2013-05-16, 20:50
Medlem
Tänk om nån skulle kontakta kusinen i thailand, https://www.facebook.com/maebell.nongfanta, och ställa lite frågor om detta. Hon borde fått höra nått tycker man. Kanske hon kan engelska?

Edit: Om VB nu kan finska kanske nån som kan språket kan söka lite och se om det finns nått skrivet. Tror väll att namnet stavas samma på finska dock...?
Senast redigerad av anonymbara22222 2013-05-16 kl. 20:52. Anledning: tillägg
Citera
2013-05-16, 20:51
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Man skulle tycka att grannarna uppmärksammat "mordet" i form av buller i väggar och golv. "Mördaren" är enligt mig inte så kraftigt byggd, snarare spenslig, samt att VB hanterar grunderna i judo och karate. (skriver grunderna då jag inte vet hennes färdigheter)

Brottet behöver inte ha skett i lägenheten. Det finns en stor tidsrymd mellan kl 16:00 och 21:00. Brottet kan ha skett utomhus. GM vi nu talar om hade i så fall offrets mobil med sig hem och stänger av mobilen där hemma. Han ljuger för polisen om att VB lämnat lägenheten 21:00. Om GM är spensligt byggd, kan han haft en medhjälpare.
Citera
2013-05-16, 20:52
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah
Är kl 18.40 = "kort efter"?
Är kl 21.00 = "kort efter"?

Media eller flashback lär inte godtyckligt ha hitta på klockslagen utan den ursprungliga källan till dem alla är polisen(rörande telefonens aktivitet är väl bäst att tillägga, så ingen förleds att missuppfatta vad jag menar)

Varför yppa alla dessa klockslag men inte precisera klockslaget för telefonens aktivitet, då - "kort efter" att hon lämnat hemmet?
På presskonferensen frågade en journalist om 18:40-uppgiften, Skö*d sa att den var gammal, 21:00 var vad som gällde.
Citera
2013-05-16, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonymbara22222
Tänk om nån skulle kontakta kusinen i thailand, https://www.facebook.com/maebell.nongfanta, och ställa lite frågor om detta. Hon borde fått höra nått tycker man. Kanske hon kan engelska?

Edit: Om VB nu kan finska kanske nån som kan språket kan söka lite och se om det finns nått skrivet. Tror väll att namnet stavas samma på finska dock...?
Du tycker inte att det är lite väl magstarkt? En sak är att spekulera här, men att börja kontakta vänner och släkt..det tycker jag är att gå över gränsen
Citera
2013-05-16, 20:58
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asshat
Ja. jag tror det faktiskt. Dessutom är oddsen på att hon skulle vara vid liv riktigt dåliga nu.
Det handlar om att knyta GM till brottet också ( inte bara till BO, då de har träffats samma dag).. Jag tror snuten vet mycket mer än de går ut med i det här fallet.
De kommer nog sätta paintballsnubben under press, han verkar inte vara den mest stabile typen.

Det är väl han - om jag minns rätt - som gick raka vägen från grundskolan till "högskolan", som han själv sagt på ett annat nätforum. Den sorten är många gånger hyperintelligenta. Det är också mitt intryck av honom från Aftonbladets försök till intervju, att han är begåvad vilket förklarar att VB hade en relation med honom - han förstod henne och hon kunde prata med honom. Den går polisen garanterat bet på.
Citera
2013-05-16, 21:00
Medlem
-DaRude-s avatar
Jag tycker det är mycket prat om allt och alla, mycket rörigt, men finns det någon kort uppdatering som är relevant för ett eventuellt uppklarande eller fallet i helhet?
Citera
2013-05-16, 21:03
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Jag tycker det är mycket prat om allt och alla, mycket rörigt, men finns det någon kort uppdatering som är relevant för ett eventuellt uppklarande eller fallet i helhet?

Mycket kort.

Exet hämtade VB klockan 16 vid hennes hem. Därefter säger exet att de satt hemma hos honom till klockan 21.

Vid klockan 21 gick hon hem och är sedan dess helt spårlöst försvunnen.

Det är det enda vi känner till idag, resten är spekulationer.
Citera
2013-05-16, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
Det är väl han - om jag minns rätt - som gick raka vägen från grundskolan till "högskolan", som han själv sagt på ett annat nätforum. Den sorten är många gånger hyperintelligenta. Det är också mitt intryck av honom från Aftonbladets försök till intervju, att han är begåvad vilket förklarar att VB hade en relation med honom - han förstod henne och hon kunde prata med honom. Den går polisen garanterat bet på.

Nix, han är långt ifrån lika intelligent som VB, gick IV efter grundskolan, inte skarpaste kniven, men en ganska trevlig, underhållande kille, men med vissa inlärningssvårigheter...
Citera
2013-05-16, 21:09
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Just_A_thieF
Nix, han är långt ifrån lika intelligent som VB, gick IV efter grundskolan, inte skarpaste kniven, men en ganska trevlig, underhållande kille, men med vissa inlärningssvårigheter...

Jag tillskriver inte formell utbildning i skolor någon som helst betydelse för intelligensen. IQ är något annat är skolbetyg.
Citera
2013-05-16, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
Brottet behöver inte ha skett i lägenheten. Det finns en stor tidsrymd mellan kl 16:00 och 21:00. Brottet kan ha skett utomhus. GM vi nu talar om hade i så fall offrets mobil med sig hem och stänger av mobilen där hemma. Han ljuger för polisen om att VB lämnat lägenheten 21:00. Om GM är spensligt byggd, kan han haft en medhjälpare.

Jag är benägen att hålla med om att ett eventuellt mord förmodligen skett ute i terrängen någonstans. Min gissning är att de åkte bilen gemensamt ut till motionsspåret strax efter 16-tiden för att sedan åka hem till kompisen och plugga. Dock misstänker jag att något hände "där ute" som resulterade i att brott begicks...Kompisen åkte sedan hem ensam och tog sig en öl.
Tror inte på att han hade en medhjälpare.
Citera
2013-05-16, 21:11
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
På presskonferensen frågade en journalist om 18:40-uppgiften, Skö*d sa att den var gammal, 21:00 var vad som gällde.

Det håller jag också för troligt. VB skickade ett sms med upprört innehåll till någon under dagen. Det upptäcktes av mottagaren under kvällen. Var och när jag läste det kan jag inte redogöra för, men upplevde det som om VB var på kompisens adress och sms:et på annan.
Vem var mottagaren? Kan mottagaren haft kontakt med annan/andra under kvällen och meddelat denne/denna/dessa om dess innehåll. Det kanske t o m vidarebefordrats och nått fel person/personer. Innehåll som kan ha tagit skruv, varpå denne/denna/dessa väntat ut henne. När hon tar upp mobilen slås denne ur handen på henne.
Jag tror på en ensam GM.

Känslan utesluter K*bba.
Citera
2013-05-16, 21:12
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 38bollplank
Jag är benägen att hålla med om att ett eventuellt mord förmodligen skett ute i terrängen någonstans. Min gissning är att de åkte bilen gemensamt ut till motionsspåret strax efter 16-tiden för att sedan åka hem till kompisen och plugga. Dock misstänker jag att något hände "där ute" som resulterade i att brott begicks...Kompisen åkte sedan hem ensam och tog sig en öl.
Tror inte på att han hade en medhjälpare.
Och använde hennes mobil.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in