Citat:
Ursprungligen postat av OY
Om den familjemedlemmen varit i kontakt med aftonbladet och inte är modern så finns en öppning för att det inte är modern som använt kontot.
Vad jag vet har modern inte uttalat sig öht, verkar som om att det är folk kring henne som sköter kommunikationen med omvärlden, det är inte misstänkt, dock uppseendeväckande.
Det har
förekommit uppgifter i tråden om att styvpappan inte alltid varit snäll mot sin fru.
Man får ta dom uppgifterna för vad dom är och inte skena i väg på lösa grunder.
Man kan däremot fritt, i sitt eget huvud sätta dessa uppgifter i relation till att endast styvpappan uttalat sig i media.
Det är han som formulerat sig kring facebookomständigheterna och beskrivit hur det ligger till.
Vidare kan man fritt, efter eget huvud
ha i åtanke att VB lämnat in ett flertal polisanmälningar.
Jag märker nu att det är nästan omöjligt att uttrycka en tanke utan att "skena iväg" om man samtidigt vill redogöra för sina tankar på flashback.
Kanske är det så att det förekommit upprepade kränkningar av mamman i det egna hemmet och att VB under lördagskvällen,
ytterligare en gång fått ett illavarslande Sms från sin mamma om att det nu åter är kalabalik och att gubben inte är klok. Ett rop på hjälp som skär i VB.
Hon blir uppbragd.
Kanske är det så att hans fisketur kan sättas i samband med ett sådant resonemang.
Som jag ser det är det inte några ingredienser hämtade ur Beck eller Roland Hassel utan sådant försigkommer tyvärr dagligen i vårt avlånga land och då gärna efter att det intagits alkohol en lördagkväll.
Vad som sedan kan ha hänt blir för mig, för mycket fantasi och fiction att försöka koka soppa på men man kan ju hålla ett sådant scenario för lika troligt som någon annan asperger/prostitutions/karateteori.