2013-05-14, 16:40
Medlem
Buddisch13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Då kan man kanske tänka sig att den låg på laddningen när hon skrev inlägg på facebook, senast 15:22 på en fast lina. Förresten, en sak som slog mig nu, om hon kör mobilen via trådlöst hemma, vad säger facebook då? Inte tänkt den tanken.

Men om hon var hemma vid 15 tiden bör batteriet räckt längre än till 21 tycker man ju. För har man planer på att vistas hemifrån en längre tid så passar man väl på att ladda, alternativt ta med sig laddare?

Då står det att det e skickat från mobil även fast man e hemma på trådlöst...
Citera
2013-05-14, 16:42
Medlem
Om GM har stängt telefonen kort efter sitt verk så måste han verkligen vara en kylig person som tänker på det direkt efter en våldshandling. Det får mig mer och tro att det hela är ett planerat brott. Någon som under en längre tid suttit och planerat sitt verk och tänkt igenom vilka detaljer som måste åtgärdas. Sedan följer denne bara sitt manus, vilket förvisso också kräver sin man men det kräver inte samma mentala närvaro.
Citera
2013-05-14, 16:42
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Ja intressant, men det finns en del som talar emot den också. Om en person haft ett "hemligt förhållande" med henne så borde det finnas en hel del spår i form av samtals- och sms-trafik som polisen vid det här laget naturligtvis känner till. Personen borde ha varit föremål för mer omfattande åtgärder en något enstaka, upplysningsvis förhör. Detta KAN förstås ha skett utan att polisen informerat om det, men känns inte jättesannolikt.

Det som framkommit om hennes person (hur mycket man nu ska lita på de uppgifterna) gör inte heller att hon känns som en jättebra kandidat för någon som en hemlig älskare blir vansinnigt, svartsjukt förälskad i och begår våldsbrott för att hon åker och (enligt fb) pluggar hos någon. Inte minst om det i övrigt är en normalfungerande och i samhället väletablerad person. Inte omöjligt, men långsökt skulle jag säga.

Du har en poäng, framförallt om det även finns ett förhållande redan så sätter man inte allt detta på spel för en 20 åring. Men med reservation om att det eventuellt fanns en hotbild mot den relationen.

Nej, har hon inte själv sett till att försvinna på ett eller annat sätt så är förstås exet den man behöver granska i första hand.

Även om det händer att kvinnor mördas av okända män så är det ganska ovanligt.
Citera
2013-05-14, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idagidag
Sikfors där eldmannen bor ligger i Töre, nån km utanför. Man svänger in dit via E4
:an
Sikfors ligger i Piteå kommun och Inte i närheten av Töre
Citera
2013-05-14, 16:45
Medlem
troubleices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Det var jakthärvan i Kalix som var grunden för filmen Jägarna men varken Kalix, Boden eller Överkalix är väl att benämna som stad om man nu inte är en riktig lantis. Det är små kommuner som jag gärna benämner som byhålor.
Att kalla dessa kommuner för städer är lika felaktigt som att kalla dem för byhålor, men jag väljer det senare.

Var beskriver jag ÖVERKALIX som en stad? Nej, men Boden är, om än liten. Du kan ju inte säga att Boden är lika mycket "byhåla" som Ökx. DET är felaktigt. Jag har sällan varit i Boden men i ökx är det mycket att alla känner alla och håller gärna varann om ryggen när polisen knackar på. Har väl snarare med mentaliteten att göra men har svårt att tänka mig att det är på samma sätt i Boden.

Men det är ju klart att jag kan ha fel i detta fall.
Senast redigerad av troubleice 2013-05-14 kl. 16:55.
Citera
2013-05-14, 16:47
Medlem
Scires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buddisch13
Den här bruden går till totalt försvar av AN & MB Hon tipsar även om att nån skulle sett VB med 2 killar i skogen (det sierskan) snacka om å detta va 17 timmar sen...Tycker det e mycket märkligt. Hon sitter även å tänker på VB när hon jobbar...Kanske inget kanske nåt...

https://www.facebook.com/j*nnike.s*ndstrom.98 (a)

Om du tittar på hennes profil så ser du att hon gått i särskola.
Citera
2013-05-14, 16:48
Medlem
Illkrokkodills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Spekulation:
Jag skulle kunna tänka mig att denne är MB. Fruns avsky i kommentaren där och då, avslöjar ett pågående drama. Jag tror knappast avskyn kan härledas till schismer ungdomar emellan, utan ett hot om hela hennes existens. För märk väl: Hon skriver det på MPS sida över en saknad 20-årig tjej, hon 47. Jag tror att MB har en svaghet för VB, även om det hårt dementeras i hemmets "lugna" vrå. Misstänker att helvetesportarna står på vid gavel där från morgon till kväll.
Den lättsamma uppdateringen om plugg + ^^ väcker hans svartsjuka och han väntar tålmodigt utanför den misstänkta adressen för att "tala ut". VB är redan "taggad" av tidigare sms och bemöter honom inte som han föreställt sig. Han tar tag i henne. Hon sliter sig loss med ett slag, reflexmässigt bemöter han slaget..
AN:s inlägg är de minst önskade som kan komma och riktar strålkastarna mot familjen, kanske har han erkänt för henne. Skydda det som skyddas kan och stänger ner sin fb. Hotet är eliminerat.

Har genomgående läst dina inlägg och tycker vartenda ett av dem låter vettigt... VB har ju, som poängterats tidigare i tråden, skrivit mycket om "att ha flera kvinnor", även dikter om att vara den "andra kvinnan". Och möjligheten (risken om man är gift) att träffa en flirt i samband med träning, är ju inte så ovanligt...

Vet man hur länge hon har tränat aktivt? Är denne "Kr*bba" expojkvännen hon varit hos tidigare på kvällen? Han har väl ingen ny tjej?
Citera
2013-05-14, 16:48
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buddisch13
Den här bruden går till totalt försvar av AN & MB Hon tipsar även om att nån skulle sett VB med 2 killar i skogen (det sierskan) snacka om å detta va 17 timmar sen...Tycker det e mycket märkligt. Hon sitter även å tänker på VB när hon jobbar...Kanske inget kanske nåt...

https://www.facebook.com/j*nnike.s*ndstrom.98 (a)

Det är inte så märkligt om du tittar lite närmare på tjejen och hennes pojkvän. De tycks inte vara riktigt åldersadekvata om man uttrycker det så.
Citera
2013-05-14, 16:50
Medlem
fredrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikkelberg
men, vnta nu..

detta alltså

http://www.nsd.se/nyheter/boden/artikel.aspx?articleid=6445405

sen detta, samma område?

http://www.kuriren.nu/nyheter/Default.aspx?articleid=6392002

Verkar ju va fullt ös med jämna mellanrum just i området hon möjligtvis rört sig i..?

Sorry ifall jag missat detta tidigare i tråden.
Det är inte samma område, händelsen i den andra artikeln var på Prästholmen.
Citera
Medlem
Illkrokkodills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Ja intressant, men det finns en del som talar emot den också. Om en person haft ett "hemligt förhållande" med henne så borde det finnas en hel del spår i form av samtals- och sms-trafik som polisen vid det här laget naturligtvis känner till. Personen borde ha varit föremål för mer omfattande åtgärder en något enstaka, upplysningsvis förhör. Detta KAN förstås ha skett utan att polisen informerat om det, men känns inte jättesannolikt.

Det som framkommit om hennes person (hur mycket man nu ska lita på de uppgifterna) gör inte heller att hon känns som en jättebra kandidat för någon som en hemlig älskare blir vansinnigt, svartsjukt förälskad i och begår våldsbrott för att hon åker och (enligt fb) pluggar hos någon. Inte minst om det i övrigt är en normalfungerande och i samhället väletablerad person. Inte omöjligt, men långsökt skulle jag säga.

Såvida man inte har gjort allt "muntligt" sas? Tex under träning osv...
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idagidag
Sikfors där eldmannen bor ligger i Töre, nån km utanför. Man svänger in dit via E4
:an

Han är lustig, eld i håret, och rökpuffar ur ögonen. Lite märkligt, han är vän med VB, att han igår lägger ut en film där han helt plötsligt har förvandlat sig till en leende clown som sitter och smilar till något konstigt knystande och harklande. Han är mist sagt förbluffande, inte ett pip om VB försvinnande.

Antingen sitter inte alla hönsen på samma pinne, eller så bryr han sig helt enkelt inte om VB. Jag tror inte att har med VB försvinnande att göra, han verkar helt enkelt för sinnesförvirrad för att ens begripa att det finns en värld mitt emellan mellanöstern och Töre.

Försökt tolka hans budskap, man vet ju inte, det finns ju knäppgökar som försöker förmedla något med dolda budskap. Tyvärr förstår jag inte vad brinnande hår och rök genom ögonen kan betyda?
Citera
2013-05-14, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikkelberg
men, vnta nu..

detta alltså

http://www.nsd.se/nyheter/boden/artikel.aspx?articleid=6445405

sen detta, samma område?

http://www.kuriren.nu/nyheter/Default.aspx?articleid=6392002

Verkar ju va fullt ös med jämna mellanrum just i området hon möjligtvis rört sig i..?

Sorry ifall jag missat detta tidigare i tråden.

Vilken av kompisarna till VB var det som påstods vara bög?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in