2013-05-15, 17:02
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ursprungligen postat av Bodengrabb
Att han dom haft sex som motion det var en gissning då jag skulle tycka det var vidrigt om min tjej ej bytte kläder efter hon motionerat

Och då jag vet att Tompy inte bor kvar på den adress som skrevs på Flachback så måste den gamla adressen ligga kvar pga att folkbokföringen inte ändrats

Kan ju jämföras med det här.

Det är uppgifter som jag fått av K*bba Så helt plötsligt vet Bodengrabb vad vännen kallas?

Och det här:

Kompisen ska tydligen heta T**my P**sson

Vet Bodengrabb och ändå säger hen tydligen?

Vem bor i Bodsvedjan?

Ett förtydligande krävs!!

Börjar det brännas, måste veta vem man är på spåret?

Ja, GM bor i Bosvedjan alltså, så mycket har de tusentals trådläsarna förstått, det här kommer att lösas inom några timmar. Det känns alltid bättre att ha kontakt med människor när något tynger, och jag kan garantera att det kommer att kännas bättre för GM när hen vänder sig till polisen.
Senast redigerad av Cinnabar 2013-05-15 kl. 17:05.
Citera
2013-05-15, 17:03
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Jag tror inte att det är han själv. Jag tror inte att han är kapabel till det. Det är just därför som polisen inte misstänker honom. Dom fattar inte att han bara är målvakt till den verklige mördaren.
Det här är en ganska feg kille som är lätt att manipulera för en dominant person.

Så någon springer och mördar VB och söker sen upp killen och ber/beordrar/hotar honom att täcka upp för den verklige mördaren genom att berätta en lögnhistoria för polisen om pluggande, svarta träningskläder, gula ica-kassar mm? Och räknar sen med att "en ganska feg kille" ska stå pall för polisens förhör när han hamnar i skottlinjen som huvudmisstänkt.

Ja ja, fantasin härinne är det inget fel på i varje fall. Att kontrollera sina teorier mot någon slags inre sunt förnuft-processor är det sämre beställt med. Om det är för att processorn är avslagen eller helt saknas ska jag låta vara osagt.
Citera
2013-05-15, 17:04
Medlem
sisterroses avatar
Någonting slog mig precis, angående den gula påsen. Ponera att han kvävt henne med påsen, och därför vet att hans fingeravtryck finns på den. Han säger i förväg att han gett henne påsen, för att förklara varför det finns spår av honom på mordvapnet. Då kommer folk tänka att gm använt påsen som hon redan hade med sig. Förstår ni vad jag svamlar om?
Citera
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Ja, GM bor i Bosvedjan alltså, så mycket har de tusentals trådläsarna förstått, det här kommer att lösas inom några timmar.
Gripandet kommer att direktsändas i Efterlyst.
Citera
Medlem
så mp har hittat fynd idag under sökandet intressant
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Tja, möjligheten finns ju alltid att han faktiskt hade givit henne en gul platspåse att bära böckerna i och tyckte att det var en upplysning av värde till andra i skallgången. En tanke som det ju onekligen ligger något i.

Och det är ingenting MPS borde gå ut med angående det febrila söket på Sävastön då menar du?

Glasögon, dojor och vad nu var mer för nån pinal, dock fanns inga skolböcker eller 1 gul pastpåse från ica med på listan, är inte det lite märkligt så säg?
Citera
2013-05-15, 17:06
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Tja, möjligheten finns ju alltid att han faktiskt hade givit henne en gul platspåse att bära böckerna i och tyckte att det var en upplysning av värde till andra i skallgången. En tanke som det ju onekligen ligger något i.

Påsen är som så mycket annat i tråden. Den kan tolkas på ett sätt som får uppgiften att kännas antingen helt vardaglig eller suspekt. Jag känner då inte att jag har tillräckligt med fakta för att avgöra vilken tolkning som är mest rimlig.

Man kanske också bör påminna om att den gula påsen inte nämnts av vare sig polisen eller tidningarna. Det är en uppgift som kommer från en enda källa som tycker åtminstone jag beter och uttrycker sig lite märkligt i tråden. Jag skulle då fan inte sätta familjeförmögenheten på den som ett starkt bevis för någonting.
Citera
2013-05-15, 17:07
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Och det är ingenting MPS borde gå ut med angående det febrila söket på Sävastön då menar du?

Glasögon, dojor och vad nu var mer för nån pinal, dock fanns inga skolböcker eller 1 gul pastpåse från ica med på listan, är inte det lite märkligt så säg?

Skarpsynt. Ja, vad säger man, det är detaljerna som gör det. Ska vi då skippa skolböckerna helt kanske och koncentrera oss på den gula påsen nu samt motionen? Kan dessa två komponenter på något sätt ha ett samband? Dråp är mindre straffvärt än överlagt mord.

Jag tror inte att VB skrivit det sista meddelandet själv, det hade bara två ^^ (om jag minns rätt). VB brukade skriva med tre ^^^. Eller? Tror inte heller att hon brukade skriva i gåtor, hon verkar vara rättfram och direkt. Nu blev "motion" "motion"...?

Har polisen stämt av vilka böcker som finns hemma hos henne med inköp och kurslitteratur? Är allt på plats... jag tror det.
Senast redigerad av Cinnabar 2013-05-15 kl. 17:16.
Citera
2013-05-15, 17:09
Medlem
MrFolds avatar
Citat:

Som sagt du har bara uppgiften från en källa som i sig inte har gjort det mest trovärdiga intrycket. Ändå verkar du helt beredd på att dra slutsatsen att

a) Det verkligen var ett påstående som framfördes av personen "KJ"

b) Och att vederbörande i så fall ljög.
Citera
Medlem
Citat:
Om den familjemedlemmen varit i kontakt med aftonbladet och inte är modern så finns en öppning för att det inte är modern som använt kontot.

Vad jag vet har modern inte uttalat sig öht, verkar som om att det är folk kring henne som sköter kommunikationen med omvärlden, det är inte misstänkt, dock uppseendeväckande.

Det har förekommit uppgifter i tråden om att styvpappan inte alltid varit snäll mot sin fru.

Man får ta dom uppgifterna för vad dom är och inte skena i väg på lösa grunder.
Man kan däremot fritt, i sitt eget huvud sätta dessa uppgifter i relation till att endast styvpappan uttalat sig i media. Det är han som formulerat sig kring facebookomständigheterna och beskrivit hur det ligger till.
Vidare kan man fritt, efter eget huvud ha i åtanke att VB lämnat in ett flertal polisanmälningar.

Jag märker nu att det är nästan omöjligt att uttrycka en tanke utan att "skena iväg" om man samtidigt vill redogöra för sina tankar på flashback.

Kanske är det så att det förekommit upprepade kränkningar av mamman i det egna hemmet och att VB under lördagskvällen, ytterligare en gång fått ett illavarslande Sms från sin mamma om att det nu åter är kalabalik och att gubben inte är klok. Ett rop på hjälp som skär i VB.
Hon blir uppbragd.

Kanske är det så att hans fisketur kan sättas i samband med ett sådant resonemang.

Som jag ser det är det inte några ingredienser hämtade ur Beck eller Roland Hassel utan sådant försigkommer tyvärr dagligen i vårt avlånga land och då gärna efter att det intagits alkohol en lördagkväll.

Vad som sedan kan ha hänt blir för mig, för mycket fantasi och fiction att försöka koka soppa på men man kan ju hålla ett sådant scenario för lika troligt som någon annan asperger/prostitutions/karateteori.
Senast redigerad av ophiaghushannah 2013-05-15 kl. 17:35.
Citera
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
OM hon nu hade böcker, vilket jag betvivlar vad bar hon dit dom med då? En blå påse eller? Vilket dravel detta med påsen.
Det kan vara viktigt för GM att den gula kassen blir känd.
Citera
2013-05-15, 17:13
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Gripandet kommer att direktsändas i Efterlyst.

Japp, och MPS står för kören i bakgrunden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in