2013-05-16, 10:41
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bissinger
Jag tror målet är att bli fri från lidande, och att bli fri från begär är en väg till det. eller?
Nej.
Citera
2013-05-16, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Hon skulle just till att fylla 12 år när hon folkbokfördes i Sverige. Hon invandrade från Thailand och är född Thailand. Mamman är kvinnan som är skriven på samma adress, och pappan är inte folkbokförd i Sverige. Källa: Folkbokföringen

Framkom det om pappan också var thailändare? Inte för att det har med fallet att göra, men jag är fortfarande lite undrande till det där svenska efternamnet hon hade som mellannamn i den där länken jag hittade.
Citera
2013-05-16, 10:46
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Ok. Står övergiven på en väg sedan en vecka. Ska kolla den på genvägen. Står cirka 3,5 mil från Boden
Den har alltså inte stått där innan?
Står den på en allmän väg?
Citera
2013-05-16, 10:48
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av faktura1
Framkom det om pappan också var thailändare? Inte för att det har med fallet att göra, men jag är fortfarande lite undrande till det där svenska efternamnet hon hade som mellannamn i den där länken jag hittade.
Pappan har ett namn som klingar thailändskt, Th*wat Kh*mnuamchop (*=a), född 1970.
Citera
2013-05-16, 10:56
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Den har alltså inte stått där innan?
Står den på en allmän väg?
Ja riktning från Boden.
Citera
2013-05-16, 10:59
Medlem
MrFolds avatar
Förekommer det fortfarande där uppe i Norrbotten att folk kör ut gamla bilar i skogen eller är det en udda iakttagelse?

edit: Detta var relativt vanligt här nere i mellansverige när jag växte upp på 70- och 80-talen, men nu ser man det väldigt sällan tycker jag.
Citera
2013-05-16, 11:07
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Ja, död är hon nog. Några reflektioner och jag punktar upp dem:

*Hon var enligt sitt sista sms arg på någon = självmordsvarningsklockor ringer. Risk för att bli så arg och besviken att man spontant och helt oöverlagt hoppar i älven. Bråk med pluggkompisen kanske? (vilket vederbörande aldrig lär erkänna i så fall, av rädsla för att bli misstänkt). Eller arg på en kille som nobbat henne?

* Hon har tidigare tydligen hotat med självmord när hon inte fått någon kille osv (enligt Flashbackanvändare alltså) och den typen av folk som säger något kan vara labila på riktigt och till slut skrida till verket.

* Hon kom enligt egen uppgift in med dåliga betyg på en tuff utbildning. Det må så vara att hon hade matteskalle, för det har man om man läst typ to.m matematik E, men hon hade inte gått utbildningen särskilt länge utan började väl i januari och att sätta sig och plugga en lördagkväll med en kompis, tyder väl på visst behov av att antingen plugga inför tenta som kommer snart eller att det helt enkelt går så jädrans trögt med studierna att man behöver akut hjälp av någon och då offrar man en lördagskväll för det.

* Har spekulerats i diagnoser, att hon är konstig osv och det är svårt att sia om, men jag håller inte med om att jag tycker hon sett "normal" ut på alla bilder. På en facebook hon har hon ju spammat med bilder på sig själv framför en webbkamera och där tycker jag hon ser lite ut som ett "freak", det är något galet med ögonen, minerna och håret osv, men jag vet att det är svårt att analysera bilder så och hon kanske ville se galen ut. Jag tippar dock på en psykiatrisk diagnos, om nå´n diagnos finns alltså, Kanske manodepressiv, då kan man få dåliga betyg.

Kan du lägga upp bilderna nånstans så vi kan se dem? Det är en sak att bli kass på bild, en annan att välja ut och publicera bilder som ger knepiga signaler.

Vet vi vilket betyg hon har? Inget har framkommit i tråden om det. Med "dåliga betyg" räknar jag IG.

Jag förstår inte linkedin, där ska hon ha börjat 2009 på universitetet. Varifrån kommer uppgiften om första året? Den är fel menar jag, tills jag sett något vidimerat från universitetet.
Citera
2013-05-16, 11:13
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Kan du lägga upp bilderna nånstans så vi kan se dem? Det är en sak att bli kass på bild, en annan att välja ut och publicera bilder som ger knepiga signaler.

Vet vi vilket betyg hon har? Inget har framkommit i tråden om det. Med "dåliga betyg" räknar jag IG.

Jag förstår inte linkedin, där ska hon ha börjat 2009 på universitetet. Varifrån kommer uppgiften om första året? Den är fel menar jag, tills jag sett något vidimerat från universitetet.

Hon är 20 år. Hon lär väl knappast påbörjat sina universitetsstudier för fyra år sen? Då hon var 16 år?
Citera
2013-05-16, 11:13
Medlem
Spindelfridas avatar
Ägaren till den övergivna bilen har/hade en pizzeria i Gällivare.
Citera
2013-05-16, 11:18
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Hon är 20 år. Hon lär väl knappast påbörjat sina universitetsstudier för fyra år sen? Då hon var 16 år?

http://se.linkedin.com/pub/vattchareeya-bängsuan/21/719/85b
Vattchareeya Bängsuan har enligt linkedin gått på Luleå tekniska universitet 2009-2012

Vattachareeya Bangsuan har däremot studerat på Björknäss (felstavat) 2009-2012.

http://se.linkedin.com/pub/vattchareeya-bangsuan/16/a27/310

Multipelt, eller bara slarvigt? Olika stavningar, olika allt... är hon lite förvirrad?

Hon har uppgett att hon är född flera år tidigare på nätet, än vad birthday.se anger.

Nu ska jag hemfalla åt wikipedia, och fundera på om VB kanske blivit utsatt för övergrepp, som kan leda till förvirring. Hon verkar ju vara å ena sidan omtyckt, å andra sidan vara hatad.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Dissociativ_identitetsstörning
Senast redigerad av Cinnabar 2013-05-16 kl. 11:25.
Citera
2013-05-16, 11:19
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Ägaren till den övergivna bilen har/hade en pizzeria i Gällivare.
Dumt att inte stöldanmäla den.
Kanske en nedskräpningstråd hade passat bättre.
http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=4991066
Citera
2013-05-16, 11:24
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
http://se.linkedin.com/pub/vattchareeya-bängsuan/21/719/85b
Vattchareeya Bängsuan har enligt linkedin gått på Luleå tekniska universitet 2009-2012

Vattachareeya Bangsuan har däremot studerat på Björknäss (felstavat) 2009-2012.

http://se.linkedin.com/pub/vattchareeya-bangsuan/16/a27/310

Multipelt, eller bara slarvigt? Olika stavningar, olika allt... är hon lite förvirrad?

Märklig människa. Tror jag.
Det största mysteriet tycker jag inte är var hon finns utan vem/vad/hur hon är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in