2013-05-13, 14:26
Medlem
Quarrels avatar
NSD: Missing People: "Vi behöver pannlampor"
Citat:
- Vi hoppas på fler sponsorer som kan hjälpa oss med grejer som underlättar vårat arbete för att hitta den saknade kvinnan. Bara under den här sökveckan har vi fördubblat vårt antal till skallgångsregistret till över 600 personer. När vi behöver hjälp så skickar vi bara ut ett sms.
Citera
2013-05-13, 14:26
Medlem
meas19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av engultomat
Ja, konstig familj måste jag hålla med om. Mamman kommer hit när hon träffar VBs styvpappa. VB följer med. Dock bor mamman och styvpappan inte tillsammans. Men verkar som mamman bor tillsammans med VB. Trots det så anmälde hon först efter fyra dagars tystnad från sin dotter. VB verkar inte vara typen som är ute ofta eller åker iväg med kompisar (hon åkte hem direkt efter flaket, på sin student). Och om det nu var så att det var "vanligt" att VB åkte iväg i några dagar, borde inte mamman åtminstone haft telefonkontakt med sin dotter? Blev hon inte orolig när hon inte fick något sms eller samtal ifrån sin dotter på fyra dagar.

De är inte alls lika. Antar mamman har skönhetsopererat sig (sin näsa och fixat till med rynkor, även ögonen ser väldigt annorlunda ut jämfört med VB).
http://i40.tinypic.com/2ylra82.jpg

Då är Thai restaurangens ägare likare VB, kanske hon som är mamman?
Senast redigerad av meas19 2013-05-13 kl. 14:55.
Citera
2013-05-13, 14:27
Medlem
Buddisch13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Är me puman, stark som en man, klarar precis av att bryta ner hon i sängen hennes sexiga blick gör de awsome!!!!

det blir detta nästa sommar: Och länk till ett volontärsprojekt i Thailand.

Ja såg det med!!!
Citera
2013-05-13, 14:27
Medlem
engultomats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Hmm...Först står det att han har skjutsat henne hem och sedan står det att hon gick hem för att han hade tagit en öl. Vad stämmer?
Skulle det vara så att han hade skjutsat henne så är han ju definitivt misstänkt denne K*bba.

Att VB kan ha känt MB och ANs dotter kan ju ha varit en förklaring till mammans hat, men man undrar ändå vad som skulle kunna ha hänt. Familjen verkar vara ovillig att gå ut och berätta sanningen. Kanske har polisen avrått dom från att tala.

Jag tycker det låter mer och mer sannolikt att VB och MB hade en affär, eller iallafall ett engångsligg. Jag ser ingen annan anledning till varför en "vanlig" vuxen människa skulle skriva på det sätt som AN gjorde annars. Om det bara hade varit så att VB hade stalkat MB och familjen så ger det inte anledning till att man skriva sådana kommentarer. Dock ett jäkligt snedsteg från ANs sida, ifall de inte ville alla skulle veta om MBs (möjliga) affär borde hon inte skrivit som hon gjorde.
Citera
2013-05-13, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av engultomat
Ja, att något har hänt mellan familjen och VB känns ganska tydligt efter ANs utbrott.
Om källan stämmer då vet vi att polisen har förhört dem, undrar vad polisens nästa steg är.

Om deras misstankar har stärkts efter förhöret så innebär det att att någon kan komma att häktas så småningom. Men så länge ingen kropp har hittats så kommer fallet inte att lösas.
Det kommer bara att leda till att den häktade släpps och får ett stort skadestånd. Man kan aldrig fälla någon om det inte ens går att avgöra vad som har hänt med den försvunne.
Citera
2013-05-13, 14:28
Medlem
Buddisch13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vadå komma undan, han är ju inte formellt misstänkt för något, så vad skulle han komma undan med menar du? Och vad vet vi om att polisen inte har något att gå på? Om man inte vet vad som hänt VB är det inte lätt att veta vad man skall titta efter i en lägenhet, dock har polisen troligen gjort vad de kan för att konstatera att VB varit i lägenheten, men det är inget brott att ha gäster. Dessutom vet vi inte om det stämmer att ett kvinnligt vittne sett VB lämna lägenheten, och om det stämmer är inte den här killen den sista som såg VB i livet.

Det måste juh varit denna killen bodengrabb menade eller hur? som han gick skallgång med...
Citera
2013-05-13, 14:29
Medlem
engultomats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meas19
Då är Thai restaurangens ägare likare VB, kanske hon som är mamman?

Det första jag tänkte när jag såg bilden på kvinnan från Thai restaurangen var att hon var lik VB, betydligt mer än hennes s.k mamma. Minns du hur långt bak den bild las upp?
Citera
2013-05-13, 14:31
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buddisch13
Det måste juh varit denna killen bodengrabb menade eller hur? som han gick skallgång med...

Jo, jag tyckte att jag såg att Bodengrabb bekräftade det någon sida bakåt. Mycket av det han berättat stämmer ju på den här grabben, så inte omöjligt.
Citera
2013-05-13, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefansson1
Mamman skall vid något tillfälle ha frågat sin dotter om "vad hon fått till frukost", eller "om hon får frukost". Det tyder ju på att de inte bodde tillsammans och borde göra oss nyfikna på var hon bodde eller vem hon åt frukost hos?
Att anmälan dröjde fyra dagar tyder ju också på att hon inte bodde med mamman.

Citat:
Ursprungligen postat av Wera8888
Uppgifter i nsd.se har varit att de bor i samma lägenhet, samt att de har samma lägenhetsnr enligt upplysning.se. samt att de verkar utifrån det som skrivits på facebook bo tillsammans.

Det enda troliga jag kan tänka mig med att man väntar hela söndagen, samt hela måndagen, och sen anmäler henne försvunnen på tisdagen, är helt enkelt att hon varit på vift förut.

Jag vet inte om styvpappan och mamman bor ihop. kan ju vara så att de är särbos och mamman i perioder bor hos styvpappan.

Alla tre är skrivna på samma adress i Boden, VB, mamman och styvpappan. Styvpappan jobbar i Kiruna och åker (enligt sin egen FB) hem varannan helg till familjen. Kanske åker mamman till honom varannan helg då? Kanske var mamman i Kiruna helgen då VB försvann helt enkelt, och misstänkte inget av den anledningen. VB är trots allt 20 år. Mamman började kanske inte ana oråd förrän efter helgen.
Citera
2013-05-13, 14:34
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av faktura1
Alla tre är skrivna på samma adress i Boden, VB, mamman och styvpappan. Styvpappan jobbar i Kiruna och åker (enligt sin egen FB) hem varannan helg till familjen. Kanske åker mamman till honom varannan helg då? Kanske var mamman i Kiruna helgen då VB försvann helt enkelt, och misstänkte inget av den anledningen. VB är trots allt 20 år. Mamman började kanske inte ana oråd förrän efter helgen.

Eller så brydde hon sig helt enkelt inte, jag har fått ett PM som sänder den signalen. Eller så var VB inte hos vännen, utan tvärtom, om mamman var bortrest.
Citera
2013-05-13, 14:35
Medlem
tjackkurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodengrabb
Jag har träffat K*bba i torsdags men då jag aldrig fick klart vad hans namn var under eftersöket så la jag ihop kunskaper som TP erbjöd MPS och de kunskaper K*bba sa åt mig att han besatt därav vart det fel namn på personen men det är hos K*bba hon ska ha pluggat och av han hon ska ha fått plastpåsen

Nu är jag lite nyfiken på om nån vet vilka bergrum fort som kan vara åtkommliga av obehörig person

Kört lite UE på åbergsfortet (Det högst upp) för flera år sen, då kunde man komma in en bit i fortet genom att först ta sig igenom stängslet så man tar sig in på innergården så att säga, sen på vänster sida finns yttligare ett galler för att komma in i själva fortet. Inte speciellt svårt, krävs väl att man är någorlunda smidig eventuellt. Om dem åtgärdat detta vet jag inte.

Sen finns det minst en skyttebunker på baksidan av fortet som är rätt dolt, ett hål ner i marken, måste klättra ner ca 2m och då kommer man in.

Sen finns det yttligare ett fort lite längre ner efter vägen, dock tror jag inte det går att komma in dit förutom skyttegravarna på "taket".
Citera
2013-05-13, 14:38
Medlem
engultomats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av faktura1

Ja, VB är 20 år. Trots det har hennes mamma VBs lösenord på Facebook.
Var de så pass nära att mamman kunde logga in på VBs Facebook när hon ville?
För om de var nära, så borde mamman hört av sig (sms/ringa) under tiden hon är i Kiruna eller kanske när hon är på väg hem. Om hon kom hem måndag borde hon redan anmält på kvällen när VB inte kom hem (eftersom hon inte verkar vara en person som är ute ofta). Hur kunde mamman somna när dottern fortfarande inte var hemma och samtidigt inte heller har hört av sig under hela helgen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in