Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Ja, död är hon nog. Några reflektioner och jag punktar upp dem:
*Hon var enligt sitt sista sms arg på någon = självmordsvarningsklockor ringer. Risk för att bli så arg och besviken att man spontant och helt oöverlagt hoppar i älven. Bråk med pluggkompisen kanske? (vilket vederbörande aldrig lär erkänna i så fall, av rädsla för att bli misstänkt). Eller arg på en kille som nobbat henne?
* Hon har tidigare tydligen hotat med självmord när hon inte fått någon kille osv (enligt Flashbackanvändare alltså) och den typen av folk som säger något kan vara labila på riktigt och till slut skrida till verket.
* Hon kom enligt egen uppgift in med dåliga betyg på en tuff utbildning. Det må så vara att hon hade matteskalle, för det har man om man läst typ to.m matematik E, men hon hade inte gått utbildningen särskilt länge utan började väl i januari och att sätta sig och plugga en lördagkväll med en kompis, tyder väl på visst behov av att antingen plugga inför tenta som kommer snart eller att det helt enkelt går så jädrans trögt med studierna att man behöver akut hjälp av någon och då offrar man en lördagskväll för det.
* Har spekulerats i diagnoser, att hon är konstig osv och det är svårt att sia om, men jag håller inte med om att jag tycker hon sett "normal" ut på alla bilder. På en facebook hon har hon ju spammat med bilder på sig själv framför en webbkamera och där tycker jag hon ser lite ut som ett "freak", det är något galet med ögonen, minerna och håret osv, men jag vet att det är svårt att analysera bilder så och hon kanske ville se galen ut. Jag tippar dock på en psykiatrisk diagnos, om nå´n diagnos finns alltså, Kanske manodepressiv, då kan man få dåliga betyg.
Kan du lägga upp bilderna nånstans så vi kan se dem? Det är en sak att bli kass på bild, en annan att välja ut och publicera bilder som ger knepiga signaler.
Vet vi vilket betyg hon har? Inget har framkommit i tråden om det. Med "dåliga betyg" räknar jag IG.
Jag förstår inte linkedin, där ska hon ha börjat 2009 på universitetet. Varifrån kommer uppgiften om första året? Den är fel menar jag, tills jag sett något vidimerat från universitetet.