2013-05-21, 13:47
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emh
Dom är på plats med hundar i området och söker kroppsdelar just nu
Om kroppsdelarna hittades inne i huset så ligger nog inte de saknade delarna i anslutning till stugan.
Om en människa har åstadkommit spridning på delarna, då tror jag att det finns en viss planering bakom.
Citera
2013-05-21, 13:47
Medlem
Kstyles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Du säger att det lika gärna kan hända i tätbefolkade områden, i större städer, och antyder sedan att det är pinsamt att folk tror att det kan ske i ett hus i skogen.

Kanske det perfekta stället för sånt om nu alla norrlänningar aldrig brytt sig om vad som finns innanför.

Och nej du, jag "tror" inte att det är så. Jag sa bara att det KAN fan ha bedrivits vad som helst där eftersom det trots allt ligger avskiljt och ingen tycks bry sig om det.

Nej, det jag menar är att det inte är så avlägset som du och andra får det att låta som. Hade det funnits tecken på att något konstigt hade hänt där inne tror jag att folk hade märkt det. Folk rör sig i området.
Citera
2013-05-21, 13:48
Medlem
Dovahkiins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forbliranonym
Vilka kan tänkas vara inblandade i detta?

Även att aftonbladet lägger ut en bild på VB och sedan skriver att dom hitta kroppsdelar.

Kan ju inte vara annat än henne...
Du menar att du tror att Aftonbladet har bättre koll på sånt här än andra?
Citera
2013-05-21, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Det är förmodligen så ja, men vet gör vi inte förrän det bekräftats via rättsmedicin.

Polisen vet, innan presskonferensen började sa presskvinnan att man nu skulle informera om läget i utredningen om den kvinna som försvann den 4 maj. Det är alltså uppenbart att det är den utredningen som fyndet är kopplat till och ingenting annat. Annars fanns det ingen anledning att säga så vilket säkert var ett misstag. Hade fyndet inte varit kopplat till VB så hade man sagt att presskonferensen skulle handla om de fynd som gjordes i natt, inget mer. Det finns dessutom andra klara indikationer.
Senast redigerad av zonzon 2013-05-21 kl. 13:52.
Citera
2013-05-21, 13:50
Medlem
Codens avatar
*LGWP-röst* jaaahh *suck pust* STATISTISKT sett då så är det ju den som sist såg flickan *stånk stön* i livet som är *tung suck* gärningsman då.

Solklart högst sannolikt att det är "pluggkompisen" som hackat upp flickstackarn
Citera
2013-05-21, 13:52
Medlem
Emhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Om kroppsdelarna hittades inne i huset så ligger nog inte de saknade delarna i anslutning till stugan.
Om en människa har åstadkommit spridning på delarna, då tror jag att det finns en viss planering bakom.

Det är iallafall hundar där och söker efter bevis i området, det om kroppsdelar läste jag på nsd..

Citat:
Ursprungligen postat av Speedygonza
Har det framkommit i tråden anledningen till varför det varit så svårt att få bodensare att ställa upp i Missing People´s sökningar?

Det var en hel del som var med i början när man fortfarande hoppades på att hitta henne vid liv..
Sen allteftersom så har folk börjat inse att man inte kommer hitta henne vid liv, man har jobb och sina vanliga liv att återgå till dessutom..

Min teori iallafall.
Citera
2013-05-21, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av engultomat
Många undrade ju om GM följde denna tråd på Flashback. Skulle det vara så då undrar man om GM har läst inlägg då vissa har tipsat om det stället (och velat att MPS skulle leta där)? Lite väl konstigt att gå till det stället i sådana fall, om man vet MPS kanske kommer söka just där.

Som jag har uppfattat det så såg MPS utspridda kroppsdelar inne i stugan, när de kollade in genom ett krossat fönster. Hur tänkte GM? Varför skulle h*n stycka personen och sedan lämna kvar kroppsdelar? Det verkar som att GM kände sig väldigt stressad/panikslagen, kanske hörde h*n någon i närheten och ville bort därifrån snabbt? Jag får känslan av att kroppsdelarna inte har legat där länge.

Jag tycker spekulationerna om att VB kan ha varit gravid blir väldigt intressanta i detta sammanhang, om det gäller ett styckmord. Jag undrar hur området runt magen/livmodern ser ut..

Det kan ju vara en panikhandling och att man planerat att återvända senare för att ta hand om/gömma kroppen ordentligt. Det är inte omöjligt att det fortfarande är viss tjäle i djupare lager där uppe i Boden. Personen kan sedan inte vågat sig dit när MPS hela tiden varit ute och sökt, utan avvaktat. Det kostiga är ju att rampen var kvar, varför inte forsla bort den till närmasta tipp så hade det inet dragit MPS ögon till sig...
Citera
2013-05-21, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Speedygonza
Har det framkommit i tråden anledningen till varför det varit så svårt att få bodensare att ställa upp i Missing People´s sökningar?

De första dagarna var det närmare 300 personer varav majoriteten var Bodensare. Men i och med att tiden gick och inget hittades så började väl folk tvivla på att man skulle finna henne. Med detta så sviktade väl även "intresset" för att delta vid skallgångarna. Sen kanske spridningen på FB varit dålig? Liten kommun osv?
Citera
2013-05-21, 13:56
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Det är ju också vedertaget att fyndplatsen ofta är ett område som GM är bekant med.

Precis. Eftersom fynden gjorts i huset och inte utanför så kan man nästan tro att gm/gm:arna visste om husets status också.

Tänker på VB´s svarta kläder och att det just började skymma vid 21-tiden (OM man nu ska tro KJ att det var då hon gick). Är det uteslutet att hon frivilligt följde med någon till just detta hus? En ramp upp till fönster som sitter uppskattningsvis 1,2-1,5 upp från backen gör att jag funderar på om en ensam gm får upp en kropp genom fönstret.
Citera
2013-05-21, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av engultomat
Många undrade ju om GM följde denna tråd på Flashback. Skulle det vara så då undrar man om GM har läst inlägg då vissa har tipsat om det stället (och velat att MPS skulle leta där)? Lite väl konstigt att gå till det stället i sådana fall, om man vet MPS kanske kommer söka just där.

Som jag har uppfattat det så såg MPS utspridda kroppsdelar inne i stugan, när de kollade in genom ett krossat fönster. Hur tänkte GM? Varför skulle h*n stycka personen och sedan lämna kvar kroppsdelar? Det verkar som att GM kände sig väldigt stressad/panikslagen, kanske hörde h*n någon i närheten och ville bort därifrån snabbt? Jag får känslan av att kroppsdelarna inte har legat där länge.

Jag tycker spekulationerna om att VB kan ha varit gravid blir väldigt intressanta i detta sammanhang, om det gäller ett styckmord. Jag undrar hur området runt magen/livmodern ser ut..

Utspridda kroppsdelar?! Fy fan. Kan det ha varit ett slagsmål där GM hade ett vasst vapen? Eller förstås en styckning. där nej usch Förfärligt otäck scen för missing people att se.
Citera
2013-05-21, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Precis, om polisen så korsförhörde kärringen skulle hon inte kunna ge någon information av intresse förutom det vi redan känner till. Det är ju alltid så. De använder sig av uppenbara sannolikheter och redan känd fakta och slår sedan 1 + 1... samma sak med de som alltid känner av problem i familjer, kärlek, död eller ser en "ung person" som ska göra nåt, ut på resa eller ta en ny väg i livet osv. Vilken familj kan inte känna igen sig i detta liksom... lurendrejeri är vad det är.

Om kärringen med gudalika superkrafter har nåt relevant att säga om utredningen kan hon säga det annars ska hon hålla käft och sluta göra sig märkvärdig på andras tragedier.

Om man tar detta fall så är träffsäkerheten jävligt stor att sia vad det gäller "övergivna byggnader" för det finns säkert 100-300 sådana byggnader (gamla militära). Likaså berg och vattendrag, finns berg runt hela Boden och även ett gäng med vattendrag.
Då kan man i efterhand säga, ett övergivet hus, vid ett berg och nära ett vattendrag så har man täckt in hela Bodens kommun och även utanför kommunen.
Citera
2013-05-21, 13:58
Medlem
Utan att ha några fördomar så tycker jag det här låter som öststatare. Mina öststatsvarningsflaggor vajar. Det är dom som begår många av dom bestialiska morden i Sverige. För att inte säga dom flesta. Dom har inga hämningar, kan göra vad som helst osv. Dessutom cirkulerar dom mycket i skogarna. Nu är det väl en hel del "asfaltsläggare" från öststaterna ute på vägarna också?
Senast redigerad av tusenfia 2013-05-21 kl. 14:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in