2013-05-12, 10:04
Medlem
KiaWs avatar
OT raderat

/Mod
Citera
2013-05-12, 10:04
Medlem
Buddisch13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
Det är väl inte omöjligt, det hade ju blivit lite närmare. Solen gick ner 21:22 den 4:e, det var alltså inte kolsvart ute när hon gick hemåt. Vet att folk brukar släppa sina hundar där, andra rider där, så jag tycker att någon borde sett henne i såna fall. Känner dock inte att det finns så många gömställen just där.
Sen ska man väl ha i tanken också att Boden är ett mindre samhälle, jag tror få som går ut är rädda att bli överfallna bara si så där, vilket förmodligen gör att de också kanske tar vägar man inte skulle ta i en större stad. Jag skulle inte ha några problem att gå över det fältet ensam på kvällen.

Men det finns juh ett vittne som varit ute med hunden på söndagen tror jag som påstod att han sett en tjej som liknar VB hunden va lös å sprang fram till henne, Har detta visat sig va falskt eller att det inte va hon. Inte fått klarhet i det

Nån som vet mer om detta vittnet???
Citera
2013-05-12, 10:10
Medlem
Det verkar vara konstigt folk där i Boden. Inte många verkar vara Flasbackare i alla fall. Som om ingen kände henne eller som har en aning om vem vännen på Bodsvedjan kan ha varit för att ta ett exempel. (utom Bodengrabb som också är lite suspekt)

Ingen verkar heller veta något om mamman till exempel. Vad hon jobbade med?
Vissa påstår att föräldrarna inte ens bor i Boden. Men sedan finns det någon som har påstått att styvpappan skulle ut och fiska samma kväll hon försvann.

Sedan gubben med eld i håret. Har sällan sett något liknande. Han verkar ju helt psycho.

Man får en kuslig känsla av Twin Peaks i kombination med Jägarna. Nästan som att folk i Boden anar vad som hänt men inte vill säga något.

Jag tror att det vore bra om ett par poliser från Stockholm till exempel kom upp och tittade på vad som försiggår egentligen.
Citera
2013-05-12, 10:11
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buddisch13
Men det finns juh ett vittne som varit ute med hunden på söndagen tror jag som påstod att han sett en tjej som liknar VB hunden va lös å sprang fram till henne, Har detta visat sig va falskt eller att det inte va hon. Inte fått klarhet i det

Nån som vet mer om detta vittnet???

Det var väl i Björkelund om jag minns rätt ? Men nej, det har inte sagts något mer om det vad jag sett.
Citera
2013-05-12, 10:12
Medlem
jonkoping83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Det verkar vara konstigt folk där i Boden. Inte många verkar vara Flasbackare i alla fall. Som om ingen kände henne eller som har en aning om vem vännen på Bodsvedjan kan ha varit för att ta ett exempel. (utom Bodengrabb som också är lite suspekt)

Vissa påstår att föräldrarna inte ens bor i Boden. Men sedan finns det någon som har påstått att styvpappan skulle ut och fiska samma kväll hon försvann.

Sedan gubben med eld i håret. Har sällan sett något liknande. Han verkar ju helt psycho.

Man får en kuslig känsla av Twin Peaks i kombination med Jägarna. Nästan som att folk i Boden anar vad som hänt men inte vill säga något.

Jag tror att det vore bra om ett par poliser från Stockholm till exempel kom upp och tittade på vad som försiggår egentligen.

Lösa rykten. Tror knappast att en Stockholmspolis gör någon större nytta eftersom det finns tillräckligt med poliser i hela Norrland för att ställa upp med samma kunskaper och visdom i ärendet.

Eftersom ett kraftverk ligger i närheten antar jag att man har forskat ifall tjejen hamnat i forsen av en eller annan anledning?
Citera
2013-05-12, 10:15
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:

Tror det kan vara lite så att thaifolket håller sig mer inom "de sina", de umgås mest med andra Thai. Men visst är det lite konstigt att de tycks ha bott i Boden så länge, att hon borde gått i skolan här i flera år, utan att någon verkar känna henne så bra. Ingen som skriver på MSP verkar ju känna henne heller direkt.

Jo föräldrarna bor i Boden, men styvpappan arbetar i Kiruna på veckorna och har väl då en övernattningslägenhet där. Inget ovanligt i norr att man "har en bit till jobbet".
Eldmannen är helt enkelt ett orginal, dom har alltid funnits men med internets framfart så syns de på ett annat sätt.
Citera
2013-05-12, 10:17
Moderator
OYs avatar
Nu vet vi inte, dock misstänker jag att alla troliga och möjliga färdvägar mellan lägenheten och hemmet har sökts av, det är bl a det MSO handlar om, att metodiskt söka där människor i liknande situationer har återfunnits. Spontant, nej, jag tror inte att hon återfinns här, troligaste fyndplats är i älven eller gömd en bit ifrån Boden, på en plats som GM känner till sedan tidigare.
Citera
2013-05-12, 10:18
Medlem
Mujaheeds avatar
Citat:

HAAHAHAHAHAHAH!!!!!

Någon som tittat för mycket på Jägarna??
Varför skulle en sthlm snut utan lokal eller personkännedom göra större nytta i ett "försvunna personer"-fall uppe i Boden, än en lokal sut?

Eller påstår du att detta är en poliskonspiration?? haha foliehatt
Citera
2013-05-12, 10:20
Medlem
Buddisch13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
Det var väl i Björkelund om jag minns rätt ? Men nej, det har inte sagts något mer om det vad jag sett.

Ja ok va troligtvis inte hon, Men samtidigt hur många thai tjejer i 20 års åldern bor det där uppe, Verkar juh finnas ett gäng
Citera
2013-05-12, 10:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jonkoping83
Lösa rykten. Tror knappast att en Stockholmspolis gör någon större nytta eftersom det finns tillräckligt med poliser i hela Norrland för att ställa upp med samma kunskaper och visdom i ärendet.
Nej, min småländske vän. Det är inte poliser från hela Norrland som kan rycka in i Boden. Man skickar knappast Gävlepoliser dit t ex.
Jag tror säkert att det kommer upp Stockholmspoliser hit så småningom om hon inte hittas. Men då är det för att de råkar vara Sveriges bästa mordutredare på Riksmord, inte för att de är Stockholmare.
Påfallande många på Riksmord är för övrigt från början lantisar.
Citera
2013-05-12, 10:31
Medlem
Dubbelfels avatar
Citat:
Det verkar vara konstigt folk där i Boden. Inte många verkar vara Flashbackare i alla fall.
Skrev du inte fel där? Skulle det inte vara "Det verkar vara konstigt folk där i Boden. Många verkar vara Flashbackare."
Citera
2013-05-12, 10:32
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Just_A_thieF
I ett av hennes inlägg på Eldhårets sida, så grattar Pappa, Mamma och VB på födelsedagen, och eftersom hennes (styv)pappa också har ett Finsk-klingande efternamn, så är det nog en släkting det rör sig om...
Väldigt underlig (och lite underhållande) man, men man väljer ju tyvärr inte sin släkt
Jo, jag håller på att läsa ikapp nattens inlägg.

Men visst heter väl hennes styvfar S*m*lä (*i), dvs samma som man som VB svarade på facebook, som är vän med A*f M*ki (*l*ä), som är vän med M*ki R*ku (*ä *i), som också sägs vara släkt med A*f (*l).
Kanske inte så konstigt att VB är vän med magottodlaren.

Det finns också en T*rbj*rn M*ki (*o*ö*ä) som är vän med T*mmy Lillh*lken M*ki (*o*u*ä) som visserligen inte bor där, men är tatuerare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in