2013-05-23, 12:46
Bannlyst
Det var väl ett kvinnligt vittne som hade sett fordonet? Hon kanske inte är så bevandrad med bilmärken men hon kunde iallafall säga att det var en typ Nissan , mörk.
Citera
2013-05-23, 12:47
Medlem
CattasBubblas avatar
Det var ett väldigt tjatande om vana av styckningar, jakt osv. Men om man går tillbaka och tittar på de styckmord som skett i Sverige, hur många har varit jägare som är vana vid styckning egentligen? Det har ju handlat om vanliga människor. Vissa har varit kriminella, andra skötsamma. Vissa har varit påtända, andra psykotiska.Jag tror inte man behöver tänka vare sig jägare, vana vid styckning, konstig,psykiskt sjuk, missbrukare, kriminell eller annat. De som utfört styckmord innan har varit ur alla möjliga kategorier människor.
Citera
2013-05-23, 12:48
Medlem
highfives avatar
Det finns en massa bilder på nätet där det varit offroadkörningar vid Svartsjön utanför Boden. Det kan inte vara så att MB eller son deltagit vid något sådant och på så sätt stött på KJ när han airsoftat? Svartsjön/Aldersjön/Väderkvarnshöjden är samma område. Sen ska ni tänka er att jag var vid Svartsjön och körde bil förra torsdagen när jag på eget bevåg sökte i området. Gissa varför jag uteslöt Svartsjön och vägen dit?

Ni kan ju kolla på dessa bilder och se om ni känner igen någon?

Någon Nissan ser jag då inte.

http://asilieherebleeding.bloggplatsen.se/2011/06/21/5649968-bilder-fran-svartsjon-boden/
Citera
2013-05-23, 12:48
Medlem
MrsMagoos avatar
Det här med sågen kan jag inte svara på. De sitter i möten nu tekniska enheten och rättsmedicin. Så jag kommer inte åt dem för tillfället. Vi väntar med spänning på de kommer att säga, säger Per Hartman, polisinspektör och presstalesman.

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleId=7672290

När ska polisen öppna sin mun och berätta hur det ser ut i utredningsläget just nu.
Får man ID i dag?
Citera
2013-05-23, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Teoretiskt, VB messar MB, hon är irriterad på KJ, han har druckit en öl, kan inte skjutsa henne hem, MB erbjuder sig, hämtar upp VB med bil, sedan ...

Alternativt har en möjligt svartsjuk MB väntat utanför vännens bostad, plockat upp henne ...

Men varför stycka henne utomhus? Ponera att han skjutsade henne...något går snett i bilen...V dör och han måste göra sig av med kroppen....det enklaste hade väl ändå varit att "bara" slänga ned hela kroppen i en grop och täcka den? Allt annat tyder väl på lustmord annars, att han styckat den av ren skär kåthet?
Citera
2013-05-23, 12:50
Bannlyst
Någon som vet om MB använder sig av anabola steroider? Sånt kan väl göra att man kan bli helt galen och tokig?
Citera
Medlem
Rolhens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Om jag förstått rätt gällande fynden, iaf på FP2 så var ej delarna paketerade eller inplastade/sopsäck etc. Då borde en lägenhet/hus falla bort, för vem bär ut delar utan att de är täckta på något sätt även om det görs nattetid. Nu är det vid tidpunkten inte heller helt mörkt i Norrbotten och Boden.

Verkar mer som GM gjort detta i all hast på någon plats ute och ej haft direkt tillgång till sopsäck etc. Det kan kanske då tyda också på fler än en GM för att en skall lägga ner detta makabra jobb är lite tveksamt. Det tar en ganska lång tid i ett område som är väl frekventerat.

Tycker dina funderingar verkar troliga . Hon är mördat utomhus
Citera
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Hus faller inte bort tycker jag, särskilt inte om man bor på en hörntomt med en massa skrymmande fordon framför huset. Dock tror jag mest på att mordet och styckningen skett i anslutning till fyndplatsen, iaf har mordet skett utomhus någonstans, styckningen vid fyndplatsen.

Det bör väl vara någon som åtminstone har tillgång till kraftigare såg, och det är inte lika vanligt bland boende i lägenhet tror jag.

Polisen kollar väl vilka som köpt sågar i trakten de aktuella dagarna? Det var ju så man hittade mordbrännaren (som var en läkare) i en annan tråd. Han hade motiv, det är klart att det finns motiv till detta, personligt. Någon av namnen har säkert fastnat på övervakningskamera hos någon sådan butik. Var handlar man verktyg i Boden med omnejd?
Senast redigerad av Cinnabar 2013-05-23 kl. 12:52.
Citera
2013-05-23, 12:51
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Det finns en massa bilder på nätet där det varit offroadkörningar vid Svartsjön utanför Boden. Det kan inte vara så att MB eller son deltagit vid något sådant och på så sätt stött på KJ när han airsoftat? Svartsjön/Aldersjön/Väderkvarnshöjden är samma område. Sen ska ni tänka er att jag var vid Svartsjön och körde bil förra torsdagen när jag på eget bevåg sökte i området. Gissa varför jag uteslöt Svartsjön och vägen dit?

http://asilieherebleeding.bloggplatsen.se/2011/06/21/5649968-bilder-fran-svartsjon-boden/

Dock syns en Audi combi, har det förekommit i tråden, vid gula huset t ex ?
Citera
2013-05-23, 12:52
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Men varför stycka henne utomhus? Ponera att han skjutsade henne...något går snett i bilen...V dör och han måste göra sig av med kroppen....det enklaste hade väl ändå varit att "bara" slänga ned hela kroppen i en grop och täcka den? Allt annat tyder väl på lustmord annars, att han styckat den av ren skär kåthet?

Kanske för att dölja hur mordet gick till, kulhål, strypgrepp, knivhugg, plats i gropen, jag vet inte, men det kan finnas anledning.
Citera
2013-05-23, 12:53
Medlem
tjackkurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive

Bild 15, "backtävling i sandtaget" ser ut som bilarna som länkats här?
Citera
2013-05-23, 12:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pappii
MB:s Nissan har diskuterats vädigt mycket fram och tillbaka längre bak i tråden. Var god läs.

Han äger en 88:a som ser ut som en skithög. Kuriren valde att publicera en bild av en ny modell av Nissan Terrano. Vilket tyder lite på att det var en bil av nyare modell.

Nej, det tyder inte alls på det. Kuriren tog den bild som fanns via Scanpix/Bildbyrån.
Dom sitter inte på så många säljbilder för bilar, så det mesta är nytt.

Kuriren har inte möjlighet att ta vilka bilder man vill
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in