2013-05-14, 17:45
Medlem
mikkelbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Men det är ju det jag föreslår att hon inte har gjort.

Ja!

och i så fall, varför ta den högra vägen? är det en vanlig genväg? eller är det ifall man blir upphämtad med bil ?
Citera
2013-05-14, 17:47
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikkelberg
Ja!

och i så fall, varför ta den högra vägen? är det en vanlig genväg? eller är det ifall man blir upphämtad med bil ?
Om hon gick hem, kan hon ha genat över det röda inringade området och vara kvar där?
Citera
2013-05-14, 17:50
Medlem
Citat:
Om hon gick hem, kan hon ha genat över det röda inringade området och vara kvar där?
Verkar bli en senväg isåfall.

https://maps.google.se/maps/ms?msid=217083814073752706279.0004dcaf158ba1e70b90 1&msa=0
Citera
2013-05-14, 17:52
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Då kastar jag in detta en gång till, ur ett PM jag fått, tillåtelse att publicera;

enligt ** ****** till mb och an,så var vb kompis med an´s dotter t*ss lin*berg tidigare, nått har hänt i den familjen för alla har ju plockat bort vb från fejjan. tror dock inte att det har med hennes försvinnande att göra ...

EDIT;Om nu den här personen plockar bort VB som facebookvän, och tränaren inte har VB som vän på sin facebook, inte heller AN eller sonen, så kan man ju spontant tänka sig att det faktiskt har varit något groll som VB varit inblandad i.

Vad kan man tänka för groll som är av sådan dignitet att så smaklösa kommentarer läggs upp av en vuxen kvinna på en sida för försvunna människor?

Jag har barn och aldrig har jag tyckt så illa om någon att jag uttalat så i offentliga medier. Jag är ju vuxen. Än.
Citera
2013-05-14, 17:54
Medlem
mikkelbergs avatar
Citat:

kanske det, men det verkar ju vara en led ute bland åkrar och flygfält.. ser kanske närmare ut på kartan men lite trist promenad enligt mig..

men jag kan inte svara på det då jag inte bor där.
Citera
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netforce42
Verkar bli en senväg isåfall.

https://maps.google.se/maps/ms?msid=217083814073752706279.0004dcaf158ba1e70b90 1&msa=0
Ja, snart tio dygn. Men det ser ut att vara framkomligt. Är det det? Kan hon ha gått den vägen och råkat ut för en olycka eller ett brott?
Citera
Moderator
OYs avatar
Jag börjar mer och mer tro att det är yngre personer som ligger bakom försvinnandet, dvs i VB egen ålder. Dels för att ungdomar tjafsar så förbannat mycket med varandra, en fjäder blir en höna för någon, och en livskris för en annan. Ni ser ju själva vilka attityder den yngre generationen har, vapen, slå ihjäl, skydda, respekt osv. När man utmanar dessa undertryckta tillhörabehov ungdomar emellan så gör man det med livet som insats, helt övertygad om det.

Ungdomar rör sig ute kvälls och nattetid, det är normalt. Vännen och kanske förgreningar därifrån, där någonstans tror jag att facit finns att hämta.
Citera
2013-05-14, 17:56
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buddisch13
Tror inte det är dottern tror dottern heter *ess (t) om jag inte fått allt bakom nu, Kan du länka andra fb sidan?

Nu har jag bara mobilen och mina långa naglar är inte kompatibla med androids minimala tgb så jag klarar inget finlir.
Men, om du kollar facebooklänken i ditt eget inlägg
https://www.flashback.org/sp43422645
så hittar du henne som vän till honom. Men då under namnet N*rdberg *=o

Varför göra det enkelt för dej när jag kan krångla till det
Citera
2013-05-14, 17:56
Medlem
Då man kommer från Bodsvedjan är det inte långt om man tar gångvägen. Men där kommer man in direkt till Asylboendet och det är nära till älven. Längsmed bilvägen från Bodsvedjan går även en gångväg. Sen finns en till väg men som knappast är troligt att hon tagit den är längre och går förbi brandstation.
Senast redigerad av bolinda 2013-05-14 kl. 18:03.
Citera
2013-05-14, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Är det samma Åbergetmast som 18:40 fångat upp hennes sms i vilket hon enligt ett vittne AB tidigare pratat med hade skrivit att det varit någon som retat upp henne?
Flera frågor har inte besvarats:

1. Fanns det någon substans i JH:s iakttagelse av VB på Smedjan i Luleå runt kl. 16? - I så fall bör VB ha fått bilskjuts dit (senaste facebooknotering: 15:22).
http://goo.gl/BmAi7

3. Vid vilken tid ska VB ha anlänt till KJ:s bostad?
4. Vad gjorde VB i trakterna av Åberget kl. 18:40?

Citat:
1.Jag har postat om den där iakttagelsen tidigare men inte fått respons. Dock känns den iakttagelsen som något avig, stämmer dåligt med de två sista facebookuppdateringarna som inte är gjorda från mobil. Tvivlar på att han sett VB, har kanske misstagit sig.

Citat:
Ursprungligen postat av Evaldo
Jag undrar om hon ens motionerade överhuvudtaget?

På hennes ena profil (www.facebook.com/vattchar**yabangsuan?fref=ts) (ee)) skrev hon:

"Ska nu ut och motionera lite och sedan till kompis och plugga^^" den 4e maj kl. 14:23

Sen skrev hon en till statusuppdatering ang. "5 hemligheterna för ett fungerande förhållande" och detta var också den 4e maj kl. 15:22, så typ 1 timme senare.

På hennes andra profil (www.facebook.com/bangs*an.no01) (u)) har hon delat en länk (har kommit fram till att denna länk går till någon recept/matlagningssida på thailändska) och detta var också den 4e maj kl. 15:42

Så frågan är: Har hon ens motionerat ......

15.42 Okej!?
Och sedan siktad i Luleå vid 16.00 tiden.... Rimmar dåligt.
Intressant om det finns möjlighet att härleda uppgiftslämnaren(16.00) samt klargöra vem som uppdaterar på VB:s ena fb-konto kl 15.42!
Citera
2013-05-14, 17:59
Medlem
Sleepwalkins avatar
Citat:
Jag börjar mer och mer tro att det är yngre personer som ligger bakom försvinnandet, dvs i VB egen ålder. Dels för att ungdomar tjafsar så förbannat mycket med varandra, en fjäder blir en höna för någon, och en livskris för en annan. Ni ser ju själva vilka attityder den yngre generationen har, vapen, slå ihjäl, skydda, respekt osv. När man utmanar dessa undertryckta tillhörabehov ungdomar emellan så gör man det med livet som insats, helt övertygad om det.

Ungdomar rör sig ute kvälls och nattetid, det är normalt. Vännen och kanske förgreningar därifrån, där någonstans tror jag att facit finns att hämta.

Ja ditåt börjar mitt tänkande också röra sig eller så har vi stirrat oss blinda på alla vapen flashare på FB
Citera
2013-05-14, 18:00
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah
15.42 Okej!?
Och sedan siktad i Luleå vid 16.00 tiden.... Rimmar dåligt.
Intressant om det finns möjlighet att härleda uppgiftslämnaren(16.00) samt klargöra vem som uppdaterar på VB:s ena fb-konto kl 15.42!

Det kan som sagt vara mamman som gjort det. Mammor gillar väl dessutom att gilla recept, eller är det en fördom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in