2013-05-10, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kan du vara lite tydligare här, menar du VB? Och här skriver du, när han skulle hemåt?

Om det stämmer som du skriver är det mycket intressant, du vet kanske namnet och adress på den här killen? Lite annat har du kanske också hört igår?

Kompisen ska tydligen heta T**my P**sson
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bodengrabb
Jag deltog i skallgång igår och med i skallgången gick tjejens ex pojkvän vilket var den kille som hon varit hos fram till 21 tiden igår Denna kille kändes väldigt mysko hade tydligen ej fått vara med i hemvärnet pga att han inte klarat psyktesterna
Killen hade tydligen gett 1 gul plastkasse från ica åt ex flickvännen att lägga sina skolböcker i när han skulle hemmåt

Det där var ju väldigt intressanta uppgifter. Den killen måste ju veta mer än någon annan. Han är ju den siste som har talat med henne. Han måste ju veta på vilket humör hon var. Vad dom gjorde under kvällen och hur hon hade tänkt ta sig hem. Hade han ingen bil för i så fall borde han väl ha skjutsat henne.
Det är inte heller ovanligt att den skyldige själv hjälper till att leta efter offret. Det var så med Castro i Cleveland och med grabben i Göteborg som hade rövat bort en liten flicka nyligen.
Citera
Medlem
inter-preters avatar
Citat:
Jag deltog i skallgång igår och med i skallgången gick tjejens ex pojkvän vilket var den kille som hon varit hos fram till 21 tiden igår Denna kille kändes väldigt mysko hade tydligen ej fått vara med i hemvärnet pga att han inte klarat psyktesterna
Killen hade tydligen gett 1 gul plastkasse från ica åt ex flickvännen att lägga sina skolböcker i när han skulle hemmåt

Ta om detta en gång till är du snäll! vem som gett vad till vem.. Och när, blev lite oklart!
Citera
Medlem
Citat:

Så "studiekompisen" är alltså = En mysko ex-pojkvän? Inte konstigt polisen har satt in såna resurser..
Citera
2013-05-10, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elefantsnabel
Har han initialerna AF?
nej

Citera
2013-05-10, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inter-preter
Ta om detta en gång till är du snäll! vem som gett vad till vem.. Och när, blev lite oklart!
Hade blivit lite fel i mina tidsangivelser men nu är det rättat
Jag deltog i skallgång igår och med i skallgången gick tjejens ex pojkvän vilket var den kille som hon varit hos fram till 21 tiden på lördagen den 4 maj Denna kille kändes väldigt mysko hade tydligen ej fått vara med i hemvärnet pga att han inte klarat psyktesterna
Citera
2013-05-10, 14:52
Medlem
Citat:
nej

Tack.
Är det någon fler som hört att mobilen slocknat så sent som natten till söndag?
Citera
2013-05-10, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hmmjj
Inte i maj..

Promenerade senast igårkväll vid 21-tiden och det ÄR mörkt, dock inte kolsvart. Väldigt lite gångtrafik efter denna cykelväg, har gått den i 10 tal ggr på dagtid med endast ett fåtal möten.
Citera
2013-05-10, 14:53
Medlem
Citat:
När HON skulle hemåt, eller?
Citera
2013-05-10, 14:54
Medlem
Ptolemaioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krutrauk
Var kan jag tänka mig att kroppen finns? Också här har jag spånat fram en lösning. Mot Älvsbyhållet. Mellan Klöverträsk –Älvsbyn eller Boden –Älvsbyn beroende på vilket håll bilen kom körande. En lördag är där inte särskilt trafikerat på någon av vägarna och många små traktorstigar som leder rakt in i skogen. Kanske har man inte orkat köra in efter en lerig skogsväg utan bara stannat på en p-ficka.

Kommer kvinnan att hittas? Ja. Jag tror inte man ens bemödat sig om att gömma henne utan att hon ligger öppet. Mot hösten när bären kommer och jaktsäsongen börjar lär hon bli hittad om inte annat. Mobiltelefonen ligger säkert alldeles bredvid eller en bit från vägkanten där hon blev påkörd.

Usch! Törs jag verkligen posta det här? Tänk om hennes stackars anhöriga läser det här?
Jag hoppas jag är helt fel ute i mina teorier och att hon i själva verket är fullständigt ansvarslös, lever och mår bra och sitter hemma hos någon kompis i detta nu. Det här känns inte alls bra och jag reagerar extra mycket när det är så ”nära inpå knuten”. Jag bor i Luleå, nästgårds med Boden. Nu ska jag sluta läsa deckare och sluta upp med ruskiga filmer som sätter igång min skenande fantasi.

Med tanke på de områden som uppkommit var hon senaste befann sig, så går Lule älv i närheten. Vill man dumpa en kropp gör man det där, efter Bodens vattenkraftverk så forslar naturen bort den från brottsområdet och tvättar även bort en del bevis.
Citera
2013-05-10, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elefantsnabel
När HON skulle hemåt, eller?

Ja självklart är ska det stå hon!!
ser att jag skrivit fel är lite seg efter 10timmar i skallgång igår
Citera
2013-05-10, 14:58
Medlem
inter-preters avatar
Citat:
Hade blivit lite fel i mina tidsangivelser men nu är det rättat
Jag deltog i skallgång igår och med i skallgången gick tjejens ex pojkvän vilket var den kille som hon varit hos fram till 21 tiden på lördagen den 4 maj Denna kille kändes väldigt mysko hade tydligen ej fått vara med i hemvärnet pga att han inte klarat psyktesterna

Så om hon fick en gul ica-påse av honom den kvällen, bör man även leta och kolla upp sådana i området..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in