2013-05-16, 19:16
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Hur vet du att x är K@bba? Källa?

Därför att Aftonbladet visade bild från det huset/porten samtidigt som de var där och ringde på dörren.

Vi vet vi ju också att han var hennes ex, enligt bland annat facebook.

Han är dessutom skriven på den adressen på Flottiljvägen IV C.

Bättre bekräftat än så går det inte att få samtidigt så kommer inte polisen att bekräfta, av självklara skäl.
Citera
2013-05-16, 19:17
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nicamace
Varför känns det som att polisen "skyddar" kompisen? Han får inte blandas in i det här, han får inte tas för skyldig, han är inte misstänkt.

Helt klart försöker man få bort fokus från honom till varje pris, men varför?

Har vi försökt finna/hitta uppgifter om K@bbas pappa?
Citera
2013-05-16, 19:19
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nicamace
Varför känns det som att polisen "skyddar" kompisen? Han får inte blandas in i det här, han får inte tas för skyldig, han är inte misstänkt.

Helt klart försöker man få bort fokus från honom till varje pris, men varför?

Jag ger dig några alternativ:

1) För att han är son till polischefen som gett order om att mörka hans inblandning i vad polisen redan vet är ett mord

2) För att han inte är formellt misstänkt för någonting och pga att de säkert vet hur det spekuleras bl.a. här inne vill de inte säga någonting som skulle kunna tas för tvetydigt eller otillbörligt och t ex resultera i en JO-anmälan

... vilket alternativ känns mest sannolikt?
Citera
2013-05-16, 19:21
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Är det inte lite märkligt, kompisen hörde inte av sig själv till polisen och sa att hon hade varit där, trots att de var känt att hon var försvunnen.

Enligt polisen så lyckades de själva spåra upp kompisen.

http://www.nsd.se/nyheter/boden/artikel.aspx?articleid=7649916
Verkligen märkligt, han kan knappast ha missat att hon var försvunnen.
Citera
2013-05-16, 19:22
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Har vi försökt finna/hitta uppgifter om K@bbas pappa?
Nej, vad vill du veta och varför?
Citera
2013-05-16, 19:23
Medlem
De som finner likheter och inte bara pekar ut allehanda personer som "måste vara inblandade" så läs Sigrid tråden
https://www.flashback.org/sp39128839
i Oslo där det var ganska många spekulationer men de föll en efter en. En random man är häktad sen ett halvår och psykotisk mm. mm.

Likvärdiga i många stycken men dock har man inga hittade persedlar efter VB på någon plats, men "kompis besök" mm är starten och just "kompisens omgivning" blev anklagad för både det ena och det andra, vänner etc. Personer som var vid genomsök var också misstänkta av den tråden för både ena och andra.

Jag tror ingenting utan bara noterar att det är många "nötter" som hakar på i tråden om de mest osannolika teorier utan att se förloppet och att polisen vet mycket mer än vad någon tror. Jag tror att de har god koll på skeendet men de släpper ej ut det. De letar på annat håll, inte i Bodsvedjan med omnejd.. inbjudne polisen i efterlyst gav en vink.
Citera
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Därför att Aftonbladet visade bild från det huset/porten samtidigt som de var där och ringde på dörren.

Vi vet vi ju också att han var hennes ex, enligt bland annat facebook.

Han är dessutom skriven på den adressen på Flottiljvägen IV C.

Var väl mer en bild på huset? Syntes porten? Det där med att vi att han var ett ex är väl mer diffust. Finns massa FB som hon skrivit älskling i och annat som man kan tyda på liknande sätt. Ta inte illa upp tycker bara att vi på tråden ska känna oss 100 i frågan

Flottiljvägen är däremot fastställt.
Citera
Medlem
ME077s avatar
Finns det något på nätet på denna K.J? Facebook eller annat? (Ursäkta om jag missat detta)
Citera
2013-05-16, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold

1) För att han är son till polischefen som gett order om att mörka hans inblandning i vad polisen redan vet är ett mord

2) För att han inte är formellt misstänkt för någonting och pga att de säkert vet hur det spekuleras bl.a. här inne vill de inte säga någonting som skulle kunna tas för tvetydigt eller otillbörligt och t ex resultera i en JO-anmälan

Slog mig tanken att det var därför de böt ansvarig inom polisen.
Finns det någon sanning i det?

Personligen tror jag dock att det är 2)
Citera
2013-05-16, 19:24
Medlem
nicamaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold

Jag tror mer att det finns en omständighet som gör att han kan avskrivas (tror nämligen inte han är inblandad i ett ev brott) som måhända inte går att yppa av polisen pga integritetsskäl eller annat.
Citera
2013-05-16, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
De som finner likheter och inte bara pekar ut allehanda personer som "måste vara inblandade" så läs Sigrid tråden
https://www.flashback.org/sp39128839
i Oslo där det var ganska många spekulationer men de föll en efter en. En random man är häktad sen ett halvår och psykotisk mm. mm.

Likvärdiga i många stycken men dock har man inga hittade persedlar efter VB på någon plats, men "kompis besök" mm är starten och just "kompisens omgivning" blev anklagad för både det ena och det andra, vänner etc. Personer som var vid genomsök var också misstänkta av den tråden för både ena och andra.

Jag tror ingenting utan bara noterar att det är många "nötter" som hakar på i tråden om de mest osannolika teorier utan att se förloppet och att polisen vet mycket mer än vad någon tror. Jag tror att de har god koll på skeendet men de släpper ej ut det. De letar på annat håll, inte i Bodsvedjan med omnejd.. inbjudne polisen i efterlyst gav en vink.
Mycket intressant det du säger
Såg inte efterlyst, men vilken vink gav den inbjudne polisen?
Citera
2013-05-16, 19:26
Medlem
Citat:
Var väl mer en bild på huset? Syntes porten? Det där med att vi att han var ett ex är väl mer diffust. Finns massa FB som hon skrivit älskling i och annat som man kan tyda på liknande sätt. Ta inte illa upp tycker bara att vi på tråden ska känna oss 100 i frågan

Flottiljvägen är däremot fastställt.

Framgick väl i nån intervju att hon haft ett kortare förhållande med denna grabb
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in