2013-05-14, 18:04
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Om hon gick hem, kan hon ha genat över det röda inringade området och vara kvar där?

99% väljer Hermelinsgatan, med trottoar/gång- och cykelbana
Citera
2013-05-14, 18:05
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah
15.42 Okej!?
Och sedan siktad i Luleå vid 16.00 tiden.... Rimmar dåligt.
Intressant om det finns möjlighet att härleda uppgiftslämnaren(16.00) samt klargöra vem som uppdaterar på VB:s ena fb-konto kl 15.42!

Jon*than Hallem*n Jag såg henne i smedjan i luleå på lördagen vid 16.00 tiden, kanske var efter de hob försvan, tänkte säga de i alla fall.
Gilla · Svara · 15 · den 8 maj kl. 23:18

Bara att sända ett meddelande och fråga.
Citera
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
99% väljer Hermelinsgatan, med trottoar/gång- och cykelbana
99 % kommer hem också.

Hon kan ha planerat att ta välja Hermelinsgatan efter flygplatsområdet.
Citera
Medlem
Sleepwalkins avatar
Hertsön är det nära eller?
Citera
2013-05-14, 18:06
Medlem
Astrologeens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleepwalkin
Hertsön är det nära eller?

Inte speciellt, Hertsön ligger i Luleå.

Stökigt ställe förövrigt.
Citera
2013-05-14, 18:07
Medlem
Sleepwalkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astrologeen
Inte speciellt, Hertsön ligger i Luleå.

Stökigt ställe förövrigt.

Hehe jag såg det sen när jag orkade googla, tack
Citera
2013-05-14, 18:11
Medlem
highfives avatar
Citat:
99 % kommer hem också.

Hon kan ha planerat att ta välja Hermelinsgatan efter flygplatsområdet.

Jo det är sant, men jag har god kännedom om Boden så hon har med all säkerhet valt Hermelinsgatan,
Citera
2013-05-14, 18:12
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Jo det är sant, men jag har god kännedom om Boden så hon har med all säkerhet valt Hermelinsgatan,
Men kan hon ha korsat flygplatsområdet? Har någon letat där?
Citera
2013-05-14, 18:14
Medlem
Någon nämnde att då man tränar karate så är det lätt att ta till det i fight eller slagsmål och jag vill nog säga tvärtom. Som karate tränare och även de som tränar karate på högre nivå blir indoktrinerade att aldrig använda sig av slagen utanför dojor. Gör de det får de inte fortsätta enligt karate förbundet. Samma är att har någon dessa kunskaper i svart bältes nivå, även därunder, så räknas det på samma sätt dom om man har ett vapen i en domstol och man döms ofta hårdare. Det är därför riktig strikt policy att aldrig bruka karateslag utanför träningslokalen.
Citera
2013-05-14, 18:14
Medlem
Överfall och våldtäkt tror jag inte på, i dessa fall brukar offret om det avlider hittas i ett närliggande buskage och gärningsmannen/männen är ofta själva ute och promenerar när brottet sker.

Hon kan däremot ha blivit upplockad av någon och blivit erbjuden lift hem, sedan blev frestelsen för stor för mannen i bilen och det hela gick överstyr.

Den person som gjort detta (om det nu är ett brott begånget) måste ha haft tillgång till bil. De som inte äger en bil kan vi nog avskriva på en gång. det skulle vara intressant att veta om studiekamraten äger en bil. Även de andre som de pratas om i tråden som potentiella misstänkta bör kollas angående bilägande.

Att gubben som var i tidningen uppger att hon glad som vanligt och att hon delar alla sina problem med honom inte tror på självmord tror jag att vi ska ta på allvar och det talar emot självmord.

Var jag undersökningsledare så skulle jag koncentrera sökandet på studiekamraten och föräldrarna paralellt med liftarspåret.
Citera
2013-05-14, 18:18
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idagidag
Perfekt

Det är flera skrivna på adressen i Siknäs. Finns tydligen en fru också. Pojken med sambo är också skrivna där, men bor på Herstön. Hittade att i en artikel att de var sura på Djursjukhuet i Gammelstad eftersom deras råtta inte fått den hjälp den behövde.

Antar att du noterat att vissa av djuren som behöver större burar verkar vara i någon form av uthus/ladugård. Hade han med eld i håret varit solokvist så hade jag varit mer orolig.
Citera
2013-05-14, 18:20
Medlem
highfives avatar
Citat:
Men kan hon ha korsat flygplatsområdet? Har någon letat där?

Ja teoretiskt är det möjligt. Tipsa MPS.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in