2013-05-17, 00:36
Medlem
Vet inte om detta har betydelse men i Thailand tänder man ljus för hopp och visdom.
Kanske har gravlyktan tänts för hopp?
Citera
2013-05-17, 00:58
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Mycket kort.

Exet hämtade VB klockan 16 vid hennes hem. Därefter säger exet att de satt hemma hos honom till klockan 21.

Vid klockan 21 gick hon hem och är sedan dess helt spårlöst försvunnen.

Det är det enda vi känner till idag, resten är spekulationer.

Som jag trodde alltså. Man får intrycket av att det finns massvis med nya uppgifter när man läser tråden men mest spekulationer och hemmadeckare som tjötar mao.
Citera
2013-05-17, 01:06
Medlem
Denna utredningen verkar helt efterbliven utförd från dag 1! Jag undrar hur det kommer sig att uppgifterna ändras hela tiden?! Man får ju lite känslan av att polisen trampar i samma vatten.....

Först så var det så att VB gick ut själv.... Sedan kommer det uppgifter att hon fick skjuts. Vem FAN hämtar en tjej men skjutsar sedan inte hem henne?!?!???

Sen det här med telefonsignlarna där det förekom att sista signalen var runt 16 lr något men för att sedan ändras till efter 21 slaget. WTF.
Citera
2013-05-17, 01:08
Medlem
Vi borde hämta hit de skickligaste utredarna i landet. Jag tror inte de finns i Boden. Man får ju känslan av att de inte vet något alls och att de inte har avancerat i fallet. Ibland undrar jag om de inte är ÖVERDRIVET förtegna med fakta som kanske faktiskt kan få vittnen att eventuellt minnas något konstigt eller suspekt.
Citera
2013-05-17, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slaskpack
Vet du om det fanns lyktor/blommor vid den andra gaveln också?

Inte vad jag vet. Kan yttringen ha annan händelse, visst, bilolycka med dödlig utgång, hund/katt död i närbeläget hus. Vet ej men närboende reagerade då och det ses och aldrig hänt tidigare.
Citera
2013-05-17, 03:04
Medlem
wire2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah
Missing People Sweden
BODEN SKALLGÅNG: Fortsatt skallgång efter 21-åriga Vatchareeya

När: lördag 18/5

Tid: kl 11:30

Plats: Hantverksrestaurangens parkering, Slipvägen 11, Torpgärdan Boden.[/b]
Har ni tänkt på en sak.... att ofta när någon har försvunnit eller är anmäld saknad då har det hänt många gånger genom åren att gärningsmannen deltagit i sökandet. Det kan vara svårt att ha koll på alla som är med när det är så många som samtidigt är ute o letar. Men bara tanken på att GM kan delta känns lite olustigt, speciellt om man själv är med...
Senast redigerad av wire2 2013-05-17 kl. 03:28.
Citera
2013-05-17, 03:56
Medlem
Tittar nu på Efterlyst eftersom jag missade den i onsdags. Några saker som förbryllar mig:

- Polisen verkar veta lika lite som vi på Flashback. Vi verkar i alla fall ha teorier även om vissa är på lösare grunder.
- Killen VB var hos, ska ha sagt att hon var glad. Men hon hade väl skickat ett sms till en annan manlig bekant och sagt att hon var upprörd på något/någon
- Varför nämns inte att ett vittne var den sista som såg henne när hon lämnade "pluggkompisen"
- Det nämns också i Efterlyst att föräldrarna anmälde VB borta redan dagen efter. Dock upptogs sökandet först på tisdagen. Detta kan eventuellt styrka föräldrarnas oskuld.

Btw, pendeltågsrånarna är av utländsk härkomst, närmare bestämt mot mellanöstern. Är det en slump? För fan för dem alltså.
Citera
2013-05-17, 07:07
Medlem
Lalajlajs avatar
Några funderingar om man ser på hennes försvinnande som ett brott, vilket inte är konstaterat ännu...

- Exet hämtar VB klockan 16 vid hennes hem.
- Exet säger att de satt hemma hos honom till klockan 21
- Exet säger att VB lämnade hans hem klockan 21 för att gå hem

- Ingen har sett VB under tiden 16 och framåt, eventuellt vittne vid 21 är osäkert och förmodligen avfärdat.

- Exet hör inte av sig till polisen och talar om att VB varit där, trots att media och alla söker henne. Polisen spårar själva upp exet genom inlägg på Facebook och mobilmastningar och då hittar de exet i området.

Det som talar för att exet kan vara inblandad, om ett brott skett...

- Han hämtar VB med bil men kör henne inte hem, trots att det är 3 kilometer att gå och lördagskväll. Detta är ett indicium på att han skapar ett tidsutrymme där exet under sin färd hem försvunnit.

- Han hör inte av sig och berättar för polisen att hon varit där, först när polisen hittar honom berättar han.

- Han är den sista kända person som såg VB.

- De har haft en historia/relation. Hur den var idag vet man inte.

- Han har haft tiden, möjligheten och kapacitet att få VB att försvinna då ingen kan styrka eller avfärda hans egen berättelse.

Det som talar emot att exet är inblandad...

- !

Min fundering blir då, när försvann VB egentligen, direkt vid 16, efter 18:40, vid 21 eller senare under natten.

Var de hemma hos exet hela tiden, överhuvudtaget eller bara en kort stund.

VB kan lika väl ha försvunnit vid 23 eller 02 på natten och då från vilken plats som helst, både i Boden och utanför.

Jag tror att skallgångarna kanske ska förläggas till platser i skogen där exet var välbekant med omgivningarna genom sina intressen.
Citera
2013-05-17, 07:24
Medlem
SKV654s avatar
Har killen som hämtade henne alibi, eller varför är han inte häktad?
Citera
2013-05-17, 07:41
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SKV654
Har killen som hämtade henne alibi, eller varför är han inte häktad?
Det måste till misstanke för frihetsberövande. Att någon saknar alibi är inte tillräckligt.
Citera
2013-05-17, 07:52
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slaskpack
Jag läste någonstans här på Fb att det fanns lyktor vid båda gavlarna....

En försvunnen person som polisen och MP söker efter. Tvår gravlyktor placeras strax efteråt på gavlarna till huset där den som är försvunnen bodde med sin familj.

En gravlykta betyder att en person är död och att den som placerar ut en sådan har kännedom om det.

Elementär matematik säger mig att två gravlyktor kan signalera att två personer vet det.

Min t-e-o-r-e-t-i-s-k-a slutsats blir följande:

1) Det finns 2 GM.

2) Då den försvunna VB kunde försvarsteknik genom karate kan vi räkna med att minst en av GM fått sig en karatefot i skallen och kan ha tjongat in i en bergvägg och skadat sig.

Finns det rapport om ngn i Boden som uppsökt ett sjukhus för att sy skallen?
Citera
2013-05-17, 07:53
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HermanHermansen
Denna utredningen verkar helt efterbliven utförd från dag 1! Jag undrar hur det kommer sig att uppgifterna ändras hela tiden?! Man får ju lite känslan av att polisen trampar i samma vatten.....

Först så var det så att VB gick ut själv.... Sedan kommer det uppgifter att hon fick skjuts. Vem FAN hämtar en tjej men skjutsar sedan inte hem henne?!?!???

Sen det här med telefonsignlarna där det förekom att sista signalen var runt 16 lr något men för att sedan ändras till efter 21 slaget. WTF.
Det var känt redan förra fredagen, den 10 maj.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in