2013-05-10, 12:39
Medlem
Durgedurgs avatar
Gärningsmän (om det finns någon sådan i detta fallet) har en ful ovana att skriva på forumen där ämnena om dom behandlas.

Om det finns en gärningsman kan han ha skrivit på detta forumet.

Samma sak hände då Esa Rano bragdes om livet av den där 23 åringen.
Han deltog ju och skrev om fallet på flashback-forumet som handlade om brottet
Citera
2013-05-10, 12:43
Medlem
Pendeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refhen
Hon är alltså hittad på Prästholmen "sovandes hos en kompis" ??

Detta är vad jag hört enligt ryktesvägen.
Om det stämmer så är det idiotiskt. Tänk vilka resurser som har lagts ner på fallet. Både polisen och Försvaret, om jag har förstått rätt, har deltagit.
Citera
2013-05-10, 12:45
Medlem
lilltoes avatar
Kanske har texten lagts in tidigare, men lägger upp ändå.
Den har relevans för både ett frivilligt och ett ofrivilligt försvinnande.
Från V:s fb:

Vatchareey* Bangsu*n
den 6 juni 2012 i närheten av Boden, Norrbottens Län
Jag vet att detta är inte möjligt Jag kan inte tvinga mina känslor.
Jag vet inners inne att han/hon har någon. I själva verket vet jag att det bli aldrig sant men jag väntar ändå. Jag vet att jag kan bara vänta ingenting kommer att hända. Du kan inte ge ditt hjärtat för du har gett bort det till någon. Vi kan aldrig ta samma väg det känns som att det finns tjockt vägg mellan oss.Jag drömmer bara det är meninglös att vi är bundna att älska varandra. Felet är att vi träffa varann försent det finns inget sätt att älska varandra. Det kan bara vara hemlighet som jag och du har det i hjärtat.

I kommentaren skriver hon att hon både kopierat text och själv hittat på, men tror nog hon skrivit hela.
Citera
2013-05-10, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pendek
Om det stämmer så är det idiotiskt. Tänk vilka resurser som har lagts ner på fallet. Både polisen och Försvaret, om jag har förstått rätt, har deltagit.

Hittas en saknad person vid liv så är det bästa tänkbara nyhet, oavsett.
Citera
2013-05-10, 12:49
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XsliteX

Och detta som den "synska" sade bör kollas upp, min mamma hade borta en ring som en synsk man hittade, även en bekants hund som återfanns "vid ett grustag under en kraftledning" så att hon kan finnas i en stuga mellan Luleå-Boden känns ju inte helt omöjligt..

Suck... Är du ännu en sån där som tycker vi ska lägga skattepengar på kärringvidskepelser?
Citera
2013-05-10, 12:54
Medlem
Ryktet var bara bullshit!
Citera
2013-05-10, 12:56
Medlem
Astrologeens avatar
Nu är klockan 13, presskonferens i Luleå då.

http://tv.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/live/article1244.ab
Citera
2013-05-10, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XsliteX
Alltså är det ingen som nappar på spåret att hon har setts i smedjan i Luleå i lördags e.m. en kille som skrev på MSP's facebook pockade på att han hade sett henne.. enkelt att kolla övervakningsfilmer..

Och detta som den "synska" sade bör kollas upp, min mamma hade borta en ring som en synsk man hittade, även en bekants hund som återfanns "vid ett grustag under en kraftledning" så att hon kan finnas i en stuga mellan Luleå-Boden känns ju inte helt omöjligt..

Men hur som helst så vet Polisen möe mer än dom säger... dom måste ju ha koll på hela hennes bekantskapskrets, gått igenom datorer, kollat vilken mobil hon har eftersom vissa smartfåns kan spåras via gps även om dom är avstängda, ex samsungs modeller..

Det hade vi alla kunnat sagt. Vad jag tycker är det största mysteriet med synska människor är, varför kan dom aldrig se detaljer? Om dom kan se en stuga så måste dom väl kunna se numret på stugan också? Om dom se en väg så måste dom väl kunna se adresskylten också? Varför ser dom bara delar av stugan och vägen? Och varför är dom delarna som dom INTE ser alltid dom avgörande delarna?
Citera
2013-05-10, 13:05
Medlem
XsliteXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tusenfia
Det hade vi alla kunnat sagt. Vad jag tycker är det största mysteriet med synska människor är, varför kan dom aldrig se detaljer? Om dom kan se en stuga så måste dom väl kunna se numret på stugan också? Om dom se en väg så måste dom väl kunna se adresskylten också? Varför ser dom bara delar av stugan och vägen? Och varför är dom delarna som dom INTE ser alltid dom avgörande delarna?

Ja det har du helt rätt i, så givetvis skall man ta det med en stor nypa salt, men alla halmstrån kan ju dock leda till ett genombrott..
Citera
2013-05-10, 13:06
Medlem
Ang den synska kvinnans syn. En annan skriver:

"Tänker oxå på kvinnans syn det finns små röda stugor vid bodsvedje vägen . En inte långt från scout stugan tvärs mittemot ."
Citera
2013-05-10, 13:08
Medlem
XsliteXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjarv
Ang den synska kvinnans syn. En annan skriver:

"Tänker oxå på kvinnans syn det finns små röda stugor vid bodsvedje vägen . En inte långt från scout stugan tvärs mittemot ."

Jag utgår ju från att polisen sökt i alla småhus, lador, uthus osv kring Åberget, samt att jag hoppas att dom även har kollat fortets alla skrymslen med lupp..
Citera
2013-05-10, 13:09
Medlem
lilltoes avatar
Konstigt att polisen inte vet räckvidden för mobilmasten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in