2013-05-10, 16:07
Medlem
Så, polisen har lyckats klura ut att hon faktiskt var hos kompisen och pluggade till 21, så här endast 6 dagar senare. Bravo!

Nu säger de i pressen att dom håller på att kartlägga hennes sista kända position och kontakter. Ungefär allt det man själv tänkte på vid första nyheten om försvinnandet. Bravo!

Sen undrar jag, skallgången, söker dom mellan kompisens bostad och hennes? Har polisen lyckats ta reda om hon gick direkt från motionspåret till killen? Vilket transportmedel hade hon?

* Verkar osannolikt att en smart tjej går med svarta kläder längs mörka bilvägar, så att hon blev påkörd finner jag mindre troligt.
* Det är sannolikt att man pluggar på riktigt en Lördag när man läser teknisk fysik, nära tenta-perioder, så det behöver inte vara udda.
* Någon/några kan ha erbjudit henne skjuts biten hem till henne, och hon har då nappat på det eftersom det är mörkt och lördag.
* Som Leif GW brukar säga, om någon har rövat bort henne och sen gjort sig av med henne, så är det mest troligt någon i hennes absoluta närhet.
* Polisen har beslagtagit några mobiler, om det är någon anhörig som är inblandad, så lär de hitta något rätt snabbt - om de faktiskt är poliser och inte fågelholkar.
Citera
2013-05-10, 16:07
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kstyle
Precis! Han kanske vill guida dem för att "missa" ett litet utrymme och få polisen att inte leta mer själva..
Men hur har han i så fall fraktat kroppen till fortet? Är ju en bra bit från hans bostad.

Har han använt bil (går väl farbar väg fram till fortet?)? Stämmer i så fall dåligt med vittnet (om det nu finns ett sådant) som sett henne lämna hans bostad vid 21-tiden.
Citera
2013-05-10, 16:10
Medlem
Chirpas avatar
I onsdags 2254 skrev TP (om det nu är samma men det får man kanske förmoda) på Missing Peoples FB-sida "Hör av er om ni behöver någon som känner till alla bunkrar..."
Om det nu är samma TP som hon besökte och pluggade med på lördag 4/5 så borde han väl veta att hon inte var försvunnen efter sin löptur? Hon skulle väl träna och därefter till honom? Borde han då inte istället postat " Hon var med mig på kvällen så vi borde leta någon annan stans än kring löpspåren Sävast-Boden.

Eller har jag missat något?
Citera
Bannlyst
Citat:
Precis! Han kanske vill guida dem för att "missa" ett litet utrymme och få polisen att inte leta mer själva..
Efter en närmare titt på denna "Tompy" så tror jag inte han är "brottslig",
tydligen uppfattades han av någon i tråden som mysko,men jag skulle byta ut det
ordet mot orginell och överdriven jag, en sån där typ som pratar mer än vad han tänker.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bodengrabb
Han beskrev att hon behövde en påse till böckerna .
Träningskläderna skulle hon ha haft på sig även efter att hon lämnade hans lägenhet

I vilket fall som helst märkligt. Hon kan ju i och för sig ha kommit direkt till kompisen i svettiga kläder och satt sig och pluggat, men skulle hon ha släpat på böckerna under joggingturen. Eller hade han böckerna hemma hos sig.
Nej jag tycker något är lite mysko med den här polaren som påstås ha varit hennes x.
Fortfarande är jag inte säker på om han bodde i Sävast eller Boden heller.
Citera
2013-05-10, 16:13
Medlem
TorkelSnorkels avatar
OM det finns ett vittne som sett henne lämna mannens bostad vid 21-tiden och

OM hennes mobil dog kort därefter

verkar det ju vara hög sannolikhet för att någon överfallit henne och medvetet stängt av mobilen och kanske även plockat ut batteriet kort efter att hon lämnat mannens bostad.

Våldtäktsmän, galningar, folk som råkar köra på någon och sedan smiter - de brukar sällan bry sig om att leta rätt på, och stänga av, offrets mobil.

Om hon gått vilse eller ligger i skogen med bruten fot skulle hon knappast stänga av mobilen.

Vad återstår då?
Citera
2013-05-10, 16:14
Medlem
Har inte följt tråden, så jag undrar om eventuella rovdjur har diskuterats?
En hungrig björn kan ju lätt släpa med sitt byte en bra bit och sedan gömma det.
Och mobiler är så vitt jag vet inte björnkäftssäkra.
Senast redigerad av Stefansson1 2013-05-10 kl. 16:16.
Citera
2013-05-10, 16:14
Medlem
Kstyles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Någon som vet om mannen hon besökte är studiekamrat med henne eller om han är en bekant.

Det finns ingen T**my P**sson registrerad på samma program på LTU som henne iaf..
Citera
2013-05-10, 16:16
Medlem
Citat:
Det finns ingen T**my P**sson registrerad på samma program på LTU som henne iaf..

TP verkar också jobba inom vården i Bodens Kommun om man ser till hans Facebookprofil.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Men hur har han i så fall fraktat kroppen till fortet? Är ju en bra bit från hans bostad.

Har han använt bil (går väl farbar väg fram till fortet?)? Stämmer i så fall dåligt med vittnet (om det nu finns ett sådant) som sett henne lämna hans bostad vid 21-tiden.

Jag förstår inte varför man hakar upp sig på ett av forten? Det finns mängder med fortifikationer i och kring Boden, allt från bunkrar till värn och en massa annat med militär funktion. Det finns skogspartier mellan Bodsvedjan och VB:s hem på Ugglegatan, har det sökts där, skulle inte förvåna mig om det finns militära byggnadsverk lite här och var även i de här delarna av Boden. Behöver inte vara något stort, räcker med ett skyddsvärn eller liknande. Men även grenar och annat som lagts över för att försvåra upptäckt.
Citera
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefansson1
Har inte följt tråden, så jag undrar om eventuella rovdjur har diskuterats?
En hungrig björn kan ju lätt släpa med sitt byte en bra bit och sedan gömma det.
Har också funderat litet kring det, men just nu tror jag inte på det eftersom:

Enligt polisen ska moblen ha slocknat i samband med att hon lämnade mannens bostad.

Då ska björnen ha befunnit sig nära bebyggelsen och dessutom ha bitit sönder mobilen.

Men vi får väl se: Polisen har ju redan ändrat uppgifter i det här fallet.
Citera
2013-05-10, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Efter en närmare titt på denna "Tompy" så tror jag inte han är "brottslig",
tydligen uppfattades han av någon i tråden som mysko,men jag skulle byta ut det
ordet mot orginell och överdriven jag, en sån där typ som pratar mer än vad han tänker.

Berätta gärna mer om vad du vet om denna "Tompy"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in