2013-05-10, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ptolemaios
Nu har hon uppenbarligen varit hos sin studiekompis till 21, har själv vänner i området och stöter ofta på invandrarmän, aldrig ensamma utan minst två, ofta fler på promenad, på cykel eller med kastspön på axlarna.

Dock lägger jag till en teori, studiekamraten. Kanske han var förtjust i henne, bjöd in henne på hemmastudier en lördagkväll i tron att hon kände detsamma (En del har svårt att se skillnad på vänskap och åtrå) när hon avvisade hans närmanden fick han panik/raseriutbrott och...

Citat:
Ursprungligen postat av Astrologeen
Du har rätt, i båda fallen. Eller ja, sannolik teori. Har studievännen bil? Vart kan han ha dumpat henne?

Hur menar du? rätt i båda fallen? var studiekamraten förtjust i henne eller?
Citera
2013-05-10, 15:55
Medlem
http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=6835775
Citera
2013-05-10, 15:56
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Någon som vet om mannen hon besökte är studiekamrat med henne eller om han är en bekant.
Senast redigerad av TorkelSnorkel 2013-05-10 kl. 15:58.
Citera
2013-05-10, 15:57
Medlem
Under fredagens presskonferens kom det fram att V B under några timmar på lördags kvällen befann sig hemma hos en manlig kamrat vars lägenhet hon lämnade klockan 21. Signalerna från hennes mobiltelefon ska ha upphört vid ungefär samma tidpunkt som hon lämnat lägenheten.
Citera
2013-05-10, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pukknub
ICA Supermarket i Boden har gula påsar.

Tack. Jag släpper påsen MEN..

Varför behövde hon en påse överhuvudtaget? Fanns böckerna hos honom alltså? Hon hade inte med dom dit? Skulle dom plugga överhuvudtaget?

Bodengrabb: Var det bara skolböckerna som han betonade att hon fick en påse till? Inte träningskläderna? Vad sa han om träningskläder/ombyte, vart hade hon dom när hon gick iväg?
Citera
2013-05-10, 16:00
Medlem
Kstyles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Särskilt inte i det här fallet då en ex pojkvän enligt ett inlägg här visat intresse för Försvarsmakten och Hemvärnet och även erbjudit sig att hjälpa till i söken med sin lokalkännedom om fortifikationer.

Precis! Han kanske vill guida dem för att "missa" ett litet utrymme och få polisen att inte leta mer själva..
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Den något osäkra uppgiften om ett vittne som ska ha sett henne utanför den bostad hon vistats i fram till 21-tiden känns viktig att få bekräftad eller dementerad.

Om vittnet sett henne lämna huset där mannen hon besökt bor så minskar sannolikheten för att han är inblandad.

Det håller jag inte med om. Vi vet inte vad som hände efter det att ett vittne såg VB lämna lägenheten. Kanske lämnade även vännen lägenheten samtidigt eller strax därefter, det vet vi ingenting om.
Citera
Medlem
Astrologeens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krazzan
Hur menar du? rätt i båda fallen? var studiekamraten förtjust i henne eller?

Rätt nr 1, många invandrare som syns där med fiskespö på ryggen, inget illa men just stating the fact.

Nr 2. Jag var lite oklar, såklart vet jag inte om det är sant, menade att de var en teori som inte var så långsökt.

Citera
2013-05-10, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
I och med att polisen har rubricerat fallet som misstänkt människorov får de möjlighet att granska trafiken till och från hennes mobil i detalj. + GPS-positionering (om hennes mobil har det) som visar hur hon rört sig).

Låt oss nu hoppas att de ordnar detta så snabbt som möjligt och att de ger klara besked; att hålla på och vimsa som de gjort hittills (sista signal vid 15-tiden? 16-tiden? sent på kvällen?) ställer bara till det.

Håller med. Polisen har skött detta på ett utomordentligt dåligt sätt. Verkar ha noll koll och startar med brottsutredning flera dagar efter att hon försvann. Det här med telefonen är ju det första man borde ha kollat upp.
Nej man får en känsla av amatörmässighet. Men en sån här grej kan på ett sätt vara bra därför att annars så kanske polisen somnar in fullständigt där uppe.
Citera
2013-05-10, 16:02
Medlem
Läste lite på [VB] fb sida, 3 februari är ett inlägg om ett jobb.
""ledig på söndag , vill jobba, du tog över min plats .""
Ch*l*k*rn P-s: vem ?
[VB]: nån dumskalle
[VB]: vill inte nämna hans namn, vill inte snacka skit om den personen :/

Undrar vem den "han" är....
Och vad var jobbet?
Citera
2013-05-10, 16:04
Medlem
CloneWars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Finns mängder med fortifikationer kring Boden, tror inte att det är en omöjlighet att en GM har nyttjat detta.

En sak som slog mig, hittar inte inlägget på MPS facebook, men tror på det som skrevs här. Att killen ställde sina kunskaper till förfogande. Varför gjorde han det, utgår han ifrån att VB är död och troligen finns i en bunker eller hål någonstans, varför gör han det?

Jag är också inne på detta spår. Någon som känner terrängen väl av en eller annan anledning. Precis som du säger var terrängen kring boden OERHÖRT befäst.

Bodens fästning som en gång i tiden bestod av fem fort insprängda i berget kring boden var bara en del av hela försvarsanläggningen. Jag har för mig att själva försvarsanläggningen hade över 1200 objekt så självklar finns det gott om platser för någon med lokal kännedom att gömma en kropp.

http://rodbergsfortet.com/
Citera
2013-05-10, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tusenfia
Tack. Jag släpper påsen MEN..

Varför behövde hon en påse överhuvudtaget? Fanns böckerna hos honom alltså? Hon hade inte med dom dit? Skulle dom plugga överhuvudtaget?

Bodengrabb: Var det bara skolböckerna som han betonade att hon fick en påse till? Inte träningskläderna? Vad sa han om träningskläder/ombyte, vart hade hon dom när hon gick iväg?

Han beskrev att hon behövde en påse till böckerna .
Träningskläderna skulle hon ha haft på sig även efter att hon lämnade hans lägenhet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in