Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
Hahaha nä, kan jag garantera dig att jag inte är.
Dock så har jag en gemensam vän med VBs ex (ex ex) kan som fanns i bilden före KJ. Det är han som har blivit hotad. VB har anmält, han blev hotad pga av nån polisanmälning som gjorts mot hans ex flickvänn) hotad av H A - anknutna killar..
Grötigt ja. Men därför polisen också intygar att anmälningarna som VB gjort är irrelevanta för utredningen.
Eller så är det relevant? Kanske dessa grabbar nu skulle hämnas och straffa VB för att hon anmält? VB försvarar sig och det spårar ur?
De kända misstänkta samt mina tankar:
MB: MB väger uppskattningsvis 90 kg muskler och skulle inte behöva stycka VB som kanske väger 60 kg. Så styckningen talar emot att det skulle vara MB. Möjligen någon långsökt historia om att han försöker lägga skulden på KJ och därför dumpar kroppsdelarna där dom kommer hittas och anknytas till KJ genom krigslekarna.
AN: Svårt och tänka mig att hon gjort allting ensam. Men hon kan ha lejt sin styvson, AB eller någon annan? Eller kanske bråk mellan AN och VB som slutar med dråp och därefter har hon fått hjälp av någon?
AB: Jag ser inget motiv utom möjligen att han blivit torped åt sin styvmamma?
Styvpappan: Ja, familjemedlemmar är statistiskt sett misstänkta. Varför har vi inte mer info om honom?
KJ: Senaste som träffat VB är definitivt misstänkt. Han är för klen att bära kroppen utan att stycka den. Han verkar även vara kapabel. Han ska ju enligt uppgift ha bil och den borde rimligtvis vara full av spår i så fall? Snacket om spaden tar jag inte riktigt på allvar, kanske bara nåt internt klubbskämt av kompisar som hört att han är misstänkt.
Många frågetecken finns ju dock. Varför lämnar någon en sådan oreda efter sig med synliga likdelar utspridda både i natur och hus så? Nästan så man tror att bevisen planterats?
Finns gott om sandhed i Boden där man på kort tid kan skotta ner en kropp för evigt. Men istället tar GM kroppen till ett stenrös där man knappt kan skotta att döma av bilderna?
Eller så kunde GM ha kört några mil bort med kroppen där den aldrig skulle hittas och utan en kropp kan ingen bli dömd för mord.