2013-05-14, 16:06
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Exakt, eller i vattnet som i flera trådar här.

Det jag menar är att något borde hänt ganska exakt då telefonen slutade skicka signaler eller kort tid därefter.

Om det är så att någon brukade våld mot henne. Hur pass bra förutsättning har en karatebrud att försvara sig, jag kan ytterst lite om det, har hon haft ett överläge eller är det försumbart? Bör en motståndare vara av samma kaliber så att säga?
Citera
2013-05-14, 16:07
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vi har dryftat detta tidigare. Jag kan tänka mig att NN som VB avser i texten är sjukligt svartsjuk, kanske spionerade på VB, läste kanske på hennes facebook att hon skulle hem till någon, misstänkte vem det var, nämligen exet, stod utanför vännen och väntade, när VB lämnar vännens lägenhet står NN där och sedan sker något.

Spekulation:
Jag skulle kunna tänka mig att denne är MB. Fruns avsky i kommentaren där och då, avslöjar ett pågående drama. Jag tror knappast avskyn kan härledas till schismer ungdomar emellan, utan ett hot om hela hennes existens. För märk väl: Hon skriver det på MPS sida över en saknad 20-årig tjej, hon 47. Jag tror att MB har en svaghet för VB, även om det hårt dementeras i hemmets "lugna" vrå. Misstänker att helvetesportarna står på vid gavel där från morgon till kväll.
Den lättsamma uppdateringen om plugg + ^^ väcker hans svartsjuka och han väntar tålmodigt utanför den misstänkta adressen för att "tala ut". VB är redan "taggad" av tidigare sms och bemöter honom inte som han föreställt sig. Han tar tag i henne. Hon sliter sig loss med ett slag, reflexmässigt bemöter han slaget..
AN:s inlägg är de minst önskade som kan komma och riktar strålkastarna mot familjen, kanske har han erkänt för henne. Skydda det som skyddas kan och stänger ner sin fb. Hotet är eliminerat.
Citera
2013-05-14, 16:08
Medlem
J-ssons avatar
Citat:
Exakt, eller i vattnet som i flera trådar här.

Det jag menar är att något borde hänt ganska exakt då telefonen slutade skicka signaler eller kort tid därefter.

Jag ser inte att hon själv har några skäl att stänga av telefonen.

Det enda logiska är väl kortslutning (förmodligen pga vatten), men i hjärtat vill jag inte tro på det utfallet!
Citera
2013-05-14, 16:09
Medlem
Citat:
Föraren som dog, han hade en tjej va? I så fall, vem?
The*rese Ni*lsson
Citera
2013-05-14, 16:10
Medlem
Olegskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xxxzzz-99
Tror nog att hon tog självmord eftersom hon är så ful och opassande i samhället.

Bara för att hon liknar en alien? Lugna dig, alien är inte ens bevisade och därför kan hon inte likna en.

OnT: Märkligt att hon är försvunnen? Att ingen sett något förutom kläder? Detta gör mig 100% säker på att hon gått ner i vattnet. Minns ni han som cyklade efter en surströmmingsfest och försvann? Han hittades i vattnet LÅNGT senare. Har dock ingen källa tillgänglig just nu så kan inte påminna er!
Citera
2013-05-14, 16:13
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Om det är så att någon brukade våld mot henne. Hur pass bra förutsättning har en karatebrud att försvara sig, jag kan ytterst lite om det, har hon haft ett överläge eller är det försumbart? Bör en motståndare vara av samma kaliber så att säga?

Säkert hyfsat bra, men det är fortfarande en fysisk skillnad på män och kvinnor. Att hon kunde försvara sig kan ju vara en orsak till att eventuellt övervåld kan ha används.

Nu var ju exet inte någon jättestor kille och kanske inte heller någon kampsportskille. Men man kan ju få övertag på andra sätt genom ett överraskningsmoment.
Citera
2013-05-14, 16:13
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Spekulation:
Jag skulle kunna tänka mig att denne är MB. Fruns avsky i kommentaren där och då, avslöjar ett pågående drama. Jag tror knappast avskyn kan härledas till schismer ungdomar emellan, utan ett hot om hela hennes existens. För märk väl: Hon skriver det på MPS sida över en saknad 20-årig tjej, hon 47. Jag tror att MB har en svaghet för VB, även om det hårt dementeras i hemmets "lugna" vrå. Misstänker att helvetesportarna står på vid gavel där från morgon till kväll.
Den lättsamma uppdateringen om plugg + ^^ väcker hans svartsjuka och han väntar tålmodigt utanför den misstänkta adressen för att "tala ut". VB är redan "taggad" av tidigare sms och bemöter honom inte som han föreställt sig. Han tar tag i henne. Hon sliter sig loss med ett slag, reflexmässigt bemöter han slaget..
AN:s inlägg är de minst önskade som kan komma och riktar strålkastarna mot familjen, kanske har han erkänt för henne. Skydda det som skyddas kan och stänger ner sin fb. Hotet är eliminerat.

Kan tänka mig att en svartbältare agerar ganska reflexmässigt och instinktivt i ett handgemäng, och ett välriktat karateslag kan nog ta ganska ordentligt. Vet inte vad den aktuella karatestilen går ut på, men slag och sparkar är uppenbart. Ett slag eller spark från en stark karl skulle nog kunna sätta vem som helst ur spel, kanske tog det för hårt.
Citera
2013-05-14, 16:14
Medlem
Buddisch13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuckmesideways
Om någon skulle kunna länka en bild på kj (kibba ) så kan jag kanske berätta mer om denna, varför jag vill ha bild är för att veta om det är rätt kibba då det antagligen finns flera, men är det den jag tror kan jag dela med endel

Här har du Fb till kompisen som hon pluggade hos & som är den sista som sett henne i livet (förutom mördaren) Om det finns nån...

https://www.facebook.com/kristoffer.k.johansson.*/photos *(3)
Citera
2013-05-14, 16:16
Moderator
OYs avatar
Citat:
Säkert hyfsat bra, men det är fortfarande en fysisk skillnad på män och kvinnor. Att hon kunde försvara sig kan ju vara en orsak till att eventuellt övervåld kan ha används.

Nu var ju exet inte någon jättestor kille och kanske inte heller någon kampsportskille. Men man kan ju få övertag på andra sätt genom ett överraskningsmoment.

Ja, det verkar rimligt. Om man tänker sig ett svartsjukt vänsterprassel då, som ev. väntade ut henne utanför vännens lägenhet. Låt säga att det var någon klubbkamrat, en man, större, starkare och karatetränad, då bör mannen ha ett överläge pga av storlek och fysisk styrka?
Citera
2013-05-14, 16:17
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olegski
Bara för att hon liknar en alien? Lugna dig, alien är inte ens bevisade och därför kan hon inte likna en.

OnT: Märkligt att hon är försvunnen? Att ingen sett något förutom kläder? Detta gör mig 100% säker på att hon gått ner i vattnet. Minns ni han som cyklade efter en surströmmingsfest och försvann? Han hittades i vattnet LÅNGT senare. Har dock ingen källa tillgänglig just nu så kan inte påminna er!
Källa
Citera
2013-05-14, 16:19
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Hahahaha, dagens skratt, ja nu när du säger det så, du har så jäkla rätt i den betraktelsen. Något för batteriproducenterna att fundera på.

EDIT;Kanske man skulle göra en sannolikhetsberäkning. Hur ofta tar batteriet slut för vanligt folk, hur ofta tar det slut just när man är i akut behov av mobilen, sannolikheten för att detta skall hända just den dagen någon försvinner, och just de timmarna som är hetast. Hmm, jag tippar på att det är ganska liten sannolikhet.

Tja, vi begriper väl alla här att slumpmässigt dött batteri-hypotesen är den minst sannolika. Hon har antingen stängt av mobilen själv för att hon inte vill kunna bli nådd/hittad, eller så har någon annan stängt av den av samma skäl. Eller så har den upphört att fungera pga att den hamnat i vatten. Tyvärr finns inte i tråden känd information som gör att man kan gissa åt något bestämt håll tycker jag.

När sista kända observation av den försvunna är gjord av en person av motsatt kön som tycks ha haft något slags förhållande med henne så är jag helt övertygad om att polisen inte avför vederbörande från utredningen i första taget.
Citera
2013-05-14, 16:22
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ja, det verkar rimligt. Om man tänker sig ett svartsjukt vänsterprassel då, som ev. väntade ut henne utanför vännens lägenhet. Låt säga att det var någon klubbkamrat, en man, större, starkare och karatetränad, då bör mannen ha ett överläge pga av storlek och fysisk styrka?

Absolut, framförallt om det är en man, betydligt mer vältränad och kanske även är instruktör.

Ganska intressant teori om detta med att Facebook-uppdateringen gjort någon svartsjuk, det sker möjligtvis någon form av konfrontation tidigare under dagen som gör henne upprörd och när hon är på väg hem så väntar denne utefter vägen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in