2013-05-14, 16:24
Medlem
Är det ingen som känner någon från Töre? Som vet nått om Sikfors, som i sin tur kanske vet nått om eldmannen??
Citera
2013-05-14, 16:29
Medlem
jag ska kolla lite med en jag känner från töre
Citera
2013-05-14, 16:31
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Absolut, framförallt om det är en man, betydligt mer vältränad och kanske även är instruktör.

Ganska intressant teori om detta med att Facebook-uppdateringen gjort någon svartsjuk, det sker möjligtvis någon form av konfrontation tidigare under dagen som gör henne upprörd och när hon är på väg hem så väntar denne utefter vägen.

Jag utgår ifrån att polisen har hört VB gamle vän upplysningsvis, mannen som hon anförtror sina problem. Han kan vara en nyckelfigur, och det skulle inte förvåna mig om det är han som fick sms från VB som sa att hon var irriterad.

Bodengrabb berättade om vännen och vad han sagt till honom när de träffades under eftersöket. I stort har uppgifterna visat sig stämma, killen fanns i verkligeheten m.m. så jag har ingen anledning att betvivla vad han sagt. Bl a om den gula Ica påsen. Jag kan tänka mig att det är som jag sagt tidigare, KJ har förstått att om påsen hittas med hans fingeravtryck på så kommer han att bli misstänk. Därför tror jag att han berättat även detta för polisen och inte enbart till Bodengrabb.

Jag tror att påsen är knuten runt huvudet på VB som ligger i terrängen eller i älven. Antingen har hon kvävts med den, eller så var det för att slippa se VB ansikte när kroppen hanterades. Den är inte hittad, så troligen finns den där VB kropp finns, om hon här död vill säga.
Citera
2013-05-14, 16:31
Medlem
Citat:
Varför stängs hennes telefon av, det kan ju inte bara vara otur att batteriet dör varje gång någon försvinner.
Dagens moderna telefoner med Android & IOS måste laddas varje dag. Låter man den ligga på bordet utan att tända skärmen kan det räcka med att ladda varannan dag.
Citera
2013-05-14, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idagidag
Är det ingen som känner någon från Töre? Som vet nått om Sikfors, som i sin tur kanske vet nått om eldmannen??
Vad har Sikfors att göra med Töre ?
Citera
2013-05-14, 16:34
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Absolut, framförallt om det är en man, betydligt mer vältränad och kanske även är instruktör.

Ganska intressant teori om detta med att Facebook-uppdateringen gjort någon svartsjuk, det sker möjligtvis någon form av konfrontation tidigare under dagen som gör henne upprörd och när hon är på väg hem så väntar denne utefter vägen.

Ja intressant, men det finns en del som talar emot den också. Om en person haft ett "hemligt förhållande" med henne så borde det finnas en hel del spår i form av samtals- och sms-trafik som polisen vid det här laget naturligtvis känner till. Personen borde ha varit föremål för mer omfattande åtgärder en något enstaka, upplysningsvis förhör. Detta KAN förstås ha skett utan att polisen informerat om det, men känns inte jättesannolikt.

Det som framkommit om hennes person (hur mycket man nu ska lita på de uppgifterna) gör inte heller att hon känns som en jättebra kandidat för någon som en hemlig älskare blir vansinnigt, svartsjukt förälskad i och begår våldsbrott för att hon åker och (enligt fb) pluggar hos någon. Inte minst om det i övrigt är en normalfungerande och i samhället väletablerad person. Inte omöjligt, men långsökt skulle jag säga.
Citera
2013-05-14, 16:35
Medlem
Buddisch13s avatar
Den här bruden går till totalt försvar av AN & MB Hon tipsar även om att nån skulle sett VB med 2 killar i skogen (det sierskan) snacka om å detta va 17 timmar sen...Tycker det e mycket märkligt. Hon sitter även å tänker på VB när hon jobbar...Kanske inget kanske nåt...

https://www.facebook.com/j*nnike.s*ndstrom.98 (a)
Citera
2013-05-14, 16:36
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayjoh
Dagens moderna telefoner med Android & IOS måste laddas varje dag. Låter man den ligga på bordet utan att tända skärmen kan det räcka med att ladda varannan dag.

Då kan man kanske tänka sig att den låg på laddningen när hon skrev inlägg på facebook, senast 15:22 på en fast lina. Förresten, en sak som slog mig nu, om hon kör mobilen via trådlöst hemma, vad säger facebook då? Inte tänkt den tanken.

Men om hon var hemma vid 15 tiden bör batteriet räckt längre än till 21 tycker man ju. För har man planer på att vistas hemifrån en längre tid så passar man väl på att ladda, alternativt ta med sig laddare?
Citera
2013-05-14, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Om det är så att någon brukade våld mot henne. Hur pass bra förutsättning har en karatebrud att försvara sig, jag kan ytterst lite om det, har hon haft ett överläge eller är det försumbart? Bör en motståndare vara av samma kaliber så att säga?

Beror mycket på hur och vad man tränat men muskler och tyngd väger mycket tungt och en tunn liten tjej har svårt mot en kille som kanske väger dubbelt så mycket som henne. De som tränat lite kampsporter har oftast en nästa osund tro på den egna förmågan och risken är att hon bara gjort GM förargad. Hon verkar dessutom inte ha särskilt lång erfarenhet och Ashihara är en tävlingsinriktad stil vilket dock i det här fallet kompenseras av MBs personliga prägel på klubben.

En GM ger nog oftast upp om han får för mycket motstånd men om det väl spårar ur så....
Citera
2013-05-14, 16:38
Medlem
http://www.polisen.se/Norrbotten/Aktuellt/Pressmeddelanden/Norrbotten/Kompletterande-sok-med-polishund-under-dagen/

Kompletterande sök med polishund under dagen
Polisen i Norrbotten har under dagen fortsatt bearbeta tips och hålla förhör med uppgiftslämnare för att försöka ta reda på vad som hänt 20-åriga V B från Boden som varit försvunnen sedan den 4 maj.

- Som en del av arbetet med att följa upp tips har bland annat kompletterande eftersök med hundar gjorts i det sedan tidigare genomsökta området utanför Boden. Vi har dock inte gjort några avgörande framsteg under dagen och det finns fortfarande ingen misstänkt person, säger förundersökningsledare I*ge Bar*k.

Arbetet pågår med oförändrad personalstyrka, ett tiotal utredare är engagerade i fallet.

Om inget nytt inträffar innan dess ger vi en uppdatering om läget genom ett pressmeddelande kl 10 imorgon förmiddag. Fram till dess har vi inga ytterligare kommentarer.

Vi påminner om att Lar*s-I*ar Jo*ansson inte längre är kontaktperson för media i ärendet.
Citera
Medlem
mikkelbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyfundan
Nu har jag snott ihop en karta med några noteringar.

Karta

Lila streck är tänkbara vägar från Bodsvedjan mot Ugglegatan. Vägen österut kan vara tänkbar om hon tänkt sig till kiosken i övre delen av det inringade området. Den har öppet till 22.00. Inte närmaste vägen men ändå halvlogisk.

Det inringade området är vid aktuell tidpunkt öde på folk förutom de platser jag markerat.

Vid den blå markeringen skedde 2011 ett brutalt våldtäktsförsök där offret lyckligtvis fick in en hård spark och kunde slita sig loss. Ouppklarat.

Den ljusblå sträckningen nere till vänster är den cykelväg mellan A8 och älven som omtalats i tråden. Som gjord för överfall. Jag vet inte varför VB skulle velat gå där, men man vet inte hur alla tänker. Kanske vile undvika att gå förbi förläggningarna en bit upp. Det är känt att förbipasserande har blivit trakasserade där.

Bodens kraftverk där det står "Dammvägen". Fritt vatten ner till Bottenviken nedanför den.

men, vnta nu..

detta alltså

http://www.nsd.se/nyheter/boden/artikel.aspx?articleid=6445405

sen detta, samma område?

http://www.kuriren.nu/nyheter/Default.aspx?articleid=6392002

Verkar ju va fullt ös med jämna mellanrum just i området hon möjligtvis rört sig i..?

Sorry ifall jag missat detta tidigare i tråden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bodengrabb
Vad har Sikfors att göra med Töre ?

Sikfors där eldmannen bor ligger i Töre, nån km utanför. Man svänger in dit via E4
:an
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in