Citat:
Ursprungligen postat av wire2
Har ni tänkt på en sak.... att ofta när någon har försvunnit eller är anmäld saknad då har det hänt många gånger genom åren att gärningsmannen deltagit i sökandet. Det kan vara svårt att ha koll på alla som är med när det är så många som samtidigt är ute o letar. Men bara tanken på att GM kan delta känns lite olustigt, speciellt om man själv är med...
(mina markeringar)
Du kan allra först vara säker på att polisen vet mycket mer än dom släpper ut. Det de släpper är sådant som allmänheten kan hjälpa till med, ev. vittnen bl.a.
De ger MPS bestämda områden att söka av efter deras egen sökning inte gett något.
om GM finns i närheten så är det mycket troligt han deltar i sökandet, eller är mycket upptagen. Som regel vill han säkert veta vad som kommer fram. Polisen delar nog ut lite extra info till de som söker.
Och det är ju sådant som är speciellt viktigt för den personen.
Men det finns dom som delar upp de olika sökområdena så han kanske inte hittar tjejen. i så fall kanske han går hem tidigare.
Jag tror du kan räkna med att polisen kollar många. Och utan att någon vet även tar foto av de sökande. MPS tar nog personuppgifter av de som deltar. Vore fel annars. Men visst kan någon slinka mellan. Du behöver nog inte hysa oro för egen del.
Citat:
Ursprungligen postat av HermanHermansen
Tittar nu på Efterlyst eftersom jag missade den i onsdags. Några saker som förbryllar mig:
-Polisen verkar veta lika lite som vi på Flashback. Vi verkar i alla fall ha teorier även om vissa är på lösare grunder.- Killen VB var hos, ska ha sagt att hon var glad. Men hon hade väl skickat ett sms till en annan manlig bekant och sagt att hon var upprörd på något/någon
- Varför nämns inte att ett vittne var den sista som såg henne när hon lämnade "pluggkompisen"
- Det nämns också i Efterlyst att föräldrarna anmälde VB borta redan dagen efter. Dock upptogs sökandet först på tisdagen. Detta kan eventuellt styrka föräldrarnas oskuld.
Btw, pendeltågsrånarna är av utländsk härkomst, närmare bestämt mot mellanöstern. Är det en slump? För fan för dem alltså.
Givetvis har polisen mycket som de inte lämnar ut (se svar ovan)
Räkna inte med att spekulationerna här tangerar sanningen.
Men sedan kan någon här komma i närheten. Då kanske 40 personer gissar sej fram här och spekulerar, tar från andra liknande fall.
Och spekulationer finns och som du skriver på lösa grunder.
Att MPS hittar mycket och ibland offer som polisen inte gjort är rätt enkelt att förstå.
Polisen kan kanske sätta högst 30-40 i arbete, MPS och frivilliga är kanske 200 st eller mer. Allt beror på fallets ev. intresse. Vilket nog blir högt nu. Är vädret bra desto flera.
Min egen
lösa spekulation är att hon kanske finns någonstans som bara någon/några känner till pga hot hon utsatts för. Att hon gått under jorden, som man säger.
Kanske med tanke på att hennes humör åkte ner med tanke på SMS:et. Och mobilen har drunknat nu.
Då kan man undra varför hon inte meddelat polisen så det inte blir ett så stort eftersök. Det borde gå att minska.
Edit: Den skadade killens lägenhet är nog väl undersökt av tekniker. Och har säkert kollat alla ställen han kan ha slagit sej mot. Låter som en stor skada med tanke på föremålet.
Men även om man tvättar bort blod på fast föremål så finns det springor man inte kommer åt.