2013-05-14, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sleepwalkin
Vilka har med "skiten"(vedervärdigt ordval!!) att göra då?

De är en bra fråga.

Citat:
Ursprungligen postat av J-sson
Hur vet du/vi att inte dessa människor har med saken att göra!?

De är en bra fråga de med, men vet att de är två hära (MB och sonen) som blivit uthängda å anklagade för de ena å de andra och jag vet för ett faktum att dom inte har med den här flickans försvinnande och göra iallafall.
Citera
2013-05-14, 19:44
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det är nästan som när GW sitter i TV rutan och misstänker folk, jag tycker att det är likartat.

Jag tycker inte att ni håller ens i närheten av GW-klass. Om han nån gång spekulerar kring utpekade personer så är det väl folk som förekommit som misstänkta i en utredning. Här är det bara ett mer eller mindre vilt sluggande.

Har du tänkt på att även om det skulle råka vara så att någon av de personer som diskuterats som potentiella GM i tråden verkligen är skyldig till ett allvarligt brott, så är ju övriga helt, totalt oskyldiga. Dessa har då fått stå ut med att okända människor på fullt allvar har suttit och spekulerat och prata om dom i ett offentligt forum som mördare. Med nödtorftig maskering och facebook-länkar där man bara behöver ersätta en stjärna med en bokstav. Hur i helvete tror du att det ska kännas?

Föreställ dig att du råkar bo i samma hyreshus som en 14-årig flicka som försvinner och sen hittas mördad. Du kommer nu snart att fastna i de andra fb-amatördeckarnas notvarp: "På x-gatan bor en ensamstående kille" "Jag känner en som känner honom. Han verkar lite underlig - sitter mest ensam vid sin dator och hänger" "Han tittar på ett jävligt konstigt sätt ibland när man möter honom på stan" "Är det inte väldigt märkligt att han gillade den där youtube-länken med tjejen som ser ut som hon skulle kunna vara 14. Låter VÄLDIGT misstänkt tycker jag" Och så vidare. Man har ett ansvar även om man sitter på ett anonymt forum. Det som pågår här skadar definitivt människor - det är ingen tvekan om det. Det är bara omfattningen som man kan diskutera.
Citera
2013-05-14, 19:46
Medlem
Eftersom vi inte kommer nån vart i tråden och inget verkar uppdaga sig varken i media eller hos polisen. Så slog tanken mig att det hade varit intressant att kalla in nått medium som kunde ge lite nya ledtrådar (obs vet inte om jag tror på detta).

Ingen som är medial som vill give it a try?
Citera
2013-05-14, 19:48
Medlem
Claysons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idagidag
Eftersom vi inte kommer nån vart i tråden och inget verkar uppdaga sig varken i media eller hos polisen. Så slog tanken mig att det hade varit intressant att kalla in nått medium som kunde ge lite nya ledtrådar (obs vet inte om jag tror på detta).

Finns väl massa medium-tomtar i paranormal forat, bara kalla in någon av dessa tokskallar här i tråden.
Citera
2013-05-14, 19:48
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idagidag

Gå till Paranormala fenomen och starta en tråd om du vill att några stolpskott ska sitta och fantisera om vad andarna säger till dom. Här vågar jag säga att jag talar för en stor majoritet i tråden att vi inte vill ha skiten.
Citera
2013-05-14, 19:49
Medlem
[quote=ophiaghushannah]
Citat:
Ursprungligen postat av Goldenman1
GM Dan*iel Lindr*th i detta fallet är vän med AB på FB. Skönt gäng detta [/QUOTE
Det var många förkortningar i ett välkomprimerat inlägg. Antar att du kan lägga ut texten något ytterligare!

Med "AB" menar du "karatetränarens fru, eller vad?
Ale*xander Be*g = AB
Citera
2013-05-14, 19:49
Medlem
J-ssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BdnRaaz
De är en bra fråga.

De är en bra fråga de med, men vet att de är två hära (MB och sonen) som blivit uthängda å anklagade för de ena å de andra och jag vet för ett faktum att dom inte har med den här flickans försvinnande och göra iallafall.

Här hängs det ut folk både till vänster och höger.. Jag vet..

Men lite lustigt och roande är det när underliga människor odlar maggots i tunna och lägger ut allehanda privat information till allmänt beskådande, och så kommer det utomstående och rotar runt för glatta livet!!

Men antingen så är det självmord eller så är det någon av de uppräknade personerna som är GM. Det tror jag...
Citera
2013-05-14, 19:52
Moderator
blomvattnares avatar
Ännu en påminnelse om 1.06 - medlemmar har rätt till anonymitet.

Brott mot denna regel kan medföra avstängning.

/Mod
Citera
2013-05-14, 19:52
Medlem
Citat:
Äre nån av er som hänger ut folk som har belägg för de ni säger som att någon skulle ta ryssfemmor å slå ihjäl en ifall man tittar på han? Haha jävla neandertalare. Nog äre väl gode tur att de är ett anonymt forum va så ni kan sitta å leka privat detektiver å blanda in folk som inte ens har med skiten å göra.

Citat:
Hur vet du/vi att inte dessa människor har med saken att göra!?

Citat:
De är en bra fråga.

Och hur fan kan du veta det?

Citera
2013-05-14, 19:53
Medlem
failures avatar
Citat:
Här hängs det ut folk både till vänster och höger.. Jag vet..

Men lite lustigt och roande är det när underliga människor odlar maggots i tunna och lägger ut allehanda privat information till allmänt beskådande, och så kommer det utomstående och rotar runt för glatta livet!!

Men antingen så är det självmord eller så är det någon av de uppräknade personerna som är GM. Det tror jag...

Ni har ju snart räknat upp hela BO:s bekantskapskrets så det vore väl konstigt annars.
Citera
2013-05-14, 19:54
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asshat
Med den lika enkla som viktiga skillnaden att GW har fog för sina misstankar, vilket är långt ifrån fallet här.

Och hur vet du det, han är inget allvetande orakel trots att han är mycket kunnig. Underskatta inte andras förmåga, inte din själv heller för den delen. Jag har sett och läst GW uttala sig, misstänkliggjort personer högst offentligt enbart med hjälp av intuition och statistik, så vad är problemet?

Sedan kan jag hålla med dig, vissa saker kan gå utanför rimlighetens gräns, men man ska inte vara så snabb på att kasta sten, helt plötsligt sitter man själv i ett glashus.

I det här fallet har det varit märkbart lugnt och sansat tycker jag, i relation till liknande trådar då, kanske därför att de som haft tankar, funderingar och åsikter inte behövt förklara och urskulda sig så förbenat mycket. Sådana som tycker som du, och också framför den åsikten har varit lugna här, tänkvärt!
Citera
2013-05-14, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah
Och hur fan kan du veta det?

Hur jag kan veta de, ja för att jag känner sonen era jävla rönnen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in