2013-05-13, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av engultomat
Det första jag tänkte när jag såg bilden på kvinnan från Thai restaurangen var att hon var lik VB, betydligt mer än hennes s.k mamma. Minns du hur långt bak den bild las upp?

Troligen var VBs mamma som hon bodde ihop med inte hennes riktiga mamma. Detta kan vara svårt att kontrollera om någon kommer från Thailand. Jag skulle tro att thairestaurangens ägare är den riktiga mamman, men varför hon inte officiellt bodde hos henne kan jag inte förklara.
Jag skulle kunna tänka mig att restaurangkvinnan fick barn med en svensk man för 20 år sedan, men hon åkte ner till thailand och födde barnet där. När barnet var fött så lämnade hon det till en släkting och åkte tillbaka till Sverige på grund av att den svenske mannen inte ville ha barn. Den officiella mamman är förmodligen en syster eller något till restaurangmamman. Hon lyckades hitta en annan man från Boden och flyttade också hit med VB senare.
Citera
2013-05-13, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjackkurt
Kört lite UE på åbergsfortet (Det högst upp) för flera år sen, då kunde man komma in en bit i fortet genom att först ta sig igenom stängslet så man tar sig in på innergården så att säga, sen på vänster sida finns yttligare ett galler för att komma in i själva fortet. Inte speciellt svårt, krävs väl att man är någorlunda smidig eventuellt. Om dem åtgärdat detta vet jag inte.

Sen finns det minst en skyttebunker på baksidan av fortet som är rätt dolt, ett hål ner i marken, måste klättra ner ca 2m och då kommer man in.

Sen finns det yttligare ett fort lite längre ner efter vägen, dock tror jag inte det går att komma in dit förutom skyttegravarna på "taket".

Tack

Den som har mer info om sådana objekt i Bodens kommun kan gärna skicka mer info

tror att nästa söktillfälle kommer vara kring sådana ställen
Citera
2013-05-13, 14:41
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjackkurt
Kört lite UE på åbergsfortet (Det högst upp) för flera år sen, då kunde man komma in en bit i fortet genom att först ta sig igenom stängslet så man tar sig in på innergården så att säga, sen på vänster sida finns yttligare ett galler för att komma in i själva fortet. Inte speciellt svårt, krävs väl att man är någorlunda smidig eventuellt. Om dem åtgärdat detta vet jag inte.

Sen finns det minst en skyttebunker på baksidan av fortet som är rätt dolt, ett hål ner i marken, måste klättra ner ca 2m och då kommer man in.

Sen finns det yttligare ett fort lite längre ner efter vägen, dock tror jag inte det går att komma in dit förutom skyttegravarna på "taket".

Känner du till om det finns några gamla värnsystem bevarade, skyddsgropar och liknande? Det är lämpliga objekt att spela soft air på. Ett stort fort är i största laget misstänker jag, med tanke på vapnens räckvidd och det oftast lilla antalet spelare så vill man ha en begränsad yta att spela på.

Om jag skulle ut och leta efter VB hade jag valt ett något mindre objekt, behöver inte vara bergrum och bunkrar, räcker med löpgravar, skyddsgropar, mindre byggnader och hinder, typ. Och det skall ligga ödsligt till, ingen genomfartstrafik, inget rekreationsområde, sällan besökt av friluftsmänniskor. Finns det någon sådan anläggning tror jag att det är en idé att kolla där först och främst.
Citera
2013-05-13, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Känner du till om det finns några gamla värnsystem bevarade, skyddsgropar och liknande? Det är lämpliga objekt att spela soft air på. Ett stort fort är i största laget misstänker jag, med tanke på vapnens räckvidd och det oftast lilla antalet spelare så vill man ha en begränsad yta att spela på.

Om jag skulle ut och leta efter VB hade jag valt ett något mindre objekt, behöver inte vara bergrum och bunkrar, räcker med löpgravar, skyddsgropar, mindre byggnader och hinder, typ. Och det skall ligga ödsligt till, ingen genomfartstrafik, inget rekreationsområde, sällan besökt av friluftsmänniskor. Finns det någon sådan anläggning tror jag att det är en idé att kolla där först och främst.

Tips mottages tacksamt samlar sådana tips kanske nått av tipset kan hjälpa till att finna tjejen
Citera
2013-05-13, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av engultomat
Han är född 1991.

Vad sysslar soft-airgun-killen med på dagarna?
Att han inte var kurskamrat till den försvunna står ju klart.
Citera
2013-05-13, 14:47
Medlem
Buddisch13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Hmm...Först står det att han har skjutsat henne hem och sedan står det att hon gick hem för att han hade tagit en öl. Vad stämmer?
Skulle det vara så att han hade skjutsat henne så är han ju definitivt misstänkt denne K*bba.

Att VB kan ha känt MB och ANs dotter kan ju ha varit en förklaring till mammans hat, men man undrar ändå vad som skulle kunna ha hänt. Familjen verkar vara ovillig att gå ut och berätta sanningen. Kanske har polisen avrått dom från att tala.

VB kanske har sovit över där flera ggr å sen har nåt hänt mellan MB & VB...

Efter det är dom inte kompisar längre & AN hatar VB...Eller så skyllde MB allt på VB å sa att han bara e ett offer.
Citera
2013-05-13, 14:48
Medlem
engultomats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Troligen var VBs mamma som hon bodde ihop med inte hennes riktiga mamma. Detta kan vara svårt att kontrollera om någon kommer från Thailand. Jag skulle tro att thairestaurangens ägare är den riktiga mamman, men varför hon inte officiellt bodde hos henne kan jag inte förklara.
Jag skulle kunna tänka mig att restaurangkvinnan fick barn med en svensk man för 20 år sedan, men hon åkte ner till thailand och födde barnet där. När barnet var fött så lämnade hon det till en släkting och åkte tillbaka till Sverige på grund av att den svenske mannen inte ville ha barn. Den officiella mamman är förmodligen en syster eller något till restaurangmamman. Hon lyckades hitta en annan man från Boden och flyttade också hit med VB senare.

Jag håller med, jag tror inte att C*ttilya Simil* är VBs biologiska mamma (ser snarare ut som en kusin). Men vem som är den biologiska mamman vet jag inte, fast kvinnan från Thai restaurangen var lik VB. Som du säger är det väldigt svårt att kontrollera sådana uppgifter från Thailand. Det känns som att det är så mycket mystik och konstiga människor runt VB, egentligen inte så konstigt om polisen är lite vilsna nu. Dock har de tillgång till väldigt mycket mer material än vad vi har på Flashback.
Citera
2013-05-13, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefansson1
Vad sysslar soft-airgun-killen med på dagarna?
Att han inte var kurskamrat till den försvunna står ju klart.

Dessvärre vet jag så mycket mer om denna figur men skulle gärna vilja veta lite mer om han
Citera
2013-05-13, 14:49
Medlem
Anser att det fortfarande är av högsta vikt att få reda på vem den är / vilka de är som hon ljög för om träffen med "pluggkompisen". Var kommer uppgiften om "pluggandet" ifrån?
Citera
2013-05-13, 14:50
Medlem
Buddisch13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY

Citat:
Ursprungligen postat av Bodengrabb
Tips mottages tacksamt samlar sådana tips kanske nått av tipset kan hjälpa till att finna tjejen

Den där synska kvinnan kanske inte va helt flummig ändå...Hon snackade juh om nån stuga som va sliten mm där VB skulle vara.

Tror knappt på sånt själv men ärligt talat...Kanske dax å kolla upp det tipset med snart
Citera
2013-05-13, 14:50
Medlem
engultomats avatar
Citat:
Anser att det fortfarande är av högsta vikt att få reda på vem den är / vilka de är som hon ljög för om träffen med "pluggkompisen". Var kommer uppgiften om "pluggandet" ifrån?

Hennes Facebook
https://www.facebook.com/v*ttchareeyab*ngsuan?fref=ts (* ska vara "a")
Citera
2013-05-13, 14:51
Medlem
Buddisch13s avatar
Citat:

Från VBs fb sida det va det näst sista hon skrev "ut & motionera & sen till kompis å plugga...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in