2013-05-12, 22:09
Medlem
Lindstroems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av circuspuffin
Nu jävlar!!

Ni är ju ta mig fan inte riktigt kloka!! Lägg ner alla era sjuka spekuleringar! Ni sitter och tror att ni har koll på människor som ni inte har en aning om. Jag är nära vän med några av dem ni anklagar och jag VET med 100% säkerhet att de inte har någonting med V:s försvinnande att göra. Ni sitter till och med och filurar på varför ingen bodensare skriver här... ni är ju helt blåsta! Har ni tänkt på hur mycket era fantasier kan skada de oskyldigt anklagade?! Boden är en liten håla vilket innebär att vartenda lilla rykte blir en sanning i mångas öron. Sen spelar det ingen roll hur det slutar, folk i denna kommun kommer ändå förknippa och ha sina misstankar mot dessa människor i evigheter efter detta!!!!! SKÄRP ER!

Tänk igenom era utlägg innan ni lägger fingrarna på tangentbordet.

är du polare med maggotkillen eller?
Citera
2013-05-12, 22:10
Medlem
Buddisch13s avatar
Är det nån mer som tittat på resten av *erg som finns på faceb**k dom verkar va ett gäng som kommer från den lilla byn utanför boden Lakaträsk...eller nåt sånt. Fanns det inte ett tips om aktivitet där uppe? Såg nån nämna det i tråden, den här killen är där i från ser ut som en bror till tränaren *obia* *org han har en nyinköpt hagelbössa den 3 maj verkar va en stor släkt från en liten by...
Citera
2013-05-12, 22:10
Moderator
OYs avatar
Citat:
Nu jävlar!!

Ni är ju ta mig fan inte riktigt kloka!! Lägg ner alla era sjuka spekuleringar! Ni sitter och tror att ni har koll på människor som ni inte har en aning om. Jag är nära vän med några av dem ni anklagar och jag VET med 100% säkerhet att de inte har någonting med V:s försvinnande att göra. Ni sitter till och med och filurar på varför ingen bodensare skriver här... ni är ju helt blåsta! Har ni tänkt på hur mycket era fantasier kan skada de oskyldigt anklagade?! Boden är en liten håla vilket innebär att vartenda lilla rykte blir en sanning i mångas öron. Sen spelar det ingen roll hur det slutar, folk i denna kommun kommer ändå förknippa och ha sina misstankar mot dessa människor i evigheter efter detta!!!!! SKÄRP ER!

Du kan fan skärpa dig själv innan du anklagar alla här för att anklaga någon Ni betyder att du inkluderar alla, och jag talar för mig själv nu, jag har inte anklagat någon för att vara brottslig eller annars klandervärd i sitt betéende i syfte att skapa missaktning.

Angriper du mig och anklagar mig för något jag inte är skyldig till har jag rätt att försvara mig, så håll käften om du inte kan peka ut vilka "nicks" du egentligen menar har anklagat någon. Ta det med fördel per PM med vederbörande så vi slipper drabbas av ditt jäkla ömkande.

EDIT;Och om du nu vet så mycket om de omnämnda så kan du väl berätta lite, vad gjorde de den aktuella kvällen, vad var deras relation till VB, varför skriver A*nika som hon gör på facebook, finns det något agg, i så fall varför, och varför tror DU att VB mor skriver som hon gör om A*nika på facebook? Se din chans att bidra till något gott, att sortera bort det här paret ur spekulationerna, det är det minsta du kan göra för dina nära vänner.
Senast redigerad av OY 2013-05-12 kl. 22:22.
Citera
2013-05-12, 22:11
Medlem
Faunuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappermassa
Hon har varit i Sverige mer än 8 år. Det är ganska lång tid för att hinna lära sig ett nytt språk och anpassa sig till ett samhälle. Jag får intrycket av att hon fortfarande har problem med språket, efter att ha läst inläggen på facebook.

Vi kan återigen inte dra några slutsatser om intelligensen.

8 år är inte så lång tid. Betänk att det inte ens är samma skrivtecken. Hon skriver kanske lite illa men det finns infödda svenskar som uttrycker sig och stavar sämre.
Citera
2013-05-12, 22:13
Medlem
Keff000s avatar
Citat:
Nu jävlar!!

Då kanske du kan hjälpa oss att utesluta någon då, eller? Annars tycker jag du ska tagga ner eller
Börja spekulera du med!
Citera
Medlem
Det här fallet börjar bli allt mer intressant och nu när det börjar brännas kommer Bodensarna upp ur sina hålor och försöker tysta ner diskussionen. Det är som att en massa folk vet vad som har pågått men inte vill att det skall komma ut.
Det här med thairestaurangen och bilen är ju ett mycket hett spår.
Citera
Medlem
CredFrosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nattavara
Hon som är reggad på bilen är folkbokförd på en c/o adress i Järfälla och har en reggad entreprenad firma.

Visste VB för mycket, blev osams, och polisanmälde detta? Är det orsaken till hennes försvinnande?
Människohandel, koppleri, kortspel & share-lån, narkotika??

OBS! Kan nu dementera killen som säljer bilen, det är tydligen INTE samma person som är reggad ihop med MB som delägare till ett restaurangbolag (Dock har MB ett handelsbolag ihop med en kille som har engagemang i 5 olika firmor, ingen av dessa verkar dock särskilt aktiva, MB's bolag bildades 2009 och har sedan dess taxerat 0kr i omsättning)
Citera
2013-05-12, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Just_A_thieF
Är det *nnika *ordmark & *icke *erg du syftar på, så tycker jag att kvinnan har alla skäl i världen att både misstänkas och få all skit hon förtjänar!
De kommentarer hon kläckt ur sig på flera ställen på FB, kommer omöjligen från en frisk människa...

Detta utlägg är genomtänkt innan jag lade fingrarna på tangentbordet btw...

Håller med! :S A.N Måste vara riktigt jäkla förbannad och arg som skriver ut offentligt om en försvunnen flicka elaka kommentarer, då har man inga spärrar :S
Citera
2013-05-12, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keff000
Då kanske du kan hjälpa oss att utesluta någon då, eller? Annars tycker jag du ska tagga ner eller
Börja spekulera du med!

Undrar hur man kan gå i god för någon till 100%
I var och varannan artikel kan man ju läsa hur förvånade närmsta familjen är över familjemedlemens brott
Ett ånt inlägg får ju nästan motsatt effekt i mina ögon
Citera
2013-05-12, 22:19
Medlem
Förhör hålls bland annat med personer i kvinnans vänkrets. Hennes aktivitet på mobiltelefonen och på sociala medier som Facebook strax innan försvinnandet har också kartlagts och analyserats.
DN 2013-05-11
Senast redigerad av hemlunda2000 2013-05-12 kl. 22:41.
Citera
2013-05-12, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nuzz
Undrar hur man kan gå i god för någon till 100%
I var och varannan artikel kan man ju läsa hur förvånade närmsta familjen är över familjemedlemens brott
Ett ånt inlägg får ju nästan motsatt effekt i mina ögon

OBS !!! Skulle inte svara på Keffsinlägg utan det hen kommenterat
Citera
2013-05-12, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CredFrost
OBS! Kan nu dementera killen som säljer bilen, det är tydligen INTE samma person som är reggad ihop med MB som delägare till ett restaurangbolag (Dock har MB ett handelsbolag ihop med en kille som har engagemang i 5 olika firmor, ingen av dessa verkar dock särskilt aktiva, MB's bolag bildades 2009 och har sedan dess taxerat 0kr i omsättning)

Okej då är kanske inte bilspåret lika hett. Var lite mer noggrann innan du lägger ut sådan information.
Lite skumma affärer verkar han trots allt ha. Nolltaxernade bolag kan ändå ha verksamhet. Det kan vara av skattetekniska skäl eller för att dölja saker som man har flera bolag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in