillnad mellan vad han menar han vet, han gissar, hans slutledning är.

Jag tycker det skulle vara så jävla empati-stört trolla i en sån här tråd så jag hoppas det är som jag skriver.

Jag tror som du. Det kan mycket väl skett just som Bodengrabb säger, men att det blir lite luddigt formulerat ibland..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa

Ja precis det jag utläste från NSD också. Jag har antagit det vittnet varit en bekräftad uppgift?
Citera
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rullkurre
Och hans Facebooksida verkar vara stängd, vilket iofs inte är så konstigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in