2013-05-10, 16:19
Medlem
Ptolemaioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefansson1
Har inte följt tråden, så jag undrar om eventuella rovdjur har diskuterats?
En hungrig björn kan ju lätt släpa med sitt byte en bra bit och sedan gömma det.

Björnar brukar undvika människor (Bortsett från människors avfall), vi pratar ändå om områden där människor arbetar, motionerar, rastar hundar, rider, buskör cross, cyklar etc.
Citera
2013-05-10, 16:19
Medlem
Jag frågade även ex pojkvännen T**my P**sson om han visste var hon brukade träna och då svarade han mot Heden till!
Det vill säga andra sidan om älven
Citera
2013-05-10, 16:20
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kstyle
Det finns ingen T**my P**sson registrerad på samma program på LTU som henne iaf..

Citat:
Ursprungligen postat av eteju
TP verkar också jobba inom vården i Bodens Kommun om man ser till hans Facebookprofil.
Hmm - hon har ju sagt att hon skulle hem till någon för att plugga.

Var det verkligen T.P. hon var hos? Kan hon ha hittat på det där om att plugga?

Många oklarheter här.
Citera
2013-05-10, 16:20
Medlem
LadyZamiocs avatar
Hörrdu Bodengrabb vad är du för en egentligen?

Du verkar ha VÄLDIGT ingående och detaljerade uppgifter kring exet TP.
Du måste ha fullkomligt mjölkat honom på uppgifter under skallgången?

Var han bor nu och var han bott tidigare, detta med att han inte fick vara med i Hemvärnet. Sedan alla detaljer om plastpåsen, vad hon skulle med denna till, bära böcker men inte kläder..
Var han så sugen på att orda om detta med främlingar?

Ursäkta min gode man men jag tycker det här luktar skumt.
Citera
2013-05-10, 16:21
Medlem
Kstyles avatar
Bodengrabb kan ju vara ett troll också..

*edit* En minut för sen :P
Citera
Medlem
inter-preters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodengrabb
Han beskrev att hon behövde en påse till böckerna .
Träningskläderna skulle hon ha haft på sig även efter att hon lämnade hans lägenhet

Är denne en nuvarande kurs/klass-kamrat till henne?
Citera
Medlem
Är väl också av intresse vem som sett henne vid 21-tiden, är det ett utomstående vittne och visste de att hon var på väg ifrån Sävast eller kommer uppgifterna från den hon besökte.
Citera
Medlem
LadyZamiocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah
Killen( ex-pojkvännen) är klart intressant, under förutsättning att uppgifterna har substans.

Är det ett uttryck för det typiskt norrländska att man får dra ur uppgifter från ortsbo som påstår sig ha något att komma med.

Någon bemödar sig omnämna en skum kille, ex-pojkvän som också deltagit i skallgången och tillika förmodligen är den sista som träffat tjejen.

Sådana uppgifter är kan tyckas graverande och skall givetvis genomlysas då de sticker ut, minst sagt.

men,..
Namn får man dra ut efter specifik fråga.
Adress får man dra ut efter specifik fråga.
Kommer uppgifterna snart kompletteras med ytterligare specifika detaljer,
vid nya frågeställningar eller kan man tänka sig att den som sitter på detaljer i detta fall
spontant och direkt berättar vad han/hon vet?

Hur kan uppgiftslämnaren veta sådana här detaljer(gul ica-kasse) om han inte står i "direktkontakt" med påstådda ex-pojkvännen?

2:a på den bollen ser jag..
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefansson1
Har inte följt tråden, så jag undrar om eventuella rovdjur har diskuterats?
En hungrig björn kan ju lätt släpa med sitt byte en bra bit och sedan gömma det.
Och mobiler är så vitt jag vet inte björnkäftssäkra.

Du menar alltså på fullaste allvar att en björn kan ha rört sig i, om inte i de mest centrala delarna av Boden, men i tättbebyggt område, och helt sonika tog VB som kvällsmat?

Jag kan inte ens fantisera om att det skulle kunna ha gått till på det viset. Vi vet med största sannolikhet att hon befann sig i Bodsvedjan hos en vän kring 21, inte särskilt troligt att hon vid den tiden tog sig ut i skogen av egen vilja för att därefter bli dödad av ett rovdjur.
Citera
2013-05-10, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Håller med. Polisen har skött detta på ett utomordentligt dåligt sätt. Verkar ha noll koll och startar med brottsutredning flera dagar efter att hon försvann. Det här med telefonen är ju det första man borde ha kollat upp.
Nej man får en känsla av amatörmässighet. Men en sån här grej kan på ett sätt vara bra därför att annars så kanske polisen somnar in fullständigt där uppe.

Än så länge har tyvärr inte svensk polis utvecklat övernaturliga och synska förmågor, så de kan omöjligt veta att hon är försvunnen INNAN föräldrarna slår larm på tisdagen. I sådana här trådar dyker det alltid upp folk som utan fog kritiserar polisen nästan innan försvinnandet har skett.

Tror tvärtemot vad du påstår att polisen lagt ner korrekta och omfattande resurser på detta från start- d.v.s när dom fick kännedom. Det mesta tyder på det.
Citera
2013-05-10, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyZamioc
Hörrdu Bodengrabb vad är du för en egentligen?

Du verkar ha VÄLDIGT ingående och detaljerade uppgifter kring exet TP.
Du måste ha fullkomligt mjölkat honom på uppgifter under skallgången?

Var han bor nu och var han bott tidigare, detta med att han inte fick vara med i Hemvärnet. Sedan alla detaljer om plastpåsen, vad hon skulle med denna till, bära böcker men inte kläder..
Var han så sugen på att orda om detta med främlingar?

Ursäkta min gode man men jag tycker det här luktar skumt.

Han började prata om detta helt självmant sen att jag är nyfiken av mig och gärna ställer nån fråga gör ju att man får veta lite och som annan flachback medlem LKVN säger
"Efter en närmare titt på denna "Tompy" så tror jag inte han är "brottslig",
tydligen uppfattades han av någon i tråden som mysko,men jag skulle byta ut det
ordet mot orginell och överdriven jag, en sån där typ som pratar mer än vad han tänker."
Citera
2013-05-10, 16:25
Medlem
fann detta när jag snokade runt på fb..
inlägg av denne sk expojkvän

https://www.facebook.com/Diskrimineringsombudsmannen/posts/524158894289643
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem