2013-05-12, 20:25
Bannlyst
Det står ju att plast-farsan bor i Kiruna. Hon kan ju vara hos honom . Hur långt är det från Boden till Kiruna?
Citera
2013-05-12, 20:25
Medlem
Faunuss avatar
Jag har sett att vissa tycker det är märkligt att tränaren hade 800 vänner på Facebook, och att han hade VB:s mobilnummer. Jag tror att det ofta går till så att elver meddelar sig om frånvaro och sådant via FB och SMS numera eftersom det är mycket enklare än att ringa.

Vissa här verkar inte heller vara vana att läsa Facebook. Uppdateringen om pennorna är inte konstigare än att uppdatera om vad man äter eller lägga ut en bild på sin katt. I så fall skulle nog halva Sverige kunna diagnosticeras med aspergers
Citera
2013-05-12, 20:27
Medlem
infid3ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bigbanana74
Det står ju att plast-farsan bor i Kiruna. Hon kan ju vara hos honom . Hur långt är det från Boden till Kiruna?

Ca 40 mil
Citera
2013-05-12, 20:28
Medlem
Citat:
Typ 35 mil. Det finns en anledning till att han inte pendlar dagligen.
Citera
2013-05-12, 20:29
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faunus
Jag har sett att vissa tycker det är märkligt att tränaren hade 800 vänner på Facebook, och att han hade VB:s mobilnummer. Jag tror att det ofta går till så att elver meddelar sig om frånvaro och sådant via FB och SMS numera eftersom det är mycket enklare än att ringa.

Vissa här verkar inte heller vara vana att läsa Facebook. Uppdateringen om pennorna är inte konstigare än att uppdatera om vad man äter eller lägga ut en bild på sin katt. I så fall skulle nog halva Sverige kunna diagnosticeras med aspergers

Nja, då är vi oense. Status om katter och barn är ibland löjliga, ibland söta, men status om pennor är...??? Som någon skrev, det handlade mer om en relation här, pennorna blev en symbol för henne, nåt slags bevis för kärlek, tror jag...

En sak att fundera på är att personer med aspergers har dåligt lokalsinne, rent av uselt. Man har ju uteslutit att hon virrat bort sig, men skulle hon kunnat ha virra till det någon annanstans? Jag spekulerar alltså utifrån att hon kan ha detta handikapp.
Citera
2013-05-12, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Hur vet vi att VB hade Aspergers? Skulle jag gissa på något så är det snarare någon borderline liknande sjukdom.

Absolut inte Borderline! Borderline människor har inte den diciplinen att fullfölja gymnasie, träna karate samt universitetsstudier. Dom är alldeles för splittrad för det. Svart/vitt tänk, impulsiva. Vilket INTE VB verkat vara.
Citera
2013-05-12, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Nja, då är vi oense. Status om katter och barn är ibland löjliga, ibland söta, men status om pennor är...??? Som någon skrev, det handlade mer om en relation här, pennorna blev en symbol för henne, nåt slags bevis för kärlek, tror jag...
Jag tror du överanalyserar. Tjejer 20-årsåldern gör ofta de mest ointressanta uppdateringar. Kolla runt får du se.
Citera
2013-05-12, 20:34
Medlem
wire2s avatar
Tveksamt att man ska ta livet av sig om man skriver så här...?

Ska nu ut och motionera lite och sedan till kompis och plugga^^

Då gör man väl inte heller smileytecken. Och vem är kompisen hon skulle besöka....vet man det?
Citera
2013-05-12, 20:36
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idagidag
Absolut inte Borderline! Borderline människor har inte den diciplinen att fullfölja gymnasie, träna karate samt universitetsstudier. Dom är alldeles för splittrad för det. Svart/vitt tänk, impulsiva. Vilket INTE VB verkat vara.

Hur vet du att VB inte var impulsiv? Om hon nu tagit sitt liv så lär hon nog varit åtminstone lite impulsiv? Sen kan du jämföra hennes tre FB-konton. Bl a fotona är väldigt olika. På ena kontot (det thailändska) har hon bara foton där hon ser bra ut, men på det svenska gör hon mest grimarser.

Det du beskriver är ofta en missvisande bild av borderline karaktären. Oftast finns det antingen ett neurotiskt drag eller psykotiskt drag.
Citera
2013-05-12, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruffz
Så vitt jag vet har vi inte koll på om hon klarar den bra eller inte (rätta mig om jag har fel). Min poäng var att man inte behöver vara ett geni för att ta sig in

Kanske inte, men man behöver vara ett geni för att ta sig ut och det vet alla som söker denna den svåraste linjen på tekniska högskolan. På universiteten har endast två andra ämnen högre status bland professorerna och det är teoretisk och praktisk filosofi. Därefter kommer teknisk fysik.
Citera
2013-05-12, 20:37
Medlem
Tänkte en tanke, om hon håller sig borta. Kan det vara hos Eldmannen? Han har inte yppat sig nått om att VB är borta? Han bor ju i skogen, på hans bilder kan man se att han har nån stuga ute i vildmarken? Kanske gömmer sig där?
Citera
2013-05-12, 20:38
Moderator
v50s avatar
Citat:

Ca 30 - 35 mil bör det vara mellan dessa orter
Senast redigerad av v50 2013-05-12 kl. 20:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in