2013-05-10, 14:17
Medlem
just_a_girls avatar
Reagerade även på att polisen på senaste presskonferensen uttalade att hon ÅKT till vännen. Åkt med vad? Buss, bil?
Citera
2013-05-10, 14:19
Medlem
Om hon åkte dit med buss eller bil i träningskläder är det ju inte helt orimligt att träningspasset skulle bestå av en ganska lång promenad (eller löptur, med eventuell väska med böcker) hem?
Citera
2013-05-10, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Channy
Läste nu på aftonbladet att polisen rubricerar det som människorov. Precis vad jag misstänkt rätt länge...låter extremt konstigt om hon sitter frivilligt gömd någonstans och inte säger ett pip trots att alla letar efter henne....det ska upp på efterlyst i tv3 också tydligen

Ja polisen sätter aldrig in en sån här enorm sökinsats efter en myndig person om dom inte misstänker brott. Titta på likheterna med Sigrid-fallet:

Hon har varit hos en kompis
Hon ska gå från kompisen till hemmet
Hon försvinner efter hon lämnat kompisens hem
Sista kontakten ett sms
Man hittar föremål efter henne (om nu det stämde med tröjan?)
Hon är "bara borta"
Hon är en vanlig tjej "duktig" inga psykiska problem eller liknande

Något har hänt henne
Citera
2013-05-10, 14:21
Medlem
Ptolemaioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BodenSwe
Nu inträffa ju detta mellan kl 16-19 troligast. Det är tillräckligt med trafik längst Sävastvägen för man inte ska kunna dölja något sånt.

Sen vet jag inte hur bra motionsspåret är i Sävast just nu. Fortfarande snöpartier kvar i skogarna och är nog väldigt blött vid vissa ställen.
Även där är ju chansen ganska stor att flera personer befinner sig dagtid, om det är gångbart. Ganska populärt bland hundägare.

Och skulle det vara invandrare som gjorde det finns det bara 1 ställe man behöver kolla upp i närheten av Sävast, Potatisvägen 4A-C. Möjligen någon lägenhet på Mandelvägen 19-21, men just Potatis 4 husen är bara Migrationsverket rakt igenom.

Väldigt tveksam till någon form av överfall. Just på grund av tiden på dygnet. Ska ha ett enormt flyt att ingen skulle sett eller hört något.

Nu har hon uppenbarligen varit hos sin studiekompis till 21, har själv vänner i området och stöter ofta på invandrarmän, aldrig ensamma utan minst två, ofta fler på promenad, på cykel eller med kastspön på axlarna.

Dock lägger jag till en teori, studiekamraten. Kanske han var förtjust i henne, bjöd in henne på hemmastudier en lördagkväll i tron att hon kände detsamma (En del har svårt att se skillnad på vänskap och åtrå) när hon avvisade hans närmanden fick han panik/raseriutbrott och...
Citera
2013-05-10, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tusenfia
Ja polisen sätter aldrig in en sån här enorm sökinsats efter en myndig person om dom inte misstänker brott. Titta på likheterna med Sigrid-fallet:

Hon har varit hos en kompis
Hon ska gå från kompisen till hemmet
Hon försvinner efter hon lämnat kompisens hem
Sista kontakten ett sms
Man hittar föremål efter henne (om nu det stämde med tröjan?)
Hon är "bara borta"
Hon är en vanlig tjej "duktig" inga psykiska problem eller liknande

Något har hänt henne

Tröjan tillhörde inte henne
Citera
2013-05-10, 14:23
Medlem
Astrologeens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ptolemaios
Nu har hon uppenbarligen varit hos sin studiekompis till 21, har själv vänner i området och stöter ofta på invandrarmän, aldrig ensamma utan minst två, ofta fler på promenad, på cykel eller med kastspön på axlarna.

Dock lägger jag till en teori, studiekamraten. Kanske han var förtjust i henne, bjöd in henne på hemmastudier en lördagkväll i tron att hon kände detsamma (En del har svårt att se skillnad på vänskap och åtrå) när hon avvisade hans närmanden fick han panik/raseriutbrott och...

Du har rätt, i båda fallen. Eller ja, sannolik teori. Har studievännen bil? Vart kan han ha dumpat henne?
Citera
2013-05-10, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ptolemaios

Vittnen har ju sett henne utanför bostaden kl 21, så kompisen är inte misstänkt för något brott som jag förstått det
Citera
2013-05-10, 14:26
Medlem
cykelvägen mellan Sävast och Boden är kl 21 på kvällen är ganska läbbig, det är fortfarande mörkt på kvällarna och kommunen har släckt all gatubelysning för att spara pengar. Det är tät skog på sidorna i några km, tycker själv inte om att låta tjejen cykla hem själv från krogen t.ex. Att hon sprungit i skogen denna tid på dygnet känns osannolikt. Hon kanske mötte nån galning eller så stod någon i skogen och väntade på rätt offer. Det finns en hel del galningar i närheten, tänker speciellt på sävastgården.
Senast redigerad av Norrbotte 2013-05-10 kl. 14:28.
Citera
2013-05-10, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elefantsnabel
Vittnen har ju sett henne utanför bostaden kl 21, så kompisen är inte misstänkt för något brott som jag förstått det

Och kompisen var faststpänd i sängen så han kunde absolut inte begå något brott..
Citera
2013-05-10, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjarv
Vet ej om det skrivits i tråden tidigare om synska personer. På missing peoples facebooksida skriver en person:
..." Jag fick en syn om att hon finns i eller intill nån stuga man kan åka till me skoter på vinten å nån vandringsled,sök efter en sån kändes heller inte långt bort från en väg me asfalt ej heller från bebyggelsen och före innan man kommer till Boden???Jag har haft rätt många ggr när jag fått såna syner vid försvinnaden,Jag vet inte hur det ser ut däruppe.."

Ibland händer det ju att synska personer har rätt. Om någon vet vilken stuga det gäller så kan det kanske vara värt att kolla upp. Det kan vara många villospår också hos det som synska ser, men kanske ändå något? Denna person kanske är duktig.

Åtala dem för att sprida falska spår.
Citera
2013-05-10, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrbotte
cykelvägen mellan Sävast och Boden är kl 21 på kvällen är ganska läbbig, det är fortfarande mörkt på kvällarna och kommunen har släckt all gatubelysning för att spara pengar. Det är tät skog på sidorna i några km, tycker själv inte om att låta tjejen cykla hem själv från krogen t.ex. Att hon sprungit i skogen denna tid på dygnet känns osannolikt. Hon kanske mötte nån galning eller så stod någon i skogen och väntade på rätt offer. Det finns en hel del galningar i närheten, tänker speciellt på sävastgården.

Inte i maj..
Citera
2013-05-10, 14:32
Medlem
Astrologeens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hmmjj
Inte i maj..

Menar du ang. ljuset? det är inte knallsvart men de är inte så skön belysning för att vistas där, enligt mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in