2013-05-19, 14:44
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Ja, statistik. Fler dör i olyckor än av brott. Om även exet är undersökt inte misstänkt talar det också mot att det inte är han.

Det finns ingen gul plastkasse. Det är en trådsanning skapad av trollet Bodengrabb.

Okej då borde jag lagt till punkten: HON ÄR FÖRSVUNNEN. Någon har gömt kroppen. Hon är borta.

Hade hon blivit sjuk, påkörd, hängt sig, ramlat, gått vilse eller tagit en överdos så hade man ju hittat kroppen.

Har man fått veta vem hon skickade sms:en till och vem de handlade om? Om det stod att hon bråkade med exet så... ja.
Citera
2013-05-19, 14:50
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Ifall mobilen slocknat eller stängts av har jag ingen aning om,men tror på det senare.
Att Mamman är kall är vad du tror att jag, tror men så menar jag inte.

Härifrån kopieras inget, det är det tillräckligt av redan i tråden.Sök så finner du information,
men chansen att du och jag tolkar texter likvärdigt är mikroskopisk.
Det finns ingen dokumenterad ålder på när man frigör sig, den är individuell och helt
beroende på vilken fostran man växer upp i. Men vad som framgått i tråden,pm och facebook,
sanning eller inte, så har Mamman isåfall inte ett avslappnat beteende och besitter varken vördnad
eller tillgivenhet mot sin dotter.
Men för att inse familjeproblem måste man inse sina egna
fel och brister,det gör inte Fanta.
Men leta ni efter en GM,jag tror inte en sådan finns.
Hittills har inget framkommit annat än att en person är försvunnen,inga spår eller misstänkta finns.

Det där tycker jag att du ska vidimera med citat eller kopieringar. Är du för slö? Det är inte bara jag som läser tråden, om du nu tror det. Du kan kopiera och anstränga dig för andra om det känns bättre (efter Tuulatråden). Sammanställ det du har, och gör det för VB! Tråden handlar varken om dig eller mig, eller någon annan. Förstår du syftet med det vi gör här?
Citera
2013-05-19, 14:52
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ja, statistik. Fler dör i olyckor än av brott. Om även exet är undersökt inte misstänkt talar det också mot att det inte är han.

Det finns ingen gul plastkasse. Det är en trådsanning skapad av trollet Bodengrabb.

Olycka har polisen med all rätt uteslutit då kroppen brukar hittas inom relativt snabb tid, under dessa förutsättningar då någon skulle ha råkat ut för olycka i bostadsmiljöer, framförallt då de inte kan gömma undan kroppen själv. Dock kan hon fallit i älven, men vad skulle hon till älven att göra.

Det enda som återstår med störst sannolikhet nu, drygt två veckor efter hennes försvinnande, är att hon försvunnit frivilligt, självmord och brott.

De två sistnämnda är nog mest rimligt nu efter 15 dagar.

Mats A*m var inte heller misstänkt, tills förrän han hittades vid kroppen.
Citera
2013-05-19, 14:56
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Ja, jag menar att det är ohederligt då du citerar en artikel publicerad före den jag syftar på. Du framställer det som att jag skulle ha missat väsentlig info i artikeln jag citerar och länkar till. Varsågod. Fast, nu vill jag inte bråka, utan tror att du bara menade att nyansera uttalandet, vilket jag förstår då det hela är väldigt otydligt. Därför raderade jag, det är onödigt med trätor. Då går vi vidare i sökandet...

Polisen ändrar för mycket, tycker att de borde ta en paus nu och gå ut med en version som de tror på, eller alternativa versioner. Detta ändrande är helt otroligt!
Men isf bör du länka till artikeln.
Citera
2013-05-19, 14:58
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Men isf bör du länka till artikeln.

Jag svarade på ett inlägg där den länkade artikeln fanns. Vi kan väl gå vidare nu? Sista kommentaren från polisen är att VB levde länge nog för att plugga hos sin kompis, och att något hände efter det. Tidpunkten verkar vara vid 21-tiden. Det gör att många andra teorier kan falla bort. Hon var klädd i svart, och en tanke är att hon var svår att se i skymningen om hon vandrade hemåt. Någon med orent mjöl i påsen och bristande empati kan ha kört på henne, medvetet eller omedvetet. Det ena kan ha lett till det andra.

Säg att den svartklädda VB blir påkörd, ligger skadad och blir omhändertagen av föraren. Personen tänker lite annorlunda, för hem henne, och sedan blir hon kvar där, mot sin vilja.
Senast redigerad av Cinnabar 2013-05-19 kl. 15:01.
Citera
2013-05-19, 15:01
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Olycka har polisen med all rätt uteslutit då kroppen brukar hittas inom relativt snabb tid, under dessa förutsättningar då någon skulle ha råkat ut för olycka i bostadsmiljöer, framförallt då de inte kan gömma undan kroppen själv. Dock kan hon fallit i älven, men vad skulle hon till älven att göra.

Det enda som återstår med störst sannolikhet nu, drygt två veckor efter hennes försvinnande, är att hon försvunnit frivilligt, självmord och brott.

De två sistnämnda är nog mest rimligt nu efter 15 dagar.

Mats A*m var inte heller misstänkt, tills förrän han hittades vid kroppen.
Vägen utan trottoar eller gångbana syns till stora delar inte från bostadshus. Den ser ut att inbjuda till höga hastigheter.
Citera
2013-05-19, 15:05
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Vägen utan trottoar eller gångbana syns till stora delar inte från bostadshus. Den ser ut att inbjuda till höga hastigheter.

Det är sant, ett vållande till annans död med efterföljande brott mot griftefriden kan förstås inte uteslutas.
Citera
2013-05-19, 15:10
Medlem
Cinnabars avatar
För en person som är beroende av körkort i jobbet är ett indraget körkort katastrof. Det kan ligga till grund för ett kraftigt feltänk, hos en person med lite svagare kapacitet. Ett alternativ är också att VB kan ha blivit påkörd och bortslungad en bra bit. Har mps sökt av alla vägar med omgivning i Boden? Om hon är svartklädd och omgivningen är mörk kan det vara svårt att upptäcka henne.
Senast redigerad av Cinnabar 2013-05-19 kl. 15:12.
Citera
2013-05-19, 15:13
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Tack, tyvärr ser jag bara namnet "Martin Något", och inga kommentarer, eller vänlistor. Jag förstår inte detta alls.

Här är i vart fall ett bevis eller tecken på att VB var medlem i Luleå Karateklubb och att det finns en Martin i den sfären.

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=386269828108310&id=1800608653 95875&_ft_=fbid.386269828108310

Jag har hittat fler intressanta Martins, men först vill jag se mer av det där om att Martin Någon skulle ha önskat livet ur någon den 3 maj, var det VB?
Mart*n N kommenterade MPS sida på fb, därav dennes uppkomst tråden.
Citera
2013-05-19, 15:14
Medlem
Quarrels avatar
NK: Fortsätter söka saknade
Citat:
Organisationen har inte kallat till någon ny sökinsats i nuläget.

- Vi behöver samla ihop oss och under tiden hoppas vi att nya saker kommer fram, nya ledtrådar.

- Men vi släpper inte det här.

Men just för tillfället finns ingen bestämd dag för nya sökanden.
Citera
2013-05-19, 15:19
Medlem
Kavelduns avatar
Har man kollat bagageutrymmet i den blå SAAB:en som sågs vid infarten till Pontonjärvägen?

De enda fakta som vi har i fallet just nu är att någon har anmält en person vid namn "VB" försvunnen samt att en mobiltelefon som sägs tillhöra "VB" slutat kommunicera med en telemast.

För övrigt vet vi ingenting.
De uppgifter som lämnats här, till media och till Polisen vet vi inget om vad det gäller sanningshalten.

Om det här fallet får sin upplösning skall det bli spännande att se vilken teori alternativt trådsanning som hade rätt.
Citera
2013-05-19, 15:29
Medlem
Cinnabars avatar
http://www.expressen.se/nyheter/misstankt-valdtakt-i-boden/

Våldtäkten utan hittade gärningsmän, var ska den ha ägt rum? Om VB blev överfallen av två män är det svårt att slå sig fri. Om hon gick hem, passerade hon flera ödsliga platser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in