2013-05-10, 19:09
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krazzan
haha, ja han har ändrat sitt namn på fejan samt tagit bort sina kommentarer på MPS, lutar åt ett håll nu tycker jag...
Ja, t.ex att han vill vara ifred!
Citera
2013-05-10, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Och hans Facebooksida verkar vara stängd, vilket iofs inte är så konstigt.
Närå, fb sidan finns allt kvar, bara att han ändrat sitt namn där
Citera
2013-05-10, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det kan vara en vittnesuppgift som inte gått att styrka, då är det väl en indikation på vad som har hänt, men inte ställt utom allt tvivel?

Finns säkert personer som ringer polisen och tipsar och påstår det ena och det andra, syfte oklart, precis som här

Men vad är det för störd människa som om dom tror sig ha sett tjejen inte tar kontakt med polisen?
Det här framstår ju som en hörsägen som polisen nöjer sig med och tar förgivet att det är så.
Citera
2013-05-10, 19:11
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Jag såg inte hela presskonferensen, men i ABs artikel säger polisen om vittnet "vi har indikationer på att ett vittne också har sett henne där vid den tiden". Hm, indikationer, känns inte så där 100.
Det beror på vilken tidning man väljer att läsa. Expressen:
Citat:
Enligt polisen har vittnen sett henne i närheten av kompisens bostad vid den tiden.

– Ett tips med en iakttagelse bekräftar det vi tror oss veta, att hon har varit synlig vid 21-tiden, säger Sk*ld.
Jag såg presskonferensen, och tror mig minnas en bekräftelse från polisen.
Citera
2013-05-10, 19:12
Medlem
LadyZamiocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah
Detta kommer inte heller att gå Polisen förbi, förhoppningsvis!
För att vara på den säkra sidan så borde någon här inne tipsa om att de bör granska "Bodengrabb". Ställ idioten mot väggen - om inte annat för att kunna avföra.
Att en människa, driven av sensation, ren dumhet eller i avledningssyfte, placerar sig själv i tid och rum för hennes försvinnande är anmärkningsvärt.

Brukar inte bylingens murvlare hålla ett getöga i forumet på Flashback när det rör sådana här uppmärksammade fall? Att de har fått hjälp av Flashbackare att reda upp saker och ting har vi ju sett prov på tidigare..
Citera
2013-05-10, 19:12
Medlem
Astrologeens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det beror på vilken tidning man väljer att läsa. Expressen:

Jag såg presskonferensen, och tror mig minnas en bekräftelse från polisen.

Mm jag säger desamma, bekräftades väl samtidigt att hon sågs i samma kläder.
Citera
2013-05-10, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Logiskt, jag tänker också så, dock kan det inte uteslutas att en spionerande GM haft tillgång till bil, och att den ödsliga platsen nere vid vattnet i höjd med gruppboendet är en dumpningsplats, kroppen har drivit iväg med strömmen, just därför hittas inte VB på land trots stora eftersöksinsatser.

Bara en tanke för att utesluta de som inte har med saken att göra:
VB berättar på sin fb vad hon ska göra. En ev. planerande gärningsman vet förstås detta och kan räkna ut vilken väg och ungefärlig tid hon borde ta sig hem.
Har styvpappan fb?
Har mamman fb?

En helt annan undran: Kan någon annan skrivit fb-inlägget och om så är fallet, kan hon ha försvunnit vid en annan tidpunkt än den man tror just nu?
Citera
2013-05-10, 19:19
Medlem
CloneWars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Bara en tanke för att utesluta de som inte har med saken att göra:
VB berättar på sin fb vad hon ska göra. En ev. planerande gärningsman vet förstås detta och kan räkna ut vilken väg och ungefärlig tid hon borde ta sig hem.
Har styvpappan fb?
Har mamman fb?

En helt annan undran: Kan någon annan skrivit fb-inlägget och om så är fallet, kan hon ha försvunnit vid en annan tidpunkt än den man tror just nu?

Svar ja, och kanske är det till och med troligt...Det har förekommit tidigare och kommer ske igen.
Citera
2013-05-10, 19:22
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodengrabb
Jag deltog i skallgång igår och med i skallgången gick tjejens ex pojkvän vilket var den kille som hon varit hos fram till 21 tiden igår Denna kille kändes väldigt mysko hade tydligen ej fått vara med i hemvärnet pga att han inte klarat psyktesterna
Killen hade tydligen gett 1 gul plastkasse från ica åt ex flickvännen att lägga sina skolböcker i när han skulle hemmåt

Berättade han i detalj om vad det var som gjorde honom olämplig som soldat?
Citera
2013-05-10, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jan-Olov44
Hejsan!

Nu är jag också medlem på ett internet-forum för jag tänkte dela med mig med lite fakta.

Jag är hundägare, boende i området, jobbat i skogen i 40 år och varit jägare lika länge. Det finns INTE björn i det området som dem söker flickan i. Hur vet jag det? Jo för jag har tränat och motionerat hundar i det området sen några år tillbaka och det finns inget som bevisar att björn finns i det området. Varken spår eller spillning.

Det har också pratats om kläder här i diskussionen. Jag har sett en Luleå Hockey väska med kläder i, i området som hade brunnit. Saken med dem kläderna är att dem såg jag redan på senhösten i fjol.

Brunnit? Luleå Hockey-väska? Hur hör det ihop med detta fallet?
Citera
2013-05-10, 19:24
Medlem
P4iNs avatar
Enligt polisen som uttalade sig på de regionala nyheterna i TV4 nyss, kl.19:15 så finns det beslag i form av bl.a. mobiltelefoner.
Citera
2013-05-10, 19:27
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astrologeen
Mm jag säger desamma, bekräftades väl samtidigt att hon sågs i samma kläder.
Presskonferensen: Polisen är inte säker på att det är VB som sågs utanför kompisens lägenhet kl 21. Det finns ingen telefontrafik efter det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in