2013-05-10, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bodengrabb
Han beskrev att hon behövde en påse till böckerna .
Träningskläderna skulle hon ha haft på sig även efter att hon lämnade hans lägenhet

Detta publiceras i artikel på NSD efter att jag skrivit om vilken klädsel hon hade när hon lämnade hans lägenhet

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7649916

Enligt kamraten ska Vatchareeya då fortfarande ha varit klädd som hon var när hon gav sig ut för att motionera: i svart jacka, svart byxa med Team Sportia och svart tröja.
Senast redigerad av Bodengrabb 2013-05-10 kl. 17:16.
Citera
2013-05-10, 17:06
Medlem
Buddisch13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chirpa
Även om jag först var övertygad om att hon "försvunnit" självmant av en eller annan anledning (och jag hoppas fortfarande att så är fallet) börjar den här TP och lördagskvällen te sig lite märkligt.

Eftersom det är bekräftat att hon lämnade sin vän (här hävdas det att det är hennes ex, TP) 21.00 och gick hemmåt antingen från Sävast eller Bodsvedjan så är det ju extremt märkligt att samma TP skriver på Missing peoples sida:
"To**y Tompy Per**on Hör av er om ni behöver någon som känner till alla bunkrar och skrymslen i det området. varit där mycket genom årens lopp och känner till de flesta gamla bunkrar/grotthål."

Detta skrivs fyra dagar senare (onsdag) då han rimligtvis borde vara uppriven över att hans kompis varit borta väldigt länge (gissar att de höll kontakten oftare än var fjärde dag?) samt att han åtminstone bord veta att hon inte försvann vid 15 kring löpspåret som var det första budet som gavs.

Känns som ett tydligt tecken på att han vill "hjälpa till" att leta. Ett inte helt ovanligt fenomen bland kidnappare/mördare verkar det som.

Är dock ganska säker på att Polisen redan viste att det fanns spår av henne från kvällen den 4/5 och att de självklart vetat vem hon har befunnit sig hos. Så anledningen till den stora sökinsatsen kring Åbergsfortet och spåret runt omkring syftar nog tyvärr snarare till att hitta hennes kropp tyvärr. :/

Hoppades på att denna tjej skulle dyka upp i närtid välbehållen med en löjligt romantisk story..men verkligheten pekar nog tyvärr mot ett annat håll.

Gissningsvis hämtas snart TP in och sökandet koncentreras till diverse fort/värn.

Alla tankar till tjejen och anhöriga som jag hoppas inte läser på FB..

Tycker med det e konstigt, Men samtidigt så anmäldes hon inte försvunnen förens på tisdag. Han skrev på onsdag så han kan juh bara vetat att hon va borta från lördag om han hade nåt med det att göra. Annars borde han fått veta tidigast tisdag att hon va borta å MSP skrev om det först på onsdagen då han anmälde sina expert kunskaper
Citera
2013-05-10, 17:06
Medlem
constants avatar
Tycker det är konstigt att hon går från löpning direkt hem till någon för att plugga. Avstånden verkar inte vara enorma, hon borde kanske duschat och bytt kläder innan.

Påpekandet om gula påsen behöver inte vara konstigt, bra att känna till när man letar efter henne.
Citera
2013-05-10, 17:07
Medlem
Astrologeens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CloneWar
Jag håller med dig om att man skall vara försiktig med att allt för snabbt kritisera polisen samt de som söker. Det måste vara en överjävlig terräng att söka i, i och med bodens fästning och allt vad den innebär.
Här är ett klipp från svt:s hemliga svenska rum (Bodens fästning) för de som inte redan sett den:
https://www.youtube.com/watch?v=zWLBuc12z24

Jag tror inte personligen att något av de fem forten är mest intressant men betänk att det finns/fanns över 1100 andra objekt i och omkring Boden som ingick i denna försvarsanläggning. Där någonstans finns en kropp och den skyldige till detta brott är högst troligt någon "närstående", alltså inte någon för den eftersökte helt okänd gärningsman.

Riktigt intressant klipp, sett de väldigt många gånger men man blir ju stolt men även ledsen att det läggs ner så mycket idag, samt snack om en 'Ickevåldsförsvar' från MP. Skrattretande.
Citera
2013-05-10, 17:10
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Tycker det är konstigt att hon går från löpning direkt hem till någon för att plugga. Avstånden verkar inte vara enorma, hon borde kanske duschat och bytt kläder innan.

Påpekandet om gula påsen behöver inte vara konstigt, bra att känna till när man letar efter henne.

Fast "motionera" kan ju betyda långpromenad också, hon kanske inte svettades så lätt heller.
Citera
2013-05-10, 17:10
Moderator
OYs avatar
Citat:
Detta publiceras i artikel på NSD efter att jag skrivit om vilken klädsel hon hade när hon lämnade hans lägenhet

Enligt kamraten ska Vatchareeya då fortfarande ha varit klädd som hon var när hon gav sig ut för att motionera: i svart jacka, svart byxa med Team Sportia och svart tröja.

Och då bör du vara det anonyma vittnet som såg henne lämna lägenheten. Berätta mer, vad hände, var hon upprörd, vilket håll gick hon?
Citera
2013-05-10, 17:13
Medlem
inter-preters avatar
Hur är hennes relation till ex:et? Hur länge är det sedan dom gjorde slut? Är hon en partypingla eller en hemmatjej?
Citera
2013-05-10, 17:15
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inter-preter
Hur är hennes relation till ex:et? Hur länge är det sedan dom gjorde slut? Är hon en partypingla eller en hemmatjej?

Plugga hos en kompis en lördagkväll är väl svar nog på den frågan.
Citera
2013-05-10, 17:18
Medlem
Citat:

Läste dina tidigare inlägg, behöver väl inte säga så mycket mer eller?
Citera
2013-05-10, 17:19
Moderator
OYs avatar
Jag har en fråga till Bodengrabb. Varför har TP inte gjort en adressändring, och hur kommer det sig att ni halkade in på en sådan detalj?
Citera
2013-05-10, 17:24
Medlem
Polisen vill ha så mycket detaljer som möjligt även om man inte tycker de är relevanta själv. Klart att man säger påsen är gul om man vet det.

Udda saker som jag och några andra här undrar över är: Var hon ute och joggade, och hade med sina skolböcker? Eller ändrade hon sig och tog en promenad istället med böckerna? Varför tog det sån tid att få reda på att hon var hos killen till 21 och inte försvann vid 15-tiden?

Någon här har påpekat att hon borde gått förbi område där det finns mindre hyffsade personer? Kanske polisen bör åka och knacka dörr och höra om någon sett/hört något?
Citera
2013-05-10, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tusenfia
Och ändå kände han ett sånt behov att berätta att påsen är gul. Trots att dom är så vanliga. Varför dessa detaljer. Att han i förhör med polisen berättar detaljer om påsen är en sak, men varför detta behov att berätta för andra? "Jag gav henne en påse att lägga böckerna i" är väl det man skulle säga i en sån situation. Dessa detaljer, ICA, gul. Det skulle inte förvåna mig om det dyker upp en gul ICA-påse nu på ett "lämpligt" ställe..

Det är någonting med den där påsen som inte stämmer.
Det gjorde jag ingen bedömning om alls. Jag ville bara reda ut att gula ICA påsar inte är det minsta ovanliga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in