2013-05-23, 17:59
Medlem
Plastartikels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av test1fy
[...] polismannen Micael Selini som var med vid gripandet av den 20-årige mannen.
– Vi konfronterade honom och informerade honom. Han köpte det. Sedan satte han sig i bilen och följde med, säger Micael Selini.

i samband med gripandet medtogs även en äldre man till förhör hos polisen.

- Han följde med. Det var väldigt lugnt och stilla, säger polismannen Micael Selini till NSD.

Vem kan den äldre mannen vara?

Han pappa?
Citera
Medlem
Astrologeens avatar
Citat:
[...] polismannen Micael Selini som var med vid gripandet av den 20-årige mannen.
– Vi konfronterade honom och informerade honom. Han köpte det. Sedan satte han sig i bilen och följde med, säger Micael Selini.

- Han följde med. Det var väldigt lugnt och stilla, säger polismannen Micael Selini till NSD.

20-årige.. KJ är väl 22 men man kanske avrundade.

Äldre mannen kan vara hans far?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
KJs föräldrar har stuga vid altersjön !!!

(Sierskan där i början av hela tråden hade ju "sett" VB med två killar i en stuga vid vatten) all cred till den spåtanten fan

Stugan är vid vattnet altersjön

Där brukar KJ också spela softairgun enligt länk jag visat tidigare.
Kan det ha varit stugan som styckningen skett? Vid vattnet?
Den andre GM har troligtvis hjälpt till att forsla bort och stycka kroppen
Citera
Bannlyst
Den gripne är ju KJ så sluta nu med allt annat jidder. Tror faktiskt att han varit anhållen sedan länge.
Citera
2013-05-23, 18:00
Medlem
Citat:

Det var hans far.
Citera
2013-05-23, 18:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Astrologeen
Om det inte är KJ, inte är karatefamiljen.. Kan det vara några helt random? Jag fick tips om denna händelse, någon som uppmärksammat detta?

http://www.nsd.se/nyheter/pajala/artikel.aspx?ArticleID=7671479
Det där är ju fan jävligt intressant! Men samtidigt inte. Eftersom kroppen var styckad och för att utföra en sån grej är det med högsta sannolikhet för att forsla bort kroppen osedd ut från en lägenhet eller dylikt. Och som LGW sa, "i 9 fall av 10 är det någon i den mördades närhet.
Senast redigerad av HalloBaby 2013-05-23 kl. 18:03.
Citera
2013-05-23, 18:01
Medlem
engultomats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astrologeen
Jag måste upprepa mig, inlägg försvinner och hinner inte bli granskade när det händer så mycket.

Tror ni att detta kan ha med fallet att göra? Skulle de stycka denna kvinna också?

http://www.nsd.se/nyheter/pajala/artikel.aspx?ArticleID=7671479

Nej, tror inte det har med detta fall att göra alls. Står det ett datum, sitter med min mobil så jag hittade inget. För är det nyligen är det knappast KJ. KJ har nog haft mycket bevakning på sig, när ska han hunnit åka iväg med någon annan till Pajala och försöka kidnappa en random tjej? Det låter osannolikt tycker jag.
Citera
2013-05-23, 18:01
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Den gripne är ju KJ så sluta nu med allt annat jidder. Tror faktiskt att han varit anhållen sedan länge.
Personen anhölls igår, i sin utevaro. Greps idag.
Citera
2013-05-23, 18:02
Medlem
SKV654s avatar
Saknas händer/fingrar eftersom åklagarna sätter sådan vikt vid dna-analys? Eller vill man vara säker på att det är ett offer och inte flera?
Citera
2013-05-23, 18:02
Medlem
CloneWars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Men hur kunde den vara rostig?

Polisen har inte tid med "vapenvård" och att hålla sin utrustning "knullputsad" :-)
Citera
2013-05-23, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kmej
Jag tycker inte man ska klaga på poliserna alls! Finns inte resurser för att de ska klara allt.
Klaga hos politiker i stället.

Har inte följt detta mordfall alls, blir bara nedstämd av dessa kvinnomord av sjuka män (hur många finns det?). Men våra poliser är sämst av alla i alla (typ) länder vid jmf. pengar/resurser-uppklarningsprocent. Stockholms polischef sade idag att kommunikation är det som genomsyrar polisens arbete (el. liknande) och så ska de fortsätta att "lugna" de sk. upploppen i Stockholm. Det är ju för fan "Kapten Klänningnivå" på hela jävla kåren.
Citera
2013-05-23, 18:03
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av engultomat
Nej, tror inte det har med detta fall att göra alls. Står det ett datum, sitter med min mobil så jag hittade inget. För är det nyligen är det knappast KJ. KJ har nog haft mycket bevakning på sig, när ska han hunnit åka iväg med någon annan till Pajala och försöka kidnappa en random tjej? Det låter osannolikt tycker jag.

Frågan var nog snarare, kan det vara så att KJ är oskyldig, och att i så fall rör sig om några randoms även i fallet VB, så uppfattade jag det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in