2013-05-15, 19:23
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodengrabb
Jag avslöjar inget

Larva dig inte längre. Kläm fram med det nu bara, grabben.
Citera
2013-05-15, 19:25
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Varför nämns inte den gula kassen bland de ting man ska kika efter? Har du nån teori, för polisen vet väl om den?

Därför att det är något skumt med den här jävla påsen, klart att en gul påse med skolböcker i borde ha ett större värde att titta efter än några glasögon. Den syns ju på 100 tals meters håll.
Citera
2013-05-15, 19:25
Medlem
ME077s avatar
Nu vet vi ju inte vad som hänt henne, om något alls hänt henne. Men betänk att OM någon bragt henne om livet så måste anledningen var ytterst allvarlig. Att riskera livstids fängelse för mord gör man inte bara för att man är "jävligt arg" på någon, eller till och med hatar någon. I princip inga anledningar kan föranleda mord, med ett undantag: Svartsjuka och/eller att ens familj/äktenskap är hotat.
(Nu bortser jag från om en gm skulle vara svårt psykiskt sjuk och liknande.)

Mest troliga alternativen (som jag tänker just nu iaf) är:
1. Hon har råkat ut för våldtäkt/våldtäktsförsök som slutat med mord (då en okänd gm)
2. Någon har kört på henne och sen dumpat/gömt kroppen
3. Hon håller sig undan medvetet, alt självmord.

Egentligen sa jag ju inget nytt med detta inlägg, ville bara poängtera att det måste vara en extrem anledning till att någon begår mord.
Citera
2013-05-15, 19:26
Medlem
Gw brukar ju säga att det är nån i offrets närhet oftast som ligger bakom..tror dom måste ta hjälp utifrån boden polisen för att lösa detta
Citera
2013-05-15, 19:27
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Nu vet vi ju inte vad som hänt henne, om något alls hänt henne. Men betänk att OM någon bragt henne om livet så måste anledningen var ytterst allvarlig. Att riskera livstids fängelse för mord gör man inte bara för att man är "jävligt arg" på någon, eller till och med hatar någon. I princip inga anledningar kan föranleda mord, med ett undantag: Svartsjuka och/eller att ens familj/äktenskap är hotat.
(Nu bortser jag från om en gm skulle vara svårt psykiskt sjuk och liknande.)

Mest troliga alternativen (som jag tänker just nu iaf) är:
1. Hon har råkat ut för våldtäkt/våldtäktsförsök som slutat med mord (då en okänd gm)
2. Någon har kört på henne och sen dumpat/gömt kroppen
3. Hon håller sig undan medvetet, alt självmord.

Egentligen sa jag ju inget nytt med detta inlägg, ville bara poängtera att det måste vara en extrem anledning till att någon begår mord.

Man får inte livstid idag bara för att man har ihjäl en kvinna, det krävs minst ett par stycken innan livstid är aktuellt.

Visst kan någon ha kört på henne och dumpat henne i älven.
Citera
2013-05-15, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag bor inte själv i Boden, men har viss kunskap om vad som är lämpligt objekt att öva strid på, och jag likställer soft air spel med detta. Och många gånger vill man spela ostört, kanske inget tillstånd att spela från markägaren, och då vill man vara på en avsides plats för att inte väcka uppmärksamhet och därmed riskera att förlora sin perfekta spelmiljö eller att polisen kommer och stör.

Tror att om man tänker lite i de här banorna så kan man sortera bort en mängd platser, för att gå igenom varenda fortifikation i och kring Boden lär ta lång tid, finns massor.

Det kan vara en plats som spelarna använt sig av innan de ens var myndiga och hade rätt att inneha soft air vapen, så kanske är ett objekt inom gång/cykel/moppeavstånd en faktor att räkna med.

Vid pagela finns det jättemånga bunkrar. Var där en gång som ungdom..
Citera
2013-05-15, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Man får inte livstid idag bara för att man har ihjäl en kvinna, det krävs minst ett par stycken innan livstid är aktuellt.

Visst kan någon ha kört på henne och dumpat henne i älven.

Det diskuterades ju även en bil som såldes tidigare i tråden
Citera
2013-05-15, 19:33
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idagidag
Vid pagela finns det jättemånga bunkrar. Var där en gång som ungdom..

Finns bra ställen på skjutfältet också. Dessutom närmare från Bodsvedjan. Bara köra över älven så finns allt man söker.
Citera
2013-05-15, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bodengrabb
Jag avslöjar inget

Haha vad skall du avslöja?? att du är gärningsmannen eller?
Citera
2013-05-15, 19:35
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Det diskuterades ju även en bil som såldes tidigare i tråden

Kanske någon kunde ta en titt på KJ´s Hyundai Sonata (ljusblå metallic)?
Citera
2013-05-15, 19:35
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Har du kollat några av de andra det spekulerats om i tråden?
Nej.
Citera
2013-05-15, 19:44
Medlem
Jag kan meddela att MPS idag har gjort mkt intressanta fynd som kan ge utredningen kring försvinnandet en rejäl skjuts framåt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in