2013-05-10, 13:48
Medlem
lilltoes avatar
Letar lite förstrött efter ev. psyk-rymlingar från Sunderby sjukhus, men sådan info lyser med sin frånvaro.
Citera
2013-05-10, 13:50
Medlem
Astrologeens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiitty
Nu sa dom igen att ingen hört av henne sen hon lämnade hemmet. Dom pendlar mellan det och att hon var hemma hos sin vän. Jag förstår inte.

De menade nog att föräldrarna inte hört av henne.
Citera
2013-05-10, 13:52
Medlem
Som jag förstår det så hade Polisen hört vittnen som bekräftade vännens uppgifter. Om jag uppfattade allt rätt så låg vännens bostad "inom mastens område" samt "inom några kilometer från [VBs] bostad".

Är deras teori nu alltså att hon ska ha gått hem från vännen och sedan försvunnit på vägen? Det är lite mer än "några kilometer" gångvägen från Boden till Sävast, men inte så långt, kanske 5 km. Jag deltog i sökarbetet igår och polis/hemvärn/militär skötte hela sidan av Åberget som vätter mot Sävast, där hon skulle gått om hon hade tagit motionsspår eller cykelbanan hem. Men det kanske bara var slumpen.

Kartorna som MPS delade ut igår hade en sökradius som såg ut ungefär så här, http://www.freemaptools.com/radius-around-point.htm?clat=65.78711645180168&clng=21.717653274 536133&r=2.361098125293243&lc=FFFFFF&lw=1&fc=00FF0 0 men inte inkluderade andra sidan av Luleälven till höger.
Citera
2013-05-10, 13:59
Medlem
just_a_girls avatar
Sedan är det ju så att även om det finns ett vittne som sett henne lämna kompisens bostad så kan hon ha återvänt. De hade kanske bråkat, finns ju uppgift om att hon skickat ett sms till en person om att någon irriterat henne. Hon kanske lämnade sin polares lägenhet i ilska eller irritation för att sedan återvända och försöka tala ut el ge vännen en avhyvling. Känns ändå som ett lååångskott att hon frivilligt gått in i skogen kl nio på kvällen och sedan gått vilse... Hon kanske hade ihop det med sin studiekamrat son lurar henne att han ska lämna sin flickvän varpå hon gör hembesök och de myser lite innan han tar tillbaka löftet om att lämna sin flickvän varpå V. surnar till. Inte alltför otroligt, hoppas polisen ändå tagit lite DNA prov i sängen och liknande i vännens lägenhet.
Citera
2013-05-10, 14:01
Moderator
OYs avatar
Manlig kompis, studera en lördagkväll, sista livstecknet i området för vännens bostad, jag tycker att polisen gör helt rätt i att köra en förundersökning parallellt med övriga insatser, det här luktar klassiskt människorov och kanske än värre. Hon hittas snart, död, sedan kommer det att hända grejer. M*ts Al* varning på det här fallet.
Senast redigerad av OY 2013-05-10 kl. 14:04. Anledning: Stavfel
Citera
2013-05-10, 14:06
Medlem
Nu finns det ju inte mycket lägenheter i Sävast. Polisen sa ju just lägenhet om kamratens bostad.

Så måste vara Potatisvägen, Mandelvägen troligast. Kanske Trånga Gatan, med då börjar det bli ganska storts avstånd för att bara promenera hem. Rött incirklat.

Den mest logiska vägen genom skogen är just den gröna linjen:

http://tinypic.com/r/amqgd3/5
Citera
2013-05-10, 14:11
Medlem
Läste nu på aftonbladet att polisen rubricerar det som människorov. Precis vad jag misstänkt rätt länge...låter extremt konstigt om hon sitter frivilligt gömd någonstans och inte säger ett pip trots att alla letar efter henne....det ska upp på efterlyst i tv3 också tydligen
Citera
2013-05-10, 14:13
Medlem
Kan man inte valla den synska personen som säger att den brukar se liknande syner och varit på liknande platser tidigare?
Citera
2013-05-10, 14:14
Medlem
Det går rykten om att telefonen tystnade långt senare än vad polisen gått ut med hittills
Citera
2013-05-10, 14:15
Medlem
Soffpotatis1s avatar
Vet inte om det har nämnts tidigare i tråden.

Men hennes styvfar drog på en fiskekväll på lördag kväll. Jag finner det märkligt. Är det fiskesäsong nu ens?

Sista livstecknet från henne är från lördag kväll. Han drog på fiskekväll då. Och Luleå älv är ett populärt fiskeställe i Boden. Så eventuellt har hon och styvpappan varit på samma område samtidigt som sista livstecknet.

Har familjen gått ut offentligt? Svarar dom på frågor? Att dom väntade så länge med att göra en anmälan gör mig misstänksam.
Citera
2013-05-10, 14:15
Medlem
Finns ju Sunderbysjukhus, psykiatri i närheten samt Sävast paragraf 12 ungdomshem i närheten. Mkt långsökt men jag antar att polisen undersökt ev rymningar eller annat vid den tiden.
Citera
2013-05-10, 14:16
Medlem
MetroGoldwynMayers avatar
Det blir väl som vanligt att hon hittas 100-150 meter från sitt hem,tyvärr död.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in