Citat:
Ursprungligen postat av Chirpa
Även om jag först var övertygad om att hon "försvunnit" självmant av en eller annan anledning (och jag hoppas fortfarande att så är fallet) börjar den här TP och lördagskvällen te sig lite märkligt.
Eftersom det är bekräftat att hon lämnade sin vän (här hävdas det att det är hennes ex, TP) 21.00 och gick hemmåt antingen från Sävast eller Bodsvedjan så är det ju extremt märkligt att samma TP skriver på Missing peoples sida:
"To**y Tompy Per**on Hör av er om ni behöver någon som känner till alla bunkrar och skrymslen i det området. varit där mycket genom årens lopp och känner till de flesta gamla bunkrar/grotthål."
Detta skrivs fyra dagar senare (onsdag) då han rimligtvis borde vara uppriven över att hans kompis varit borta väldigt länge (gissar att de höll kontakten oftare än var fjärde dag?) samt att han åtminstone bord veta att hon inte försvann vid 15 kring löpspåret som var det första budet som gavs.
Känns som ett tydligt tecken på att han vill "hjälpa till" att leta. Ett inte helt ovanligt fenomen bland kidnappare/mördare verkar det som.
Är dock ganska säker på att Polisen redan viste att det fanns spår av henne från kvällen den 4/5 och att de självklart vetat vem hon har befunnit sig hos. Så anledningen till den stora sökinsatsen kring Åbergsfortet och spåret runt omkring syftar nog tyvärr snarare till att hitta hennes kropp tyvärr. :/
Hoppades på att denna tjej skulle dyka upp i närtid välbehållen med en löjligt romantisk story..men verkligheten pekar nog tyvärr mot ett annat håll.
Gissningsvis hämtas snart TP in och sökandet koncentreras till diverse fort/värn.
Alla tankar till tjejen och anhöriga som jag hoppas inte läser på FB..
Tycker med det e konstigt, Men samtidigt så anmäldes hon inte försvunnen förens på tisdag. Han skrev på onsdag så han kan juh bara vetat att hon va borta från lördag om han hade nåt med det att göra. Annars borde han fått veta tidigast tisdag att hon va borta å MSP skrev om det först på onsdagen då han anmälde sina expert kunskaper