2013-05-21, 15:01
Medlem
Om en kropp styckas på en plats som i detta fall, skulle man antagligen se blodfläckar och jag antar att polisen har gått med en uvlampa för att säkerställa det. För inte skulle GM ta dit en mopp och städa? Med tanke på annat ogenomtänkt denne har gjort
Citera
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akinator
Någon som kan kolla vad aspie-KJ har för bil?
Om han nu har en.

Hyundai Sonata , blå metallic cirka 85 års modell regnr som slutar på 336 (tror jag)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Den 4 maj fanns en del tjäle. Det var därför som jag var inne tidigare på att gm skulle ha grävt där det var gott om sand. Ex vid Aldertjärn (lite badtjärn på skjutfälet på andra sidan älven) på Försvarsmaktens skjutfält.

Där behöver du inte ens gräva för det finns flera hundra färdiggrävda gropar (skyttevärn) i området, möjlighet till att snabbt täcka över är bra, skyffla ner bröstvärnet. Nu kan det vara så att andra delar finns ikring Boden i olika militärområden som GM känner till och det kan vara områden du anger. Området är välbesökt av diverse ljuskygga och det dumpas en och annan bil på sydsidan av älven. (P49 som exempel.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doejane
Transportstyckning EFTER att man transporterat kroppen? Hur ska en ensam, även två personer bära upp ett lik uppför en ramp?

Ja ett lik är tungt eftersom det är så otympligt. Hon vägde antagligen över 50 kg i alla fall. Skulle man kunna använda rep till exempel för att släpa kroppen?

Jag kommer inte på något bättre. I vilket fall så kan man ju tycka att GM inte kan ha alla hästar hemma.
Senast redigerad av ensamvargarna 2013-05-21 kl. 15:04. Anledning: Fel
Citera
2013-05-21, 15:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av airell8
Har skummat genom tråden.. Vem eftersöker polisen på Flottiljvägen? Någon som har tillgång till Bo:s friendlist på facebook? Jag har det inte..

En fråga om rampen, det är alltså en fönsterlucka som rycks loss och använts för att ta sig in i själva byggnaden?

Sannolikt pluggkompisen.
Han bodde på Flottilj. Har han mörk bil kommer han fånga intresse.
Citera
Medlem
CloneWars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av engultomat
Många undrade ju om GM följde denna tråd på Flashback. Skulle det vara så då undrar man om GM har läst inlägg då vissa har tipsat om det stället (och velat att MPS skulle leta där)? Lite väl konstigt att gå till det stället i sådana fall, om man vet MPS kanske kommer söka just där.

Som jag har uppfattat det så såg MPS utspridda kroppsdelar inne i stugan, när de kollade in genom ett krossat fönster. Hur tänkte GM? Varför skulle h*n stycka personen och sedan lämna kvar kroppsdelar? Det verkar som att GM kände sig väldigt stressad/panikslagen, kanske hörde h*n någon i närheten och ville bort därifrån snabbt? Jag får känslan av att kroppsdelarna inte har legat där länge.

Jag tycker spekulationerna om att VB kan ha varit gravid blir väldigt intressanta i detta sammanhang, om det gäller ett styckmord. Jag undrar hur området runt magen/livmodern ser ut..

Jag antar att du i det här fallet tänker dig att fadern(läs gärningsmannen) i detta hemska scenario, valt att "abortera" fostret? Allt för att det inte skall gå att göra en dna-sökning på fostret för att på så sätt spåra honom?
Citera
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Någon som kan kolla vad aspie-KJ har för bil?
Om han nu har en.
Registreringsnummer: HBJ336
Fabrikat: HYUNDAI SONATA GLS
Färg: LBLÅ Fordonsslag: PB
Fordonsår: 1995

Registreringsnummer: AAG048
Fabrikat: KYMCO AGILITY
Färg: SVART Fordonsslag: MOPED
Fordonsår: 2006

Källa: Transportstyrelsen
Citera
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Ja, förfarandet är ganska likt.

Polisen kanske skulle ta och se var korparna häckar nu någonstans.

Å, fan är det som gamar eller? Så hur var detta packat? Är det tejp och säckar igen?
Så badrum eller köket är väl det som är mest troligt. Det spelar nog ingen roll hur väl dom städar för dom hittar alltid lite ändå. Och då scenariot är mord bör väl denna tråd hamna i AB&K snart.
Citera
2013-05-21, 15:04
Medlem
airell8s avatar
Citat:
Sannolikt pluggkompisen.
Han bodde på Flottilj. Har han mörk bil kommer han fånga intresse.

Jaha, och det är då han som kallas KJ förstår jag.. Efter att ha kollat lite på ratsit.

Tack. Försöker att hänga med lite Funderar på om man nu kan göra någon slags karta över hur hon kan ha tagit sig hem kvällen den 4/5. Hur var vädret? Någon som kan minnas det?
Citera
2013-05-21, 15:04
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Det bör väl vara en transportstyckning för att få ut kroppen från en lägenhet eller liknande.
Då ska väl också resterande ligga inom 1,5 mil runt mord/styckningsplats.

Stinker väl Eva M om det hela. Fy satan va hemskt för MPS att hitta detta.

Ja misstanke om brott och klartecken från tex åklagare att gå in.
Precis och misstanken måste sannolikt vara grundat på lite mer än att han var den sista som såg henne förmodar jag, därav att man inte sökt igenom lägenheten tidigare.
Citera
2013-05-21, 15:05
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensamvargarna
Ja det måste nästan vara så. GM har mördat flickan på annan plats men inte velat stycka henne där utan har tagit henne till detta hus som han troligtvis kände till sedan tidigare. Han släpar in kroppen och styckar den varefter han transporterar bort de viktigaste delarna.
Frågan är dock hur polisen vet att hon inte dödades i huset.
Om delarna låg förpackade, t.ex i en säck.
Citera
2013-05-21, 15:06
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
Precis och misstanken måste sannolikt vara grundat på lite mer än att han var den sista som såg henne förmodar jag, därav att man inte sökt igenom lägenheten tidigare.

Nja, det är inte alls säkert utan då dom vill gå in och leta så gör dom det med mindre misstankar.
Men polisen har ju skyddat den här personen så vem vet bodde den inte själv kanske och har starkt alibi. Eller är dom enbart taktfulla och avvaktar tills man konstaterar mord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in