2013-05-13, 18:28
Medlem
Så KJ har också Asperger... Har vi landat mitt i svenska apergerföreningen eller fick nåt troll inspiration?
Citera
2013-05-13, 18:30
Medlem
Finns det några indikationer på att hon skulle ha varit i något misshandelsförhållande tidigare eller nu och därmed polisanmälningarna? Tidigare pojkvän, nuvarande, styvpappa, mamman, någon annan?
Frågan grundar sig på atthon fått ngt sms som gjorde henne riktigt arg..och många som gör uppbrott hamnar i en hotfull situation....
Citera
2013-05-13, 18:31
Medlem
CredFrosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefansson1
Vet vi om mamman hade något arbete att sköta, eller om hon var "rörlig"?

Hon kan i alla fall inte jobbat särskilt mycket (alternativt riktigt lågavlönat jobb) Jag kollade upp VB och mamman på en inkomstupplysningssida och de hade typ samma inkomst (trots att VB är student och mamman rimligtvis borde tjäna lite mer på att jobba...)
Citera
2013-05-13, 18:33
Moderator
OYs avatar
Vad säger ni, är det här ett skämt som killar skickar mellan varandra eller är det tjejhumor?

De 5 hemligheterna för ett fungerande förhållande:

1. Det är viktigt att hitta en tjej som hjälper till i hushållet.

2. Det är viktigt att hitta en tjej som får dig att skratta.

3. Det är viktigt att hitta en tjej som du kan lita på och som inte ljuger.

4. Det är viktigt att hitta en tjej som är bra i sängen.

5. Det är viktigt att dessa fyra tjejer inte känner varandra.

Vad jag kan se historiskt har VB inte den humorn, inga liknande postningar, och just det här är det sista som postas på hennes facebook innan hon försvinner. Jag är inte helt övertygad om att hon lagt ut det här själv, dessutom borde hon varit ute och tränat när inlägget postades. En idrottskvinna som går in för sin träning seriöst tränar mer än femton minuter, i synnerhet om man deklarerat för hela världen att man ämnar att träna. Är det ens sannolikt att hon direkt före eller direkt efter sin träning slänger sig på facebook och postar detta? Inlägget är inte ens delat, det är kopierat och inklistrat. När gjorde hon det, och varför bemöda sig. Och en sak till, det är inte postat via mobil, gick hon hem efter träningen och postade detta, eller gjordes det från vännen?
Citera
2013-05-13, 18:34
Medlem
Om jag vore polis skulle jag kartlägga tjejens "studiekompis" väldigt noga! Verkar som om den gula plastpåsen är påhittad i efterhand då han har vetskapen om hennes fb meddelande. Tror inte hon hade med sig några böcker alls, killen ifråga kan väl knappast vara till någon hjälp i hennes högskolestudier. Hade hon böcker med sig som killen verifierar, hade nog hon en egen väska eller påse.

Skjutintresset och ett tidigare påstått förhållande gjorde nog att någonting urartade och slutade i dråp.
Han har nog transporterat henne till ett ställe där han utövat sina krigsspel tidigare.

Konstigt att han heller inte fixade transport till henne(21 årig tjej en lördag kväll)
Sätt lite press på killen ,sen är detta fall löst!
Senast redigerad av Priotaire 2013-05-13 kl. 18:36.
Citera
2013-05-13, 18:34
Medlem
Det är en myt att personer med Aspergers syndrom är farliga. Däremot kan de upplevas som udda pågrund av sina svårigheter med det sociala samspelet, men farliga nej.
Om det finns någon tilläggs diagnos som asocial personlighetsstörning, psykopati, så finns det de som är farliga men ej enbart med Aspergers diagnos
Citera
2013-05-13, 18:36
Medlem
Är hon en idrottskvinna då? MB måste pressa henne till träningen med SMS. Inte säkert hon tränade så seriöst. Vissa tycker att 15 min är normalt.
Citera
2013-05-13, 18:38
Medlem
Men är det BEKRÄFTAT att hon har nån diagnos ???
Citera
2013-05-13, 18:39
Medlem
När det gäller Aspergers så kan man ju också säga att det är typiskt med specialintressen och ibland hämndlystnad:
Om man tittar på https://www.facebook.com/krist*ffer.k.johanss*n.3
så verkar ju helt klart hans specialintresse vara vapen och krig vilket är ganska olycksbådande.

Att han kan ha gjort VB illa kan ju vara hämndlystnad. Att han har känt sig kränkt av henne någon gång och inte kan släppa detta. Men jag vet inte.
Citera
Medlem
Astrologeens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pottsorken
Men är det BEKRÄFTAT att hon har nån diagnos ???

Nej.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vad säger ni, är det här ett skämt som killar skickar mellan varandra eller är det tjejhumor?

De 5 hemligheterna för ett fungerande förhållande:

1. Det är viktigt att hitta en tjej som hjälper till i hushållet.

2. Det är viktigt att hitta en tjej som får dig att skratta.

3. Det är viktigt att hitta en tjej som du kan lita på och som inte ljuger.

4. Det är viktigt att hitta en tjej som är bra i sängen.

5. Det är viktigt att dessa fyra tjejer inte känner varandra.

Vad jag kan se historiskt har VB inte den humorn, inga liknande postningar, och just det här är det sista som postas på hennes facebook innan hon försvinner. Jag är inte helt övertygad om att hon lagt ut det här själv, dessutom borde hon varit ute och tränat när inlägget postades. En idrottskvinna som går in för sin träning seriöst tränar mer än femton minuter, i synnerhet om man deklarerat för hela världen att man ämnar att träna. Är det ens sannolikt att hon direkt före eller direkt efter sin träning slänger sig på facebook och postar detta? Inlägget är inte ens delat, det är kopierat och inklistrat. När gjorde hon det, och varför bemöda sig. Och en sak till, det är inte postat via mobil, gick hon hem efter träningen och postade detta, eller gjordes det från vännen?

äsch, hon blev väl kvar hemma en stund till. svårare än så behöver det inte vara
Citera
2013-05-13, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
När det gäller Aspergers så kan man ju också säga att det är typiskt med specialintressen och ibland hämndlystnad:
Om man tittar på https://www.facebook.com/krist*ffer.k.johanss*n.3
så verkar ju helt klart hans specialintresse vara vapen och krig vilket är ganska olycksbådande.

Att han kan ha gjort VB illa kan ju vara hämndlystnad. Att han har känt sig kränkt av henne någon gång och inte kan släppa detta. Men jag vet inte.
Bara för attkunna har specialintressen vapen och har AS behöver det inte betyda att du är våldsam som person. Bara det är inget kriterie förvåldshandling. Däremot har personer med AS ofta ett starkt uttalat rättspatos och känner de sig kränkta kan de bli hämndlystna, men då oftast i kombination med annan diagnos.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in