2013-05-22, 22:27
Medlem
engultomats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Kroppen forslas iväg:
http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=6847188

Begravningsbyrå..

Jag undrar lite hur det funkar med kroppen i dessa fall? När den har styckats.. Hur "får" anhöriga kroppen om de skulle vilja hålla en begravningsceremoni? Jag menar, det känns väldigt sjukt om kroppsdelarna bara läggs i kistan, när kroppen är avstyckat...
Citera
2013-05-22, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Tycker framför allt det är kasst att polisen gör så oengagerade och slappa uttalanden. Det är som om Kling och Klang sitter och äter munkar och uppgivet suckar att "Jaha, det var ju synd att en liten asiatisk tjej blev styckmördad, men det var säkert av någon hon kände, sånt händer, men då det säkert var pga något trassel mellan gm och offer så lär det ju inte hända igen...det är inget att oroa sig över, livet går vidare, nu far vi ut och letar fyllbultar på stan"

Jag blir nästan förbannad. Hade det varit någon form av lokal höjdare hade det säkert brunnit i baken på Kling och Klang, men nu var det ju bara en stackars invandrad asiat, så då är det minsann ingen brådska med saker och ting. Gah!

I det här fallet tror jag du har fel även om rätt i princip. Boden och Norbottenspolisen
har för mycket ögon på sig nu och de jobbar ju faktiskt hårt som jag tror
Citera
2013-05-22, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akinator
Att klara av att separera armar och ben från kroppen är svårare än att ta lös huvudet.
Jag får viss känsla av att GM mentalt inte klarade av det. Sannolikt på grund av nära relation till offret. Möjlig kärlek?

Man särar ganska enkelt på lår- och smalben med en bra kniv.
Citera
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
Ja och nu har de tänderna/tandkorten.

Jag antar att de måste säkerhetsställa identiteten på kroppen innan de plockar in någon misstänk, därför är väl brottsrubriceringen också fortfarande människorov.

I morgon eller övermorgon har man ID och då ändras rubriceringen till annat än människorov.
Det räcker tydligen inte med att det sannolikt är den försvunna kvinnan. Så det går inte så fort kan jag tycka i bemärkelse att finna en misstänkt eller att få spår på en misstänkt.

Citat:
Ursprungligen postat av Jan-Olov44
Man särar ganska enkelt på lår- och smalben med en bra kniv.
Tror inte denna är delad på det viset.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Just_A_thieF
Såg att någon postat på MPS FB-sida att Mic*e Be*g hade en bil som liknade den som eftersöktes, hans beskyddare Stef*n Sko*t var snabb att påstå att den var gammal och trasig, men utelämnade att den för tillfället är i trafik...

Varför skulle man ha en trasig bil i trafik och betala skatt & försäkring i onödan?

Den gode Ste*an har varit snabb att skydda MB här också btw...

Om det ens är Stefan. Kan ju vara MB som skyddar sig själv.
Fråga Stefan?
Hans inlägg om CG-besök 4 maj stämmer dock med hans check in på Facebook.
Citera
Medlem
http://www.expressen.se/nyheter/leif-gw-om-gatan-med-kroppsdelarna-i-skogen/

Citat:
-Han vill vinna tid, säger Leif GW
Citera
2013-05-22, 22:29
Medlem
Typists avatar
Har det tagits upp något om bilen som skymtats? En svart Nissan pickis eller något om bilar överhuvudtaget?
Citera
Medlem
Citat:
Att klara av att separera armar och ben från kroppen är svårare än att ta lös huvudet.
Jag får viss känsla av att GM mentalt inte klarade av det. Sannolikt på grund av nära relation till offret. Möjlig kärlek?

Polisen säger i Efterlyst att fyndplatsen - gropen - kan vara mordplats. Det håller jag som otroligt.
I så fall måste GM haft med så väl kniv som handskar för att kunna genomföra mord och styck utan att lämna spår. Verkar knepigt.
Mördar man impulsivt och kommer sig för att stycka så gör man det i syfte att frakta alternativt underlätta när man gömmer kroppen.
Då reflekterar man så klart över det där med att lämna spår.

Ett impulsivt mord på platsen skulle möjligen ske med strypning, slag eller hittat tillhygge.
Att då åka hem och hämta kniv för styckning verkar dumt, eftersom man redan lämnat spår.
Då forslar man ju bort kroppen till annan plats och eldar upp den, ej platt mot marken utan över konstant låga längre tid.

Är mordplatsen verkligen ödehuset så är ju skriken från KJ:s lägenhet helt meningslösa också, så det skulle nästan minska sannolikheten för honom.

Om fyndplatsen är mordplatsen får man ju dessutom nästan förutsätta att det rör sig om ett överfall av okänd person som t ex fått för sig att hota med kniv och t ex våldta tycker jag och då borde kanske inte allmänheten vara så lugn?

Men varför skulle nu V begett sig mot ödehuset eller gropen efter besöket hos exet? Hon borde väl berättat det för honom i så fall, för det hör väl inte till vanligheterna att man en lördagkväll beger sig till ett gammalt militärområde? Det lär dock ligga ett motionsspår i närheten och V motionerade ju och var träningsklädd, men om inte spåret leder mot hennes hem på något vis är ju den tesen ytterst osannolik, plus att hon ska ha burit med sina böcker i en kasse.
Citera
Medlem
engultomats avatar
Citat:

Polisen säger i Efterlyst att fyndplatsen - gropen - kan vara mordplats. Det håller jag som otroligt.
I så fall måste GM haft med så väl kniv som handskar för att kunna genomföra mord och styck utan att lämna spår. Verkar knepigt.
Mördar man impulsivt och kommer sig för att stycka så gör man det i syfte att frakta alternativt underlätta när man gömmer kroppen.
Då reflekterar man så klart över det där med att lämna spår.

Ett impulsivt mord på platsen skulle möjligen ske med strypning, slag eller hittat tillhygge.
Att då åka hem och hämta kniv för styckning verkar dumt, eftersom man redan lämnat spår.
Då forslar man ju bort kroppen till annan plats och eldar upp den, ej platt mot marken utan över konstant låga längre tid.

Är mordplatsen verkligen ödehuset så är ju skriken från KJ:s lägenhet helt meningslösa också, så det skulle nästan minska sannolikheten för honom.

GM måste ha gått runt med en vass kniv då. Tycker också det känns väldigt sjukt om det är mordplatsen. Det borde vara väldigt mycket blod överallt där, eftersom många promenerar runt med sina hundar borde någon ha upptäckt något skumt om kroppsdelarna legat där i snart tre veckor.
De kanske menade att det var styckplatsen? Fast det känns också väldigt skumt om det är så.
Citera
Bannlyst
Den här bilen som setts vid Fp. Nissan-bilen. Den måste de väl leta efter för fullt. Måste ju vara viktig för utredningen kan man ju tycka. Såg på eniro-kartan som någon länkade till att det är ju väg mellan huset och gropen.
Citera
2013-05-22, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pappii
En bil från fonus? Wtf, är detta vanligt? Ska inte delarna undersökas ännu mer?

Har för mig att Fonus sköter transporten till rättsmedicin.
Citera
2013-05-22, 22:31
Medlem
Illkrokkodills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Om fyndplatsen är mordplatsen får man ju dessutom nästan förutsätta att det rör sig om ett överfall av okänd person som t ex fått för sig att hota med kniv och t ex våldta tycker jag och då borde kanske inte allmänheten vara så lugn?

Men varför skulle nu V begett sig mot ödehuset eller gropen efter besöket hos exet? Hon borde väl berättat det för honom i så fall, för det hör väl inte till vanligheterna att man en lördagkväll beger sig till ett gammalt militärområde? Det lär dock ligga ett motionsspår i närheten och V motionerade ju och var träningsklädd, men om inte spåret leder mot hennes hem på något vis är ju den tesen ytterst osannolik, plus att hon ska ha burit med sina böcker i en kasse.

Eh..sa de att "gropen" kan vara brottsplatsen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in