Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det stämmer ju inte. Det finns ett anonymt vittne som har sett VB lämna vännens bostad, då bör det vara detta vittne som såg VB sist. För inte gick väl vännen med ut, det finns inga uppgifter som styrker det?
Det här vittnet kan vara en svartsjuk man som spionerade på VB precis som någon beskrev här tidigare. Bodengrabb ligger högt på min rankinglista över tänkbar svartsjuk man.
Citat:
Ursprungligen postat av tusenfia
Nu tror jag såhär:
Du känner den här Tompy. Du känner honom till och med väldigt, väldigt väl. Ni råkade inte bara träffas i en skallgång utan du känner ju honom sen innan. Du har förmodligen nån dispyt med honom och ser nu din chans att hänga ut honom. Det märker man på hur du skriver. Du har ett nära band till honom. Och du är irriterad på honom. Det kan jag slå fast efter hur du skriver.
Du var ju för guds skull utanför hans lägenhet den akuella kvällen! Var det också en slump menar du?
Detta kommer inte heller att gå Polisen förbi, förhoppningsvis!
För att vara på den säkra sidan så borde någon här inne tipsa om att de bör granska "Bodengrabb". Ställ idioten mot väggen - om inte annat för att kunna avföra.
Att en människa, driven av sensation, ren dumhet eller i avledningssyfte, placerar sig själv i tid och rum för hennes försvinnande är anmärkningsvärt.