2013-05-14, 10:32
Medlem
highfives avatar
Nu har man ändrat pressmeddelandet från polisen. Man har tagit bort detta med att J*hansson inte ska vara med. Allt för att vi skall sluta spekulera i varför.

http://www.polisen.se/Aktuellt/Nyheter/Norrbotten/april-juni/Inget-nytt-vad-galler-den-forsvunna-kvinnan-i-Boden/
Citera
2013-05-14, 10:34
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Nu har man ändrat pressmeddelandet från polisen. Man har tagit bort detta med att J*hansson inte ska vara med. Allt för att vi skall sluta spekulera i varför.

http://www.polisen.se/Aktuellt/Nyheter/Norrbotten/april-juni/Inget-nytt-vad-galler-den-forsvunna-kvinnan-i-Boden/

Verkar lätt att påverka polisen, haha. Ärligt talat tror jag att snubben är sjukskriven, tar på krafterna att köra ett sånt här fall i över en vecka.
Citera
2013-05-14, 10:34
Medlem
Buddisch13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Du menar den äldre mannen? Okej, har missat det uttalandet, då kan jag stryka det alternativet. Men det andra då, finns det något som talar emot att VB rent teoretiskt kan ha varit med KJ under fredagsdygnet och fram till försvinnandet?

Jag tänker på att VB har tillgång till mobil, men trots det görs de två sista statusuppdateringarna på facebook från dator.

Precis jag tänker med att hon kunnat va inloggad på en dator när det hon råkat ut för hände sen kan nån annan gjort uppdateringen efter det, Spec om denna person visste att hennes föräldrar inte är hemma & att dom inte kommer sakna eller ifrågasätta det som senare sägs om var hon varit & med vem hon varit
Citera
2013-05-14, 10:35
Medlem
Buddisch13s avatar
Citat:
Verkar lätt att påverka polisen, haha. Ärligt talat tror jag att snubben är sjukskriven, tar på krafterna att köra ett sånt här fall i över en vecka.

Har inte han samma efternamn som "plugg kompisen" kanske finns ett sammanband fast det e långsökt
Citera
2013-05-14, 10:35
Medlem
Cinnabars avatar
Vad var det mamman "gillade" när hon var inte på dotterns facebook?
Citera
2013-05-14, 10:36
Medlem
Tror att många här inne hänger upp sig på polisanmälningarna, som med stor sannolikhet inte har något med saken att göra.

"- Jag fick frågan om det fanns tidigare anmälningar och då sa jag ja. Men det var längre tillbaka i tiden. Det finns anmälningar sedan tidigare men jag kan inte kommentera närmare vad det rörde sig om, säger Lars-Ivar Johansson, chef för brottsutredningar i Luleå till Kuriren.nu."

http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=6836360

Tror snarare på antingen Hit and run med bil, där någon röjt undan kroppen, eller på ett överfall av någon okänd som blev våldsamt och spårade ur.
Citera
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:

http://www.polisen.se/Aktuellt/Nyhet...innan-i-Boden/

Det är konstigt dock, även om det säkert har naturliga förklaringar.

Tidigare var han bortkopplad på grund av uppkommen anledning, därefter gavs två namn och nummer som man kunde kontakta.

Nu är dessa namn och nummer borta och istället framkommer att han istället inte kommer kommentera fallet idag.

Antingen är det virrpannor i farten eller så har det hänt något i utredningen.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av infid3l
"Lars-Ivar Johansson kan av uppkommen anledning inte längre vara talesperson gentemot media. "

Hmm..intressant.

Inget intressant,inte heller underligt.Detsamma gjorde pluggarkompisen som hade
mundiarrè under skallgången till Aftonbladetsreportrar.Han stängde dörren och avböjde att kommentera. Allt tyder på att hon lever och varit hos någon och att den informationen
börjar sprida sig av någon inom familjen.
Snart går det att läsa på MPSs fb-sida,flickan återfunnen och med hänsyn till familjen
kommenterar vi inget mera,tror jag måste väl fyllas i.
Citera
2013-05-14, 10:37
Medlem
highfives avatar
Citat:
Jag vet inte, och jag ställer funderingen som en fråga, och ber om respons. Jag är inte det allvetande oraklet. Se det som en gemensam brainstorming. Tillsammans kan vi underbygga eller såga varandras funderingar. Det du missade kan kanske någon annan komplettera osv.

Javisst. Det var det jag försökte göra när jag skrev mitt svar.

Då tar jag en fråga med dig. Vi har ju fått veta att det antagligen var mamman som var inne som VB och gillade på kusinen N*B*lle FB. Läser man på denna FB sida står det även att ett inlägg är skrivet med VB. Av vad jag kan förstå är denna kusin i Thailand eller är det så att hon också är i Sverige?
Citera
2013-05-14, 10:38
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Brist på social kompetens tycker jag. Hennes partner är känd på orten som en hyvens man och ett ankare i föreningslivet, omtyckt och ansedd. Hon borde begripit bättre att hennes uttalanden sätter mannen i sämre dager, särskilt när hon uttalar sig med så hårda nedsättande ord om en försvunnen ung kvinna som engagerar många människor, särskilt i Boden.

Hon kan ju vara lika förbannad på sin man. Av nån uppkommen anledning.
Vill ge honom en känga.
Kanske tycker hon att han varit för undfallande mot VB.
Hämndlystna kvinnor tar till alla medel.
Citera
2013-05-14, 10:43
Medlem
Buddisch13s avatar
Citat:
Javisst. Det var det jag försökte göra när jag skrev mitt svar.

Då tar jag en fråga med dig. Vi har ju fått veta att det antagligen var mamman som var inne som VB och gillade på kusinen N*B*lle FB. Läser man på denna FB sida står det även att ett inlägg är skrivet med VB. Av vad jag kan förstå är denna kusin i Thailand eller är det så att hon också är i Sverige?

Står i den statusen att hon är i boden å gjort statusen med mobilen men det e det enda jag fått höra om att hennes kusin skulle va i Sverige
Citera
2013-05-14, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buddisch13
Heter inte kompisen som hon "pluggade" hos J*hannson i efternamn???

Jo jag tror det. Visserligen är Johansson ett jättevanligt namn, men om det skulle vara så att polisen Johansson är släkt med Kr*sto*ffer J. så kan det ju förklara dels varför han inte kan vara talesperson längre och dels varför KJ avskrevs direkt från alla misstankar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in