2013-05-10, 18:36
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodengrabb
Att han dom haft sex som motion det var en gissning då jag skulle tycka det var vidrigt om min tjej ej bytte kläder efter hon motionerat

Och då jag vet att Tompy inte bor kvar på den adress som skrevs på Flachback så måste den gamla adressen ligga kvar pga att folkbokföringen inte ändrats

Men hjälp till då istället för att häva ur dig en massa okontrollerbar smörja. Vilken adress gäller, var bor han nu, när flyttade han dit, varför började du prata med en okänd person om bostadsadress, osv.

Förtydliga vad du menade med att tidningen skrev något efter det att du hade skrivit om samma sak. Hur kunde du veta före media, vad gjorde du utanför vännens lägenhet den aktuella kvällen osv.
Citera
2013-05-10, 18:37
Medlem
Citat:
Det är kraftigt strömmande vatten på platsen

då finns tyvärr en risk att hon hamnat där i och förts bort...om så är fallet är det tveksamt om hon hittas överhuvudtaget, eller?
Citera
2013-05-10, 18:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Soffpotatis1
Vet inte om det har nämnts tidigare i tråden.

Men hennes styvfar drog på en fiskekväll på lördag kväll. Jag finner det märkligt. Är det fiskesäsong nu ens?
.

Vet du vem styvfadern är eller vad han heter?
Senast redigerad av LKVN 2013-05-10 kl. 18:50.
Citera
2013-05-10, 18:39
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Channy
den personen hon var hos på kvällen var väl en kille? Han såg henne sist, alltså borde han närmare granskas.

Det stämmer ju inte. Det finns ett anonymt vittne som har sett VB lämna vännens bostad, då bör det vara detta vittne som såg VB sist. För inte gick väl vännen med ut, det finns inga uppgifter som styrker det?

Det här vittnet kan vara en svartsjuk man som spionerade på VB precis som någon beskrev här tidigare. Bodengrabb ligger högt på min rankinglista över tänkbar svartsjuk man.
Citera
2013-05-10, 18:41
Medlem
CloneWars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buddisch13
Du tror inte att mamman hade nämnt det för polisen om hon sagt på lördagen att jag drar nu å e borta några dagar, Det enda som nån verkar veta är det hon skrivit på FB om det ens är hon som skrivit det

Jag förstår inte ditt svar till 100%. Jag känner inte till vad mamman sagt till polisen. Vad jag menade är att föräldrar kanske inte reagerar direkt när en, till synes skötsam tjej omkring 20 år, inte kommer hem trots ett boende hemma. Kanske hade den eftersökta sagt att hon skulle sova hos en kompis? Jag menar, varför skall föräldrarna slå på stora trumman redan då och misstänka ett brott?
Kanske har jag missat viktiga fakta i tråden men alla blir INTE oroliga efter ett par timmar...
Citera
2013-05-10, 18:44
Medlem
Citat:
Att han dom haft sex som motion det var en gissning då jag skulle tycka det var vidrigt om min tjej ej bytte kläder efter hon motionerat

Och då jag vet att Tompy inte bor kvar på den adress som skrevs på Flachback så måste den gamla adressen ligga kvar pga att folkbokföringen inte ändrats

Nu tror jag såhär:

Du känner den här Tompy. Du känner honom till och med väldigt, väldigt väl. Ni råkade inte bara träffas i en skallgång utan du känner ju honom sen innan. Du har förmodligen nån dispyt med honom och ser nu din chans att hänga ut honom. Det märker man på hur du skriver. Du har ett nära band till honom. Och du är irriterad på honom. Det kan jag slå fast efter hur du skriver.

Du var ju för guds skull utanför hans lägenhet den akuella kvällen! Var det också en slump menar du?
Citera
2013-05-10, 18:45
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Sökteamet idag har inte vetat om de nya uppgifterna om kompisen som hon var på besök hos på kvällen. Det har sökt på fel plats. Söket skulle ha skett mellan kompisens bostad och VB:s bostad. Om hon har gått och råkat ut för en olycka eller brott ligger hon sannolikt några meter från någon av vägarna mellan dessa bostäder.
Quarrel, du som är påläst.
Kommer man, iom rubriceringen människorov, att få tillgång till mobildata som möjliggör en mer precis mobilpositionering?
Citera
2013-05-10, 18:46
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naft
VA SHIT JAG SÅG HENNE IGÅR!!!! Ärligt jag ringer popo nu!
Var såg du henne? Vilken tid?
Citera
2013-05-10, 18:47
Medlem
Buddisch13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CloneWar
Jag förstår inte ditt svar till 100%. Jag känner inte till vad mamman sagt till polisen. Vad jag menade är att föräldrar kanske inte reagerar direkt när en, till synes skötsam tjej omkring 20 år, inte kommer hem trots ett boende hemma. Kanske hade den eftersökta sagt att hon skulle sova hos en kompis? Jag menar, varför skall föräldrarna slå på stora trumman redan då och misstänka ett brott?
Kanske har jag missat viktiga fakta i tråden men alla blir INTE oroliga efter ett par timmar...

Ja jag e med på det du skriver & du har en poäng, Men 4 dagar känns som att nån måste reagerat. Men som sagt VI känner juh inte mamman eller familjen så man kan bara gå till sig själv å känna efter hur man hade reagerat. Nu när du nämner det så har inte jag heller läst vad mamman har sagt om vad dottern sa innan hon gick om dom pratade varför hon inte tyckte det va konstigt att dotterns mobil är avstängd i 4 dagar utan ett livstecken.

Nån annan här inne som vet mer av vad mamman har att säga? Vid detta laget brukar det finnas 300 artiklar å intervjuver med oroliga anhöriga som ber dom höra av sig om dom håller sig borta frivilligt
Citera
2013-05-10, 18:48
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Kommer man, iom rubriceringen människorov, att få tillgång till mobildata som möjliggör en mer precis mobilpositionering?
Brottsmisstanken ger inte ökat mobildata än vad man får när man letar efter en försvunnen person förmodat i livsfara. Och, som jag har förstått det, så har ingen mobilsignal uppfattats efter kl 21 i lördags kväll, och då var hon positionerad av vittnen.
Citera
2013-05-10, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Men hjälp till då istället för att häva ur dig en massa okontrollerbar smörja. Vilken adress gäller, var bor han nu, när flyttade han dit, varför började du prata med en okänd person om bostadsadress, osv.

Förtydliga vad du menade med att tidningen skrev något efter det att du hade skrivit om samma sak. Hur kunde du veta före media, vad gjorde du utanför vännens lägenhet den aktuella kvällen osv.
Nu kan det ju vara så att Bodengrabb inte är så high på skriftspråk som gör att man blir förstådd på sånt här forum. Kanske är väldigt ung, eller har ett praktiskt yrke där användning av skriftspråk inte är ett framträdande behov.

Bodengrabb:
Använd:
"Jag tror" inledande av en mening där det är så. Eller avsluta meningen med "gissar/tror/spekulerar jag i"
"Jag vet" om det är nånting du verkligen gör.

Nu blir det väldigt sammanblandat allting du skriver utan att framgå vad som är fakta, gissningar, slutledningar du gör.
Citera
2013-05-10, 18:50
Medlem
Buddisch13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa

Ja jag tror det är så, Lättare att få husrannsakningar för datorer mobiler juh allvarligare brott som presenteras. Tror jag men som sagt Quarrel kan säkert där bättre

Såg att han levererat ett svar & jag gissar bara
Senast redigerad av Buddisch13 2013-05-10 kl. 18:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in