Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Är väl något åt det hållet jag ser som den mest sannolika teorin också. Spekulerandet här inne känns som vanligt lite väl inspirerat av alla enorma mängder polisserier och deckare som folk konsumerar. Där händer det titt som tätt att vanliga kvinnor mördar folk av olika skäl. I verkligheten är det så ytterst sällsynt att det är helt försumbart. En manlig GM kan man förstås tänka sig, men problemet är att förutom ett "spontant" överfall så finns inte mycket att gå på utom fria fantasier om skumma bekanta och prostitutionshärvor.
Jag har aldrig trott att det är den här AN som är mördaren men däremot skulle det kunna vara hennes man. Det var han som jobbade till klockan 21 på lördagen samtidigt som VB lämnade pluggkompisen.
Med den inställningen som du har så tror jag inte man hade löst många mordfall.
Typ: "Höhöhö, du har nog sett för många deckare, nej nu tar vi en fikarast och glömmer det här"
Verkligheten är ju att statistiskt så är det vanligaste när någon mördas att det är någon som personen känner och att det skulle vara självmord eller frivillig avvikelse ser jag i alla fall som mycket osannolikt eftersom inget tyder på att hon var deprimerad. Snarare stridslysten.