2013-05-14, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idagidag
Tompy

To*py har ingert med detta att göra då det var jag som råkade blanda ihop personer
Citera
2013-05-14, 17:31
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag utgår ifrån att polisen har hört VB gamle vän upplysningsvis, mannen som hon anförtror sina problem. Han kan vara en nyckelfigur, och det skulle inte förvåna mig om det är han som fick sms från VB som sa att hon var irriterad.

Bodengrabb berättade om vännen och vad han sagt till honom när de träffades under eftersöket. I stort har uppgifterna visat sig stämma, killen fanns i verkligeheten m.m. så jag har ingen anledning att betvivla vad han sagt. Bl a om den gula Ica påsen. Jag kan tänka mig att det är som jag sagt tidigare, KJ har förstått att om påsen hittas med hans fingeravtryck på så kommer han att bli misstänk. Därför tror jag att han berättat även detta för polisen och inte enbart till Bodengrabb.

Jag tror att påsen är knuten runt huvudet på VB som ligger i terrängen eller i älven. Antingen har hon kvävts med den, eller så var det för att slippa se VB ansikte när kroppen hanterades. Den är inte hittad, så troligen finns den där VB kropp finns, om hon här död vill säga.
Ja man kan ju undra varför det var viktigt att berätta om påsen. Kanske för att den bär spår av givaren.
Citera
2013-05-14, 17:32
Medlem
Buddisch13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleepwalkin
Även vän m. https://www.facebook.com/t*ss.nordqvis* (*=et) irl?

Om jag mot förmodan nu ej har fel t*ss i åtanke.

Är detta är ANs dotter???
Citera
Medlem
http://www.nsd.se/nyheter/boden/artikel.aspx?ArticleId=7252222
Citera
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodengrabb
To*py har ingert med detta att göra då det var jag som råkade blanda ihop personer
Berätta om påsen. Hur uttryckte han sig?
Citera
2013-05-14, 17:35
Medlem
Quarrels avatar
Jag har frågat förut, men utan att få svar. Så jag frågar igen.

Den här kartan visar den av Google föreslagna gångvägen hem från K*bba. Det finns anledning att anta att hon har genat över det inringade röda området, med en nedlagd flygplats. Har någon letat där?
Citera
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buddisch13
Den här bruden går till totalt försvar av AN & MB Hon tipsar även om att nån skulle sett VB med 2 killar i skogen (det sierskan) snacka om å detta va 17 timmar sen...Tycker det e mycket märkligt. Hon sitter även å tänker på VB när hon jobbar...Kanske inget kanske nåt...

https://www.facebook.com/j*nnike.s*ndstrom.98 (a)

Hon har en facebooksida till där hon har samma efternamn som Arga A*nnika och pratar om VB
Är det dottern som varit vän med VB?
Hon är också vän med K*bba
Citera
Medlem
inter-preters avatar
Om man tittar på språket i de otrevliga kommentarerna från AN:s fb-konto skulle jag gissa att det inte är skrivna av en vuxen kvinna (AN) utan troligare av ANs dotter, som enl uppgifter i tråden ska ha varit osams med med VB. En ungdomlig, impulsiv och tanklös kommentar(-er) skrivna av en ilsken och bitter jämnårig (fd) kompis..
Citera
2013-05-14, 17:37
Medlem
Buddisch13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Hon har en facebooksida till där hon har samma efternamn som Arga A*nnika och pratar om VB
Är det dottern som varit vän med VB?
Hon är också vän med K*bba

Tror inte det är dottern tror dottern heter *ess (t) om jag inte fått allt bakom nu, Kan du länka andra fb sidan?
Citera
2013-05-14, 17:40
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buddisch13
Tror inte det är dottern tror dottern heter *ess (t) om jag inte fått allt bakom nu, Kan du länka andra fb sidan?

Då kastar jag in detta en gång till, ur ett PM jag fått, tillåtelse att publicera;

enligt ** ****** till mb och an,så var vb kompis med an´s dotter t*ss lin*berg tidigare, nått har hänt i den familjen för alla har ju plockat bort vb från fejjan. tror dock inte att det har med hennes försvinnande att göra ...

EDIT;Om nu den här personen plockar bort VB som facebookvän, och tränaren inte har VB som vän på sin facebook, inte heller AN eller sonen, så kan man ju spontant tänka sig att det faktiskt har varit något groll som VB varit inblandad i.
Senast redigerad av OY 2013-05-14 kl. 17:43.
Citera
2013-05-14, 17:43
Medlem
mikkelbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag har frågat förut, men utan att få svar. Så jag frågar igen.

Den här kartan visar den av Google föreslagna gångvägen hem från K*bba. Det finns anledning att anta att hon har genat över det inringade röda området, med en nedlagd flygplats. Har någon letat där?

Jag tycker att hon borde blivit sedd ifall hon tagit den blå vägen???

eller är det tvärdött o ingen trafik vid nio i området en lördagkväll?
Citera
2013-05-14, 17:44
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikkelberg
Jag tycker att hon borde blivit sedd ifall hon tagit den blå vägen???
Men det är ju det jag föreslår att hon inte har gjort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in