Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vi har dryftat detta tidigare. Jag kan tänka mig att NN som VB avser i texten är sjukligt svartsjuk, kanske spionerade på VB, läste kanske på hennes facebook att hon skulle hem till någon, misstänkte vem det var, nämligen exet, stod utanför vännen och väntade, när VB lämnar vännens lägenhet står NN där och sedan sker något.
Spekulation:
Jag skulle kunna tänka mig att denne är MB. Fruns avsky i kommentaren där och då, avslöjar ett pågående drama. Jag tror knappast avskyn kan härledas till schismer ungdomar emellan, utan ett hot om hela hennes existens. För märk väl: Hon skriver det på MPS sida över en saknad 20-årig tjej, hon 47. Jag tror att MB har en svaghet för VB, även om det hårt dementeras i hemmets "lugna" vrå. Misstänker att helvetesportarna står på vid gavel där från morgon till kväll.
Den lättsamma uppdateringen om plugg + ^^ väcker hans svartsjuka och han väntar tålmodigt utanför den misstänkta adressen för att "tala ut". VB är redan "taggad" av tidigare sms och bemöter honom inte som han föreställt sig. Han tar tag i henne. Hon sliter sig loss med ett slag, reflexmässigt bemöter han slaget..
AN:s inlägg är de minst önskade som kan komma och riktar strålkastarna mot familjen, kanske har han erkänt för henne. Skydda det som skyddas kan och stänger ner sin fb. Hotet är eliminerat.