2013-05-13, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volvo_144
Ryktet på stan säger att de var en sexlek som gick snett mellan den försvunna och karate tränaren.

Kan nån bekräfta de?

Vem har spridit ryktet? Det låter i alla fall inte osannolikt. Är du bodensare?
Citera
2013-05-13, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BERNF
Men igen, polisen har sagt att hennes plånbok och kort låg kvar hemma (vilket är rätt logiskt om man ska ut o springa. Ingenting om några nycklar, någon tolkade det som att det gällde nycklarna med bak i tråden och helt plötsligt blir det sanning.

Hade hennes nycklar varit hemma hade polisen antagligen tolkat det som att hon var hemma nån gång under kvällen. Det hade framkommit nu.

Sedan vad jag vet har det väll inte framkommit heller om hennes morsa har varit hemma (vilket det specifika klockslaget hon stack hemmifrån bör indikera kanske?) Men kanske har man luskat fram det med mobilpejlning också.

Men kan ju mycket väll vara så att hon bor med sin man i kiruna stundtals och därför inte varit hemma.

Även logiskt om VBs kropp ännu senare på kvällen efter incident blivit bortforslad av styvpappan som råkade vara ensam hemma med VB
Citera
2013-05-13, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bodengrabb
Troligtvis kan det va så då alla personer som kommer från Lakaträsk har en sjuk syn på sex

Alla från Lakaträsk är sjuka på de flesta vis.

Blir lätt så när hus är gratis och lagens arm aldrig når så långt ut i bushen...
Citera
2013-05-13, 15:57
Medlem
highfives avatar
VB har valt ett litet konstigt namn på sin Myspace plats. Där naturligtvis även eldihåret återfinns också. Poy centrum. Den senare har bara en vän som är 23 år (säkert en tjej).

http://www.myspace.com/bangsuan/friends
Citera
2013-05-13, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BERNF
Men igen, polisen har sagt att hennes plånbok och kort låg kvar hemma (vilket är rätt logiskt om man ska ut o springa. Ingenting om några nycklar, någon tolkade det som att det gällde nycklarna med bak i tråden och helt plötsligt blir det sanning.

Hade hennes nycklar varit hemma hade polisen antagligen tolkat det som att hon var hemma nån gång under kvällen. Det hade framkommit nu.

Sedan vad jag vet har det väll inte framkommit heller om hennes morsa har varit hemma (vilket det specifika klockslaget hon stack hemmifrån bör indikera kanske?) Men kanske har man luskat fram det med mobilpejlning också.

Men kan ju mycket väll vara så att hon bor med sin man i kiruna stundtals och därför inte varit hemma.

Vet vi om mamman hade något arbete att sköta, eller om hon var "rörlig"?
Citera
2013-05-13, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
VB har valt ett litet konstigt namn på sin Myspace plats. Där naturligtvis även eldihåret återfinns också. Poy centrum. Den senare har bara en vän som är 23 år (säkert en tjej).

http://www.myspace.com/bangsuan/friends

Lustigt namn ja. Synd att man inte han se något mer på hennes profil. Hon verkar i alla fall ha varit hyfsat aktiv på nätet.
Citera
2013-05-13, 16:05
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefansson1

Antagligen inte om detta utdrag ur ett PM stämmer.

Citat;

Kan tillägga när jag ändå skriver det här att Vb ska ha Aspergers också. Och hennes mamma psykiska problem, sitter typ bara hemma framför datorn hela dagarna. Hennes mamma brydde sig tydligen inte heller när Vb var borta hos någon kompis i 4 dagar utan att höra av sig.

Jag vet inte mer än så, riktigheten känner jag inte till. Dock konstaterar jag bara att det verkar finnas mycket skvaller i omlopp, syfte oklart.
Citera
2013-05-13, 16:12
Medlem
engultomats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodengrabb
Vatchareeya Bangsua* gratttis älsklinng detta skriver hon i en kommentar på K*bba facebooksida 13 Juli 2010 hon kommenterar ett inlägg där han besiktat sin saab

Detta var intressant för nu får vi bekräftat att han var hennes ex. Verkar som de var tillsammans under sommaren 2010. De har haft kvar sin vänskap (kk kanske?) efteråt med tanke på hon besökte honom, senast lördags (4/5). Det verkar ha tagit slut mellan dem i slutet av augusti/september för efter det skriver hon inte längre kärleksfullt eller gillar hans statusar. Däremot skriver han 30e september 2010 "JAAA JIPPI JJIPPI JA JA JA!!! åklagaren har lackt ner utredningen mot mig =D=D=D". Tror det är VB som anmälde honom av okänd anledning.
Senast redigerad av engultomat 2013-05-13 kl. 16:14.
Citera
2013-05-13, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av engultomat
Detta var intressant för nu får vi bekräftat att han var hennes ex. Verkar som de var tillsammans under sommaren 2010. De har haft kvar sin vänskap (kk kanske?) efteråt med tanke på hon besökte honom, senast lördags. Det verkar ha tagit slut mellan dem i slutet av augusti/september för efter det skriver hon inte längre kärleksfullt eller gillar hans statusar. Däremot skriver han 30e september 2010 "JAAA JIPPI JJIPPI JA JA JA!!! åklagaren har lackt ner utredningen mot mig =D=D=D". Tror det är VB som anmälde honom av okänd anledning.

Verkar inte vara den smartaste grabben precis. "lackt ner". Det är ju mycket konstigt om hon skulle ha anmält honom och att de sedan skulle vara ihop efter det.
Citera
2013-05-13, 16:19
Medlem
mikkelbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av engultomat
Detta var intressant för nu får vi bekräftat att han var hennes ex. Verkar som de var tillsammans under sommaren 2010. De har haft kvar sin vänskap (kk kanske?) efteråt med tanke på hon besökte honom, senast lördags (4/5). Det verkar ha tagit slut mellan dem i slutet av augusti/september för efter det skriver hon inte längre kärleksfullt eller gillar hans statusar. Däremot skriver han 30e september 2010 "JAAA JIPPI JJIPPI JA JA JA!!! åklagaren har lackt ner utredningen mot mig =D=D=D". Tror det är VB som anmälde honom av okänd anledning.

Enligt svenskan, (f.ö ganska bra sammanfattning)

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/fortsatt-sokande-i-boden_8164852.svd

så är han inte misstänkt för brott, inte heller ska polisanmälningarna handla om hot mot henne..

Tycker hon verkar vara en sådan tjej man inte leker med utan påföljder.. polisanmälningar, ev stalking...
Senast redigerad av mikkelberg 2013-05-13 kl. 16:21.
Citera
2013-05-13, 16:24
Medlem
BERNFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefansson1
Vet inte alls. Nån skrev ju att morsan mest sat hemma vid datorn. Ingen anning om sanningshalten där.
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Även logiskt om VBs kropp ännu senare på kvällen efter incident blivit bortforslad av styvpappan som råkade vara ensam hemma med VB
Ja det är väll inte helt omöjligt men finns väll inte direkt något som tyder på det.
Det jag menade var att det enda plånboken igentligen bevisar är väll att hon inte har planerat att vara borta. Att inte ta med sig plånboken på en joggingrunda är ju inte direkt något ovanligt.
Citera
2013-05-13, 16:24
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikkelberg
Enligt svenskan, (f.ö ganska bra sammanfattning)

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/fortsatt-sokande-i-boden_8164852.svd

så är han inte misstänkt för brott, inte heller ska polisanmälningarna handla om hot mot henne..

Tycker hon verkar vara en sådan tjej man inte leker med utan påföljder.. polisanmälningar, ev stalking...

Ur samma artikel;

– Versionen ser ut att stämma. Hon har varit hos honom och studerat, säger U*f Sk*ld, Norrbottenpolisens chef för brottsutredningar, till tidningen NSD.

Antingen stämmer den eller så ser den ut att stämma, väsentlig skillnad tycker jag.

Öppet för en vändning i utredningen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in