2013-05-21, 08:43
Medlem
doejanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Jo, jag har tillgång till krishjälp i mitt eget jobb men skulle inte få det för att ha hittat "vissa fynd". Det måste vara fynd då som kan tänkas vara väldigt obehagliga.

Kan det vara så att de har hittat delar av kroppen. Kan tänka mig att om man ser ett människohuvud avskilt från kroppen skulle kräva krishjälp än om man hittar en hel kropp.
Citera
2013-05-21, 08:44
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Om man "bara" ska dumpa en kropp lär man inte göra det i ett hus. Eftersom de avspärrat ett hus kan det tyda på att hon hållits fången en tid?

Huset har varit spärrat, låst och övergivet en längre tid, men visst någon kan ju naturligtvis ha brutit sig in. Kanske var det någon yttre skada som gjorde att MPS intresserade sig för huset.
Citera
2013-05-21, 08:45
Medlem
-DaRude-s avatar
Börjar tänka på filmen Super 8... kan det röra sig om snuffliknande inslag.
Citera
2013-05-21, 08:46
Medlem
Roffegfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Med tanke på kommentaren på MPS så är det nog nåt chockerande, inte delar av en Samsung Galaxy.
Kroppen har väl legat ett tag och de har väl varit ganska värmt även i Boden?
Så en uppsvullen kropp som insekter och djur börjat smaska på är nog ingen rolig syn.
Citera
2013-05-21, 08:46
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doejane
Kan det vara så att de har hittat delar av kroppen. Kan tänka mig att om man ser ett människohuvud avskilt från kroppen skulle kräva krishjälp än om man hittar en hel kropp.

Tror nog att du och de flesta andra av oss skulle behöva krishjälp om vi hittade en människa som varit död i 17 dagar. Det har ju varit mellan 20-25 grader senaste fyra dagarna.
Citera
2013-05-21, 08:48
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Vad för slags fynd kan det röra sig om... blodspår, vapen, kropp?

Än så länge så är det inget som har kommit ut i media men polisen skall hålla presskonferens kl 12.00 så då kanske det framkommer mer information vad för fynd man har gjort i aktuell byggnad. Polisen vill inte för närvarande uttala sig om vad man har hittat och MPS verkar ej ha uttalat sig om det heller vad jag har sett.
Citera
2013-05-21, 08:49
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensamvargarna
Det är inte troligt. Har man styckat en kropp så går man inte och lägger ut delar på olika ställen i alla fall inte om man är smart. Detta skulle ju bara öka risken för upptäckt.
Jag skulle tro att man har hittat kroppen men att den på något sätt är svårt sargad. Den kan exempelvis vara bränd eller så kan djur ha ätit av kroppen så att den är svåridentifierad.
I sådana fall får man oftast gå på tandkort.
Är det någon som vet om fynden gjordes i byggnaden eller utanför?

De som har sett TV-serien Dexter. Vad brukade han göra med sina offer?

Det har ju hänt ibland bla så lades ju E*a M*agnussons kropsdelar i olika plastpåsar och placerades ut i terrängen.
"Greven" styckade upp sin sambo i små delar och spred ut dom från sin bil längs en väg.
Djur kan ju sprida ut delar av en kropp över ett område.
Människor som självdött eller tagit livet av sej hittas ju efter många år ibland i skogen i delar efter djurens härjningar.
Citera
2013-05-21, 08:49
Medlem
ME077s avatar
Vilken tur att man är ledig idag. Räknar minuterna till presskonferensen kl 12. Om polisen inte kan tydliggöra och informera på ett professionellt sätt kommer jag en gång för alla att ge upp om norrländsk polis. Detta blir då droppen, efter flera andra misslyckanden under lång tid.
Citera
2013-05-21, 08:52
Medlem
morbrostewarts avatar
Det torde vara svårt, om ens möjligt att förbereda sig på synen av en död(ad) människa som legat ute i 17 dagar. Ev. bland rävar, fåglar, råttor allsköns insekter och elände. tvi!
Citera
2013-05-21, 08:52
Medlem
Nog påminner polisens "diffusa" uttalanden i dessa 2 fall om varandra.

https://www.flashback.org/p25573509#p25573509

så jag finner det illavarslande
Citera
2013-05-21, 08:54
Medlem
Frågan är om "fyndet" är inne el utanför huset, är det i huset kan man direkt utesluta att djur härjat med kroppen då jag förmodar att det är en svårt sargad kropp som är de man hittat..
Om det är inne i huset o det skulle vara sm så bör kroppen vara rätt intakt då det inte är mkt varmare i ett ödehus än ett kylrum, Men med tanke på det stora pådraget o krishjälp så tror jag inte på sm..
Kanske är en påbörjad styckning som gm inte pallade med?

Mkt tragiskt iaf

Lugnt runt utpekade gm i tråden?
Citera
2013-05-21, 08:56
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doejane

Ja, blåljuspersonal som kom till platsen där den arma kvinnas huvud var placerat i köket (minns ej namnet på namnet på kannibalen just nu) fick krishjälp.
Annars har ju blåljuspersonal mental beredskap för det mesta. Plocka delar av kroppar efter de som körts på av tåg och T-bana, skära ner hängda personer etc.
Vissa yrkesgrupper borde ha ständig krishjälp då.
Styrkan har man i varandra, att bearbeta tillsammans med de som var med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in