Citat:
Ursprungligen postat av Astrologeen
Förstår inte riktigt hur man kan tvivla på att det var R*wa, alltså den yngre brodern. Finns jättemånga tjejer och killar som delat hans bild och skrivit RIP, samt tröstat en av tjejerna som var med som var med i bilen och fick vara med i hans sista ögonblick i livet. (De vet man nog bara om man hade gemensamma vänner på facebook.)
Edit; Antar att beslutet hävdades, Staten är för ryggradslösa för att skicka ut någon.
Tragiskt livsöde, kämpar för att få stanna och så när man får livet åter omkommer man.
I så fall har media missat detta med uppehållstillståndet vilket är oerhört konstigt med tanke på att det skrevs flera artiklar under hösten. Först att bröderna förts av polisen till Migrationsverkets förvar i Gävle, sedan om hur förvaret var som att bo i ett fängelse och slutligen om beslutet att hela familjen ska utvisas. Att de sedan inträffar ett mirakel och de får stanna nämns inte alls. Borde väl ha varit en stor nyhet i Boden när så många verkar ha kämpat för familjens rätt att stanna?
Möjligt att jag gör en höna av en fjäder, media kanske har missat detta helt och jag därför är helt ute och cyklar. Om det däremot stämmer att de blev utvisade, hur kommer det sig att man omkommer i Boden några månader senare och kan det i så fall ha någon koppling till VB?
Kanske är jag bara lite för konspiratoriskt lagd, avser inte störa tråden mer med detta sidospår utan att ha mer på fötterna.