2013-05-13, 16:26
Medlem
mikkelbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ur samma artikel;

– Versionen ser ut att stämma. Hon har varit hos honom och studerat, säger U*f Sk*ld, Norrbottenpolisens chef för brottsutredningar, till tidningen NSD.

Antingen stämmer den eller så ser den ut att stämma, väsentlig skillnad tycker jag.

Öppet för en vändning i utredningen?

sant, kan ju även vara en kommentar som görs pga att inte förstöra utredning..
Citera
2013-05-13, 16:30
Medlem
Claysons avatar
Är det verkligen bekräftat till 100% att denna VB studerade på universitet?
Hon verkar ju uppenbarligen inte riktigt ha alla indianer i kanoten av vad man kan döma.

Hon kan ju knappast ha godkänt i varken Engelska A eller Svenska A/B.
Citera
2013-05-13, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Vem har spridit ryktet? Det låter i alla fall inte osannolikt. Är du bodensare?

Har hört de av folk på universitetet även i boden när jag va dit senast.

Lulebo
Citera
2013-05-13, 16:44
Medlem
Spindelfridas avatar
Det påstås ju i tråden att mamman befann sig hos VB:s styvfar i Kiruna den aktuella helgen. Om det stämmer, betyder det av VB hade lägenheten för sig själv. Detta får åtminstone mig att fundera på om hon kanske plockades upp på vägen hem, av någon hon kände? Inte otänkbart att detta möte eventuellt var föutbestämt, eller så fick hon kanske ett sms på väg till lägenheten?
Min gissning är alltså att VB och en hittills okänd person träffades i lägenheten och att något hände där. En kropp måste alltså avlägsnas därifrån fortast möjligt. Det skulle kunna förklara varför hennes nycklar låg kvar (om de nu gjorde det). I en paniksituation har jag svårt att tro att en gm tänker på att ta med sig sitt offers nycklar - eller andra mindre ägodelar. Att få bort kroppen skulle ha högsta prioritet.
Är det möjligen nån som vet om polisen gjort husrannsakan i lägenheten? I samband med styckmordet i Örebro tog det ju evigheter för polisen att komma fram till att Eva Magnusson de facto mördades och styckades - i gärningsmannens egen lägenhet!
Citera
2013-05-13, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Det påstås ju i tråden att mamman befann sig hos VB:s styvfar i Kiruna den aktuella helgen.

Det var nog bara spekulationer.

Jag la upp en annan tes att VBs mamma skulle ha varit borta men styvpappan hemma i Boden eftersom han väl veckopendlade. Men fick ingen respons på den teorin.
Citera
2013-05-13, 16:55
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.

Jag la upp en annan tes att VBs mamma skulle ha varit borta men styvpappan hemma i Boden eftersom han väl veckopendlade. Men fick ingen respons på den teorin.

Eftersom att det var lördag är det sannolikt att pappan var i Boden med familjen, brukar fungera så när man veckopendlar. Ser på facebook att VB skrivit att hon gör tacos till pappan, och det var en söndag.
Citera
2013-05-13, 16:58
Medlem
Citat:
Eftersom att det var lördag är det sannolikt att pappan var i Boden med familjen, brukar fungera så när man veckopendlar. Ser på facebook att VB skrivit att hon gör tacos till pappan, och det var en söndag.

Precis, så om man antar att mamman av någon anledning inte var hemma och VB efter pluggandet kommer hem till en helgfull och veckokåt styvfar kl 22...
Citera
2013-05-13, 16:59
Medlem
morphiss avatar
Citat:

Tidigare i tråden kom det väl fram att något vittne hade sett styvpappan bege sig ut med ett fiskespö vid 9 tiden på kvällen.
Citera
2013-05-13, 17:01
Moderator
OYs avatar
Citat:
Precis, så om man antar att mamman av någon anledning inte var hemma och VB efter pluggandet kommer hem till en helgfull och veckokåt styvfar kl 22...

Vad talar för att mamman inte var hemma? Jag har postat citat från ett PM, det styrker inte, dock talar det för, att mamman sällan gjorde mer än att häcka framför en dator.

En fråga vi fortfarande inte fått svar på, när begav sig pappan iväg för att fiska, det är ganska intressant tycker jag.
Citera
2013-05-13, 17:02
Medlem
Buddisch13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morphis
Tidigare i tråden kom det väl fram att något vittne hade sett styvpappan bege sig ut med ett fiskespö vid 9 tiden på kvällen.

Ja iallafall att han hade fiskat den helgen som hon försvann det stämmer, Hade glömt det
Citera
2013-05-13, 17:03
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morphis

Klockslaget 21 har jag inte hört, det var en nyhet. Är det inte mörkt i Boden vid den tiden? Har han tillgång till båt och bil?
Citera
2013-05-13, 17:04
Medlem
morphiss avatar
Citat:
Klockslaget 21 har jag inte hört, det var en nyhet. Är det inte mörkt i Boden vid den tiden? Har han tillgång till båt och bil?

Klockan 21 är jag dock inte säker på, bara nått jag vill minnas att jag läst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in