2013-05-23, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av killlenn
tillhör kroppsdelarna vatcheerya bangsuan? har polisen bekräftat det nu?

Inte bekräftat till 100%. Dock sa en polisman i Efterlyst tidigare ikväll att det med största sannolikhet är den försvunne 20 åriga kvinnan.
Citera
2013-05-23, 01:50
Medlem
Klart att polisen vet att det är Vatcheeraya sedan länge
Thai hudfärg räcker för att vara säker bortom tvivel.
Hoppas gärningsmannen får en plågsam död
Citera
2013-05-23, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nomadjaevel
Detta ska vara området i fråga: https://maps.google.se/?ll=65.780357,21.618605&spn=0.029471,0.132093&t=h& z=14

Stridsfordon ska enligt tråden ha hörts på spelområdet. (sanddynerna där om jag förstått rätt)
Ser ut som området kring Väderkvarnshöjden, kan stämma bra. Finns gott om bra spelmarker där. Även försvaret övar ju på Södra Skjutfältet. Det är ett stort område men oftast öppet för allmänheten till stor del. Stor infotavla som talar om ifall något/några delar är avspärrat för tillfället.
Citera
2013-05-23, 01:53
Medlem
Hummlas avatar
Någon som provat ringt KJ's nummer? Hittade numret på nån netlog.com sida.

En sak till jag noterat är att GM skriver ungefär lika som jag gjorde när jag var 15 år på Lunarstorm, han måste ju vara riktigt störd på något vis mer än att han är en mördare.

edit: såg att numret var från 2008 men jaow han kanske har samma fortfarande?
Citera
2013-05-23, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Suay

Och för att se hudfärg krävs också att en viss mängd blod ska ha stannat i kroppsdelarna. Vilket låter högst orimligt då dom inte satt fast i kroppen.
Citera
2013-05-23, 01:57
Medlem
J-ssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hummla
Någon som provat ringt KJ's nummer? Hittade numret på nån netlog.com sida.

En sak till jag noterat är att GM skriver ungefär lika som jag gjorde när jag var 15 år på Lunarstorm, han måste ju vara riktigt störd på något vis mer än att han är en mördare.

edit: såg att numret var från 2008 men jaow han kanske har samma fortfarande?

Men varför skall man ringa KJ's nummer!?

Citat:
Ursprungligen postat av Suay

Jo, men med förruttnelse ändras även hudfärgen..
Citera
2013-05-23, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
Hahaha nä, kan jag garantera dig att jag inte är.

Dock så har jag en gemensam vän med VBs ex (ex ex) kan som fanns i bilden före KJ. Det är han som har blivit hotad. VB har anmält, han blev hotad pga av nån polisanmälning som gjorts mot hans ex flickvänn) hotad av H A - anknutna killar..

Grötigt ja. Men därför polisen också intygar att anmälningarna som VB gjort är irrelevanta för utredningen.

Eller så är det relevant? Kanske dessa grabbar nu skulle hämnas och straffa VB för att hon anmält? VB försvarar sig och det spårar ur?

De kända misstänkta samt mina tankar:

MB: MB väger uppskattningsvis 90 kg muskler och skulle inte behöva stycka VB som kanske väger 60 kg. Så styckningen talar emot att det skulle vara MB. Möjligen någon långsökt historia om att han försöker lägga skulden på KJ och därför dumpar kroppsdelarna där dom kommer hittas och anknytas till KJ genom krigslekarna.

AN: Svårt och tänka mig att hon gjort allting ensam. Men hon kan ha lejt sin styvson, AB eller någon annan? Eller kanske bråk mellan AN och VB som slutar med dråp och därefter har hon fått hjälp av någon?

AB: Jag ser inget motiv utom möjligen att han blivit torped åt sin styvmamma?

Styvpappan: Ja, familjemedlemmar är statistiskt sett misstänkta. Varför har vi inte mer info om honom?

KJ: Senaste som träffat VB är definitivt misstänkt. Han är för klen att bära kroppen utan att stycka den. Han verkar även vara kapabel. Han ska ju enligt uppgift ha bil och den borde rimligtvis vara full av spår i så fall? Snacket om spaden tar jag inte riktigt på allvar, kanske bara nåt internt klubbskämt av kompisar som hört att han är misstänkt.

Många frågetecken finns ju dock. Varför lämnar någon en sådan oreda efter sig med synliga likdelar utspridda både i natur och hus så? Nästan så man tror att bevisen planterats?
Finns gott om sandhed i Boden där man på kort tid kan skotta ner en kropp för evigt. Men istället tar GM kroppen till ett stenrös där man knappt kan skotta att döma av bilderna?
Eller så kunde GM ha kört några mil bort med kroppen där den aldrig skulle hittas och utan en kropp kan ingen bli dömd för mord.
Senast redigerad av L.D. 2013-05-23 kl. 02:01.
Citera
2013-05-23, 02:00
Medlem
Hummlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J-sson
Men varför skall man ringa KJ's nummer!?

Jo, men med förruttnelse ändras även hudfärgen..

Tänkte det vore intressant bara på något vis

Eller sitter han häktad? Mobilen beslagtagen? Har inte lyckats hänga med i tråden, ska man hänga med i tråden lär man ha datorn brevid spisen när man lagar man..
Citera
Medlem
ett1s avatar
Det verkar vara en himla massa teorier och vilda fantasier kring det här. Även om det finns en massa konstigheter kring personerna i fråga så är det väl inget som ens i närheten tyder på att någon av dem har styckmördat VB.

KJ har alibi och MBs fru har fällt nån onödig kommentar på MPS, GM kan lika gärna vara någon annan som inte FB har koll på. Det är väl mindre kul för personerna som är indragna iaf.

Hur det än ligger till så är det jävligt absurt, sanningen kommer fram i slutändan.
Citera
Medlem
XsliteXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charliefoxtrot
Har sen igår 21/5 när delar av kroppen hittades läst i denna tråd. Vet inte om jag ska skratta eller gråta ibland när man läser vad vissa medlemmar skriver. Funderar om inte dom ska sitta inne på samma ställe som GM ska...?
Seriöst, hur kan det snurra iväg så som det verkar göra för vissa?...samtidigt hur kan en människa/människor gör sig roligt över det som hänt? Hur kan man gå och lägga sig med gott samvete när man skriver att VB mest troligen var en h*ra (bara för att hon kommer från Thailand) som man skrivit tidigare i tråden.

Nåja inte min uppgift att sitta och dömma folk över internet men tänk för i helvete till innan ni skriver. Kan sätta mina sista kronor denna lön att ni som "hänger" här på FB hade varit in och läst och "luskat" här ifall det hade varit någon av eran närmaste som varit försvunnen/hittade mördad.
HUR HADE NI TÄNKT OCH REAGERAT ifall ni läst samma saker OM ER/ERA NÄRA OCHs KÄRA om det drabbat er?
Leker inte psykolog men DET KANSKE ÄR TÄNKTVÄRT MER än 0.5sekunder som det tar att skriva all skit som skrivs...

Nu till det jag ville dela med mig av.
Jag träffade en ytterst ytlig bekant till mig idag på jobbet som kände både VB och KJ och h*n berättade att KJ ringt h*n 2 dagar efter att VB anmälts försvunnen. Det jag fick ut av samtalet med h*n var att KJ frågade ifall h*n ville följa med och leta efter VB med hjälp av MPS (några andra soft air gun polare hängde även med).
H*n berättade även att h*n, KJ och div "soft air gun-polare" har varit uppe vid skjutfältet (vid nån pistolbana...?) just bortanför det gula husert där kroppsdelar hittades 21/5. (Före VB försvinnande dvs)

Har även säkra uppgifter att KJ tagits in på förhör idag 22/5.
(Vill såklart inte skriva ut namn men alla som känner till Boden vet att det är litet och att folk snackar. Kan garantera att det stämmer till 100% då personen som sagt det aldrig skulle ljuga eller hitta på sånt)

Vet också att "rampen" till fönstret varit där länge då en väldigt nära bekant till mig varit in i det militärförrådet får nåt år sen.

Jag pekar inte ut nån som GM men jag delar med mig av det jag vet och det är 110% sann fakta.

Snälla FB-folk som sagt, tänkt till innan ni skriver en massa. Både ni och jag vet NÅN annhörig kommer att läsa detta nån gång.

BRA DÄR!!! Men alla som har snöat in på KJ missade detta

Läs och begrunda
Citera
2013-05-23, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Labolina70
Spelet pågick 09-21 på andra sidan Boden. (Om man tänker på vart kroppsdelarna hittades)
Ja, jag känner flera utav de som spelade.
(Så källan är pålitlig!)

Okay,, alltså andra sidan stan från fyndplats ?

Men var det nära åberget o dom ställen dör vart telefonmasten hade plockat upp sista signal från VBs telefon ? (Där MPS hade sökområden först)

Intressanta tider.

Nä kan ju inte grunda särskilt många konkreta och bindande teorier så jag inte har nån bild av snubbarna i KJs lag. (Namn, info mm)
Men jag undrar vad som det användes för bil / bilar av laget den dagen ? Och om KJ var med ? Kanske även VB ?
Alla pratar om att det är så bra motion bla bla, kan det vara det som VB refererar till på sin Facebook. - nu motionera sedan gå till en kompis o plugga^^..
Att gå till en kompis kan ju innefatta att kompisen och VB först ska till ett 3:e ställe (ej hos KJ) och sen gemensamt gå (åka) till kompisen.

För visst hade KJ Hämtat upp henne vid bostaden på Ugglegat*n 4 ?

Tänk om hon åkte med han till nått match" ställe,,
Citera
2013-05-23, 02:05
Medlem
J-ssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hummla
Tänkte det vore intressant bara på något vis

Eller sitter han häktad? Mobilen beslagtagen? Har inte lyckats hänga med i tråden, ska man hänga med i tråden lär man ha datorn brevid spisen när man lagar man..

När man lagar man...?? Skall du slå ihjäl en man och tillreda honom för måltid!?

Det händer otroligt mycket i tråden, men jag tror ändå att skribenter nämnt GM. Själv tror jag man skulle pressa KJ mer, samt Karate Kid med fru..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in