2013-05-11, 12:04
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BodenSwe
Finns det någon anledning varför dom inte gått ut med vilken stadsdel kompisen bodde på?

Det underlättar ju om man vet varifrån hon gick. Förstår att inte lämna ut addressen, men en stadsdel avslöjar ju inte kompisen.
Tycker det skulle hjälpa eventuella observationer om man fick en ide om vilken väg hon troligast skulle ta.

Det kan ju inte vara en polisiär hemlighet då söken utgått ifrån bl a den plats hon senast sågs på, dvs. vid vännens bostad. Har för mig att detta stått i media, så ett antal personer bland allmänheten känner till vännens bostadsadress, det utgår jag ifrån.
Citera
2013-05-11, 12:10
Medlem
Om VB var 12 år när hon kom till Sverige så bör det ha varit 2004 eller början av 2005. Styvfadern anger att han gifte sig 2003. Alltså bör VB ha kommit hit först nåt år efter att föräldrarna gifte sig.
Citera
2013-05-11, 12:12
Medlem
Dubbelfels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johans901
Att hon skulle blivit överfallen av Björn, en björn, lo, dvärg, järv eller någon främmande person, den sannolikheten är väldigt liten.
Jag håller med. I de där trakterna finns inte fler dvärgar än att polisen snabbt borde kunna kolla upp beståndet och se vilka av dem som har alibi.
Citera
2013-05-11, 12:20
Moderator
OYs avatar
Om det stämmer som framgått i media, att söken utgått ifrån platsen där VB senast påstås ha setts kan det här indikera att Bodsvedjan är rätt område.

Inlägg på MPS facebook från i onsdags:

Je*****e P***o Dra igång en skallgång! Det är fullt pådrag med poliser, hundar och helikoptrar här utanför, varför inte kalla in allmänheten också? Hon har varit borta sen i lördags.

Vederbörande är skriven på Artillerivägen. På Kavallerivägen samt Förrådsvägen finns det lägenhetsbostäder.
Citera
2013-05-11, 12:24
Medlem
Att mamman ser såpass mycket yngre ut är nog inget man behöver fundera kring. Alla thailändskor ser unga ut - hur gamla dom än är. Jag ser ofta par där thailändskan ser ut att vara 16-17 år men som förmodligen är 35-40-45 år. Eftersom mannen ser ut att vara 65 +. Så det är nog inga konstigheter.
Senast redigerad av tusenfia 2013-05-11 kl. 12:27.
Citera
2013-05-11, 12:24
Medlem
CredFrosts avatar
Hittade en video som VB's mamma laddat upp 7:e nov 2012, i den videon verkar det vara ett ganska tätbebyggt område de bor i, någon som vet om det stämmer?

Videon: http://www.youtube.com/watch?v=tLcemdnXnT* (4)
Citera
2013-05-11, 12:26
Medlem
~Milla~s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Om jag skickar en vänförfrågan till dig den 27/4 och du godkänner mig den 1/5 så blir vänskapen på facebook från den 1/5.
Den som fått vänförfrågan kan alltså ha godkänt förfrågan den 1/5.

Citat:
Ursprungligen postat av Astrologeen
Hon kan ha addat någon tidigare, och dem accepterar 7 maj.

Jo jag misstänkte att det var så det funkade..
Citera
2013-05-11, 12:27
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dubbelfel
Jag håller med. I de där trakterna finns inte fler dvärgar än att polisen snabbt borde kunna kolla upp beståndet och se vilka av dem som har alibi.

Dvärgar är ju fridlysta sen 1969 så det kan bli problem med gripandet om det visar sej att en dvärg är GM.
Citera
2013-05-11, 12:31
Moderator
OYs avatar
Här är ett inlägg till från MPS facebook:

J******n H******n Jag såg henne i smedjan i luleå på lördagen vid 16.00 tiden, kanske var efter de hob försvan, tänkte säga de i alla fall.

Troll eller sett fel? Om det stämmer, då bör hon ha tagit sig till Luleå direkt efter att hon lämnade hemmet, tänker på restid. Vänder ju upp och ner på det VB skrev om sina avsikter den eftermiddagen, eller?
Citera
2013-05-11, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Dvärgar är ju fridlysta sen 1969 så det kan bli problem med gripandet om det visar sej att en dvärg är GM.
Människor är inte fridlysta Dvärgar är småväxta människor. Järvar däremot är mycket skygga djur, så ganska osannolikt att det skulle angripa en människa.

Läs artikeln i NSD (om den inte redan är postad i tråden):
"Försvunna Vatchareeya Bangsuan har tidigare lämnat in ett flertal polisanmälningar. Polisen i Luleå vill dock inte gå in på närmare detaljer."

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleId=7650947
Citera
2013-05-11, 12:45
Medlem
Dom där polisanmälningarna är intressanta, vad handlar det om?
Citera
2013-05-11, 12:46
Medlem
CredFrosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjarv
Läs artikeln i NSD (om den inte redan är postad i tråden):
"Försvunna Vatchareeya Bangsuan har tidigare lämnat in ett flertal polisanmälningar. Polisen i Luleå vill dock inte gå in på närmare detaljer."

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleId=7650947

också från artikeln: "Polisen jobbar vidare med både förhör och tips. De jobbar även med dörrknackning i området hon senast ska ha synts."

Betyder det att man lutar mest åt att det inte är ett frivilligt försvinnande? (det är i alla fall så jag tolkar det)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in