2013-05-23, 00:23
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maryyy
Känner ngn till R*bin L*if *kess*n? Kompis till KJ genom krigslekarna, samt fällde en "konstig" kommentar igår:
"Blev lite drama. Vi låter det ligga så."

Lät liket ligga? MPS hade sök då.
Bor inte långt från BO och FP.

Samma konversation:

Ma*nus H*lt Olof*son Jävla Satanister.
tisdag kl. 16:43 · Gilla

Detta är lugubert
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bridge
Hörru, du har sett för mycket på filmer. Det är aldrig så där komplicerat, BARA i filmer, jag lovar!

Jasså du lovar det Jag preciserar mig då! MB o An;s son har tidigare sagt(på Fb) att han är beredd att döda för sin familj, han har även beskrivits som instabil(anabola/droger) av bekanta.

Sonen har länge hört An:s hat mot BO och att Mb hade en nära relation med BO. Om BO smsat Mb om var hon är så har han väl nämnt detta för sonen och kanske bett honom ge henne skjuts hem/åkt på egen hand. Denna familj står högt i kurs bland de misstänkta och jag tror baserat på Kj:s personlighet att han inte är kapabel att genomföra detta dåd samt att klara detta på egen hand.

så jag lutar helt åt Mb:s familj fn., där finns mycket att nysta upp
Citera
Medlem
Labolina70s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
Tänk om det är hela jävla softairgun gänget då ?
Dom var ju ut där på lördagen 4 om jag förstått det rätt..

Kan någon bekräfta att dom hade en match" på lördagen el ev Söndagen

Ja, jag kan med säkerhet intyga att det va "spel" den dagen!
100% säker!
Citera
2013-05-23, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Om polisen redan hade gripit KJ, finns det någon anledning för dem att i så fall hemlighålla det? Annars får man utgå från att KJ är i stort sett friad från misstankar och sitter hemma och läser allt detta. Polisen lär väl inte stängt ned hans facebook antar jag. (?)

Jag vill inte virra till saker men har tanken på torped (inhyrd av AN) varit aktuell i tråden? Ju mer jag grubblar ju mer otänkbart känns det att en ung kille som KJ skulle vara kapabel att stycka en människa. Jo jag vet allt om sannolikhet för vem som begår dessa brott...

Jo, det har varit uppe indirekt och kanske direkt. Du är inte ensam om sådana tankar och så länge det inte går att bevisa annan persons ensamma skuld i detta så bör man också hålla öppet för andra teorier utifrån det som hitills framkommit.
Citera
2013-05-23, 00:25
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av maryyy
Känner ngn till R*bin L*if *kess*n? Kompis till KJ genom krigslekarna, samt fällde en "konstig" kommentar igår:
"Blev lite drama. Vi låter det ligga så."

Lät liket ligga? MPS hade sök då.
Bor inte långt från BO och FP.
Citat:
Ursprungligen postat av Nomadjaevel
Läs mitt tidigare inlägg. Inte mina ord, utan mina källor som träffat herrarna i fråga.
Gällde inte det där hans profilbild?
Citera
2013-05-23, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det korta avståndet mellan försvinnandeplats och fyndplats gör mig något förbryllad. GM brukar känna till dumpningsplats sedan tidigare, både KJ och MB bör känna till området där kroppen hittades, i synnerhet KJ. Men varför så bråttom mitt i natten så att man inte tar sig längre bort från Boden? Någon kan märka att man är borta? Men KJ är väl ensamstående? Han har ingen som kan misstänka något, däremot kanske ...

Det här är något som talar till KJ fördel, och till den andres nackdel.

Håller med ..KJ borde lätt kunna köra 150 km tor utan att någon skulle notera det
samt att jag tror inte han har kylan att utföra denna förfärliga styckning....
men bara min känsla .....har haft fel förr men inte allt för ofta
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Samma konversation:

Ma*nus H*lt Olof*son Jävla Satanister.
tisdag kl. 16:43 · Gilla

Detta är lugubert

Alltså, både RLÅ och MHO är harmlösa i jämförelse med KJ. Ville bara få det sagt.
Och de är absolut inte så dumma att de skriver ut det på fb.
Citera
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bridge
Mjo, MB låter mer sannolik, en gubbe i 40-50 års åldern har mer att förlora har säkert lättare att gå överstyr, än en fjunig fjortis. MB är också väldigt välbyggd, stark och tränat karate sen 1983. Hon kanske inte ville träffa honom mera och han var kåt eller så var han förbannad för att hon varit hos ett exet. Och om det stämmer att han har en mörk pickup

Han känns mer kapabel att börja stycka upp en kropp och försöka elda upp den. Känns inte som KJ skulle göra något sånt, då hade han nog ringt polisen istället och anmält en olycka. Men en 40-50 års gubbe har mycket att förlora och försöker dölja det.

Om du med "förlora" tänker på empatistörda AN, som han inte ens har barn med... nej... så mycket finns det inte att förlora. En äldre person är mer eftertänksam, om inte starka känslor är inblandade, och det tror jag knappast var fallet här. Han lekte nog mer, om något. VB var väl inte hetaste tjejen ändå, en ung tjej liksom, utan några direkta rikedomar eller annat som kan skapa avundsjuka eller åtrå.

Nej, detta är gjort av en ung person, eller flera, som triggat varandra i något helt sjukt. Airsoftgänget som akrobaten hittat låter mer troligt. Unga killar som fastnat i något ruggigt sjukt, för detta är sjukt, sjukt, sjukt.
Citera
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poky
Alltså, både RLÅ och MHO är harmlösa i jämförelse med KJ. Ville bara få det sagt.
Och de är absolut inte så dumma att de skriver ut det på fb.

Finns droger med i bilden?
Citera
2013-05-23, 00:27
Bannlyst
Citat:
Än mer intressant om dom haft matchen kring området vid "åberget" eller vad det nu hette, där vart telefonsignalen täckte.

Vem vet om hon vr klädd som hon var för att KJ övertalat henne att följa med laget ut i skogen (bli smutsig=mjukisk kläder) och sedan har 1- 2 st från laget eller allihopa" (oklart hur många som deltagit)
Haft sina perversa gemensamma drömmar uppfyllda där i skogen..

Där av inget resultat/ fynd i KJs lägenhet idag efter genomsökning

Därav hans polares inlägg på Fb vart han blev av och om han har spaden?

http://i.imgur.com/WZqEdLA.png
Citera
2013-05-23, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nomadjaevel
Enligt källor från andra delar av Norrbotten så är "Team Ferrets" inte några "tough guys" alls. Tydligen så är de flesta därifrån nördar som använder airsoft för att komma ut och röra sig. Enligt mina källor låter det högst otroligt att hans "gäng" skulle vara inblandat. Rätta mig gärna om det visar sig att mina källor har fel.

Ok, men man måste inte vara tuffa för att ha perversa fantasier..

Vem kan nånsin ana något om nån förrens det händer. Lärare som våldtar, farbröder som visar sig vara peddon ect.
Och alla runtomkring säger alltid !

SHIT FAN! Det hade jag aldriiiiiig kunnat tro om han. - tror du folk säger så bara i bland, eller troligen typ ALLTID
Citera
2013-05-23, 00:29
Medlem
Citat:
Citat:
Tänk om det är hela jävla softairgun gänget då ?
Dom var ju ut där på lördagen 4 om jag förstått det rätt..

Kan någon bekräfta att dom hade en match" på lördagen el ev Söndagen

Än mer intressant om dom haft matchen kring området vid "åberget" eller vad det nu hette, där vart telefonsignalen täckte.

Vem vet om hon vr klädd som hon var för att KJ övertalat henne att följa med laget ut i skogen (bli smutsig=mjukisk kläder) och sedan har 1- 2 st från laget eller allihopa" (oklart hur många som deltagit)
Haft sina perversa gemensamma drömmar uppfyllda där i skogen..

Där av inget resultat/ fynd i KJs lägenhet idag efter genomsökning

–—————

Ja o ps någon i softgun gänget har hållt på tjata den 18 maj till KJ på ett forum om nån jävla spade
- kib*a kib*a
Vet tog du vägen egentligen xxxxxxx
Du lånade ju min spade, bla bla.

Nå jävla tjat om en spade, fattar inte om han är ironisk.. Mkt mkt sjukt.

Och PS VAR DET INTE DEN 18 maj fyndet GJORDES ?
Skryter dom mellan varandra i koder ?

Har som sagt källor som antingen var på spelet eller som har vänner som var där (Är lite oklart på den fronten) som säger att spaden användes till att skotta sand i sandsäckar. Spelet ägde förövrigt rum den 11e Maj. Denna P*tr*ck ska inte vara "relaterad" till den här "Ferrets"-gruppen och ska enligt mina källor vara en mer seriös typ som hänger med andra "icke-nördar" om jag förstått allting rätt. Det mina källor vill säga är att P*tr*ck (snubben med spaden) INTE har några som helst kontakt med KJ/Ferrets utanför enskilda spel.

(Källa: bekanta samt vänner som pysslar med soft air i Umeå, Skellefteå och Piteå-området.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in