2013-05-10, 04:48
Medlem
mjamjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sauron1
Långsökt men titta in på denna fb-profil
https://www.facebook.com/profile.php?id=100003926079804

Upplys oss! Jag har tittat man kopplar inte...
Citera
2013-05-10, 04:53
Medlem
KenLoachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sauron1
Långsökt men titta in på denna fb-profil
https://www.facebook.com/profile.php?id=100003926079804

Killen bor väl i Thailand? Förstår inte heller..
Citera
2013-05-10, 05:04
Medlem
mjamjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KenLoach
Killen bor väl i Thailand? Förstår inte heller..

Om du kollar på förra sidan så ser du hur han har kopierat in två citat på thailändska. Ett av dessa nämner flickans namn, men både dessa inlägg är borttagna nu. Förutsatt att dessa två citat är skrivna av duden på facebook, vilket vi ju iofs inte har någon aning om eftersom Sauron1 talar i gåtor. Men chansar på att det är kopplingen som sauron1 vill visa på. (Förövrigt är alla thailändarens statusuppdateringar på FB rätt neggiga).

Edit; jag spekulerar friskt här ska tilläggas.
Senast redigerad av mjamja 2013-05-10 kl. 05:06.
Citera
2013-05-10, 05:20
Medlem
Inläggen på thai som jag la in var från fb och det är en syster eller kusin till V B som skrivit detta.
Fb-profilen har samröre med syster eller kusin och känner V B. Jag tycker att det var så märkliga kommentarer på hans sida, ett märkligt sammanträffande om man tittar på kommentarernas datum.
Citera
2013-05-10, 05:24
Medlem
Men som sagt långsökt.
Citera
2013-05-10, 06:21
Bannlyst
Men alltså....
Är det bara jag och JANNE.GILJOTIN som ifrågasätter och undrar varför polisen så fort gick ut och sa att dom inte misstänkte att det inte ligger något brott bakom detta försvinnande?

Borde man inte slå på stora djungeltrumman vid ett försvinnande som detta? Och inte utesluta mord, våldtäkt, kidnappning osv...

Försvinner någon spårlöst så borde väl brott misstänkas innan KONKRETA BEVIS är funna för att det INTE föreligger ett brott vid ett försvinnande..

Varför avfärdar polisen brott så fort??

Vem vet, kanske bara jag som stirrar mig blid på detta?
Men det skapar mer frågetecken än svar...
Citera
2013-05-10, 06:26
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roc-A-Fella
Men alltså....
Är det bara jag och JANNE.GILJOTIN som ifrågasätter och undrar varför polisen så fort gick ut och sa att dom inte misstänkte att det inte ligger något brott bakom detta försvinnande?

Borde man inte slå på stora djungeltrumman vid ett försvinnande som detta? Och inte utesluta mord, våldtäkt, kidnappning osv...

Försvinner någon spårlöst så borde väl brott misstänkas innan KONKRETA BEVIS är funna för att det INTE föreligger ett brott vid ett försvinnande..

Varför avfärdar polisen brott så fort??

Vem vet, kanske bara jag som stirrar mig blid på detta?
Men det skapar mer frågetecken än svar...
Det brukar polisen alltid säga inledningsvis om den inte misstänker brott.
Citera
2013-05-10, 06:30
Bannlyst
Men är inte det helt åt helvete?
Tänk om det skulle röra sig om en kidnappning, hur fan kan man utesluta brott så när någon försvunnit spårlöst?!
Citera
2013-05-10, 06:34
Medlem
Quarrels avatar
Aftonbladet: Polisens spår efter försvunna Vatchreeya
Citat:
Under lördagen skickade hon ett sms till en manlig bekant.

– Hon skrev något om att det var någon som hade retat upp henne, säger mannen till Aftonbladet.

[...]

Under torsdagen har ett vittne sett en kvinna med samma signalement som V*tchareeya, svarta byxor, svart jacka och mörkt axellångt hår. Personen syntes vid Eyvind Johnsons väg i Björkelund strax utanför Boden och polisen vill att kvinnan hör av sig så de kan utesluta att det var Vatch*reeya.
Citera
2013-05-10, 06:35
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roc-A-Fella
Men är inte det helt åt helvete?
Tänk om det skulle röra sig om en kidnappning, hur fan kan man utesluta brott så när någon försvunnit spårlöst?!
Läs vad det står. Polisen utesluter inte brott, men misstänker det inte heller.
Citera
2013-05-10, 07:13
Medlem
just_a_girls avatar
Tyvärr får jag lite Nathalie Johansen vibbar här. Tjejen har lämnat hemmet på lördagen i Boden, men inte en kotte har sett henne sedan dess. Hennes familj anmäler försvinnandet först på tisdagen. Under tiden sitter hennes mor på Facebook och gillar fotboll och annat istället för att kläcks ur sig "min dotter kom inte hem i natt/helgen". Mycket märkligt beteende. Hoppas polisen fokuserar på att ta reda på när någon utomstående senast såg henne. Den manlige bekanten som fick ett sms om att någon retat upp henne såg henne senast på torsdagen. I övrigt tror jag inte att hon har försvunnit frivilligt. Min andra gissning av hennes två Facebook sidor är att hon var kär i och kanske till och med hade en relation med en upptagen person. Av det senaste humoristiska inlägget, ponerat att hon själv skrev det i lördags beskrivs de perfekta tjejerna och hur viktigt det är att de inte känner till varandra. Kanske hade hon tröttnat på att vara älskarinnan och hotade eller gjorde slag i saken och berättade om förhållandet till en tidigare ovetande partner som flippade. Såg även att hennes mor skrev att hon hade en vän i Sävast och frågade på fejjan en av allt att döma muslimsk tjej om det var hon. Skulle den muslimska tjejen varit hennes partner och detta kommit fram till hennes man eller släkt var det nog god natt.
Citera
2013-05-10, 07:27
Medlem
Man får en ganska stark känsla av att joggingrundan och pluggandet var ett villospår. Troligtvis hade hon andra planer. Men varför lägger man ut ett villospår på Facebook?
Jag tror i alla fall att försvinnandet har att göra med någon kärleksrelation som har gått snett.
Kanske var hon också trött på sina styvföräldrar och tänkte rymma. Någon påstår sig ju ha sett henne i Luleå vilket kan stämma om hon har avvikit medvetet.
I vilket fall som helst så borde sökandet i skogen ha gett resultat nu om hon fanns där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in