Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Absolut, framförallt om det är en man, betydligt mer vältränad och kanske även är instruktör.
Ganska intressant teori om detta med att Facebook-uppdateringen gjort någon svartsjuk, det sker möjligtvis någon form av konfrontation tidigare under dagen som gör henne upprörd och när hon är på väg hem så väntar denne utefter vägen.
Jag utgår ifrån att polisen har hört VB gamle vän upplysningsvis, mannen som hon anförtror sina problem. Han kan vara en nyckelfigur, och det skulle inte förvåna mig om det är han som fick sms från VB som sa att hon var irriterad.
Bodengrabb berättade om vännen och vad han sagt till honom när de träffades under eftersöket. I stort har uppgifterna visat sig stämma, killen fanns i verkligeheten m.m. så jag har ingen anledning att betvivla vad han sagt. Bl a om den gula Ica påsen. Jag kan tänka mig att det är som jag sagt tidigare, KJ har förstått att om påsen hittas med hans fingeravtryck på så kommer han att bli misstänk. Därför tror jag att han berättat även detta för polisen och inte enbart till Bodengrabb.
Jag tror att påsen är knuten runt huvudet på VB som ligger i terrängen eller i älven. Antingen har hon kvävts med den, eller så var det för att slippa se VB ansikte när kroppen hanterades. Den är inte hittad, så troligen finns den där VB kropp finns, om hon här död vill säga.