2013-05-16, 16:18
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moa66
jag har läst att sista uppkopplingen mot mast var 18:40..inte 21 stämmer det?

Citat:
Vid niotiden på kvällen den 4 maj lämnade Vatchareeya Bangsuan en manlig bekants lägenhet tre kilometer från sin bostad för att gå hem.

Men hon kom aldrig hem, och strax efter att hon lämnat kompisen upphörde hennes mobiltelefon att sända signaler

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16779334.ab
Citera
2013-05-16, 16:20
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fringis
Men konstigt nog menar polisen att hon lämnade hemmet kl 15:

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.as...icleId=7659714

Jag tror inte att det är polisen utan reportern som snurrar till det genom att komplettera detta uttalanden med att hon lämnade vid 15.
Citera
2013-05-16, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16779334.ab

Då är det inte en säker uppgift från polisen.
Citera
2013-05-16, 16:25
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fringis
Men konstigt nog menar polisen att hon lämnade hemmet kl 15:

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleId=7659714
Enligt Efterlyst lämnade hon hemmet ca kl 16.
Citera
2013-05-16, 16:31
Medlem
Kavelduns avatar
Citat:
Jag tror inte att det är polisen utan reportern som snurrar till det genom att komplettera detta uttalanden med att hon lämnade vid 15.

Reportern L*n* L*ffl*r (e a e e) från NSD är känd för att kasta om saker och ting. Karl Andersson blir lätt Anders Karlsson, 15-tiden blir lätt under kvällen, personers tillhörighet i företag och föreningar kastas om osv osv... Så, hennes artiklar bör man ta med grabbnävar med salt.

För övrigt anser jag att om de som skriver inlägg här kunde:
- sluta säga emot sig själv
- läsa tidigare inlägg
- kontrollera uppgifter
- sluta skriva idiotiska påståenden som bara förvirrar
- sluta ställa samma frågor med tio sidors mellanrum
- sluta ställa samma frågor trots att de fått svar
så skulle den här tråden bli både intressantare och mer matnyttig.
Citera
2013-05-16, 16:33
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Då är det inte en säker uppgift från polisen.

Citat:
Kort efter att Vatchareeya Bangsuan lämnade lägenheten plockade en närliggande
mobilmast upp en signal från hennes telefon. Därefter finns inga spår.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16769049.ab

http://www.nsd.se/nyheter/boden/artikel.aspx?articleid=7649916
Citera
2013-05-16, 16:36
Medlem
Lalajlajs avatar
Är det inte lite märkligt, kompisen hörde inte av sig själv till polisen och sa att hon hade varit där, trots att de var känt att hon var försvunnen.

Enligt polisen så lyckades de själva spåra upp kompisen.

Citat:
Tidigare gick polisen ut med information om att det sista livstecknet efter Vatchareeya Bangsuan kom ungefär en timme efter att hon lämnade sin bostad vid tretiden på eftermiddagen. Det ska ha varit en signal från hennes mobiltelefon.

Men det stämmer inte. Polisen vet att 20-åriga Vatchareeya var vid liv flera timmar senare. Dels via ett tiotal utgående signaler (samtal eller sms) från hennes mobiltelefon, men framför allt genom att polisen har spårat en person som kan ha varit den sista som med säkerhet såg henne vid livet.

http://www.nsd.se/nyheter/boden/artikel.aspx?articleid=7649916
Citera
2013-05-16, 16:45
Medlem
Citat:
Jag vet inte varför polisen börjar mörka uppgifter, vi vet ju att de gått ut med att telefonen varit aktiv 18:40 och runt 21, då hon enligt kompisen lämnade hans bostad.

Men vi vet också att hon inte lämnade hemmet kl 15, sista inläggen på Facebook gjordes runt halv 4, vilket stämmer bra med den tid kompisen uppgav att han hämtade henne.

Jag är helt övertygad om att de nu granskar kompisen och att de därför backar på uppgifterna.

Han hämtade kl 16 och under deras gemensamma tid så går hon spårlöst upp i rök. Att han säger att hon var glad, gick hem vid 21 och allt annat i övrigt har inte längre någon trovärdighet.

Ja.
Såvida inte Fantamamman/styvpappan och Bodsvedje-exet är i maskopi med varandra så vet vi egentligen bara att hon är i livet fram till ca 16.00.
Detta förutsatt att ingen i V.B:s familj är insyltad vilket jag vare sig vill eller(knappt) kan tro.

Otroligt många frågor är höljda i dunkel beträffande kompisens förehavanden, både innan 16.00 och efter. Ingen, inte heller polisen kan ju undgå att se alla dessa gäckande frågetecken.

Några stora frågetecken finns det också kring Fantamamman och styvpappan.
Det är här uppgifterna började gå isär igår i och med efterlyst uppgifter. Vet inte om det var i intervjun med gammel-Yngve eller varifrån, men helt plötsligt får man höra att hon är anmäld försvunnen redan tidigare.

Jag hoppas jag inte rör ihop det och missminner mig på denna punkten.

Ända sedan fallet blev känt har den oficiella versionen varit att VB anmäldes försvunnen först på tisdagen, sedan ändras dessa uppgifter.

Nu ser vi fler uppgifter som tidigare publicerats i olika tidningar ställas på ända, en efter en.

Jag tror orsaken till detta kan vara att det kvinnliga vittnet(21-tiden) som tidigare utmålats som mer eller mindre säkert, nu antingen har backat och börjat sväva på målet eller att hon helt enkelt inte går att nå längre.

Då faller 21.00, då faller retliga sms, då faller studierna och då faller hela bodsvedje-exet....då får vi leta oss tillbaka till 16.00.
Om det nu räcker.
Citera
2013-05-16, 17:00
Medlem
highfives avatar
Citat:
Här kommer en uppdaterad tabell, har lagt till att hon även lade ut ett inlägg på hennes andra Facebook innan hon gick.

14:23 - Inlägg på Facebook, ska ut och motionera
15:xx - Telefon kopplar upp mot mast och positioneras till fästningen
15:22 - Inlägg på Facebook, om de fyra fruarna.
15:42 - Sista inlägget på Facebook 2
16:00 - Kompisen hämtar med bil
18:40 - Telefonen kopplar upp mot mast och positioneras till Friluftsområde i Sävast
21:00 - Hon lämnar kompisen gående och glad
21:xx - Telefonen kopplar upp mot mast som täcks in av kompisens bostad, därefter dör telefonen.
Superbra med lite struktur.
Citera
2013-05-16, 17:02
Medlem
MrFolds avatar
Angående uppgiften om när hon anmäldes försvunnen så tänker jag att den felaktiga uppgiften (om den nu är fel) kan bero på att föräldrarna kontaktat polisen på söndagen men fått rådet att återkomma ett par dagar senare om VB inte dykt upp. Alternativt att inget aktivt arbete påbörjats förrän på tisdagen. Detta är i så fall vad jag kan förstå ganska normal procedur när det gäller en myndig person som inte har någon känd depressionsproblematik/uttryckt självmordstankar och inte heller någon annan komplikation (fysisk/psykisk sjukdom). Särskilt om vederbörande tidigare stuckit iväg några dagar och kommit åter.

Nu tror jag iofs inte att den här uppgiften har så stor betydelse, i varje fall finns det inga i tråden kända uppgifter som talar för att det här skulle vara någon slags familjehistoria. Om styvpappan är inget känt och runt mamman finns bara diverse hemmasnickrade psykoanalyser som jag till 95% tycker är ren, ounderbyggd bullshit.
Citera
2013-05-16, 17:03
Medlem
Citat:
Här kommer en uppdaterad tabell, har lagt till att hon även lade ut ett inlägg på hennes andra Facebook innan hon gick.

14:23 - Inlägg på Facebook, ska ut och motionera
15:xx - Telefon kopplar upp mot mast och positioneras till fästningen
15:22 - Inlägg på Facebook, om de fyra fruarna.
15:42 - Sista inlägget på Facebook 2
16:00 - Kompisen hämtar med bil
18:40 - Telefonen kopplar upp mot mast och positioneras till Friluftsområde i Sävast
21:00 - Hon lämnar kompisen gående och glad
21:xx - Telefonen kopplar upp mot mast som täcks in av kompisens bostad, därefter dör telefonen.

Citat:
Kort efter att Vatchareeya Bangsuan lämnade lägenheten plockade en närliggande
mobilmast upp en signal från hennes telefon. Därefter finns inga spår.

Vad som i mitt tycke också är märkligt är att detta, "kort efter att Vatchareeya Bangsuan lämnade lägenheten plockade en närliggande mobilmast upp en signal från hennes telefon"
inte återspeglas i någon tidsangivelse i media som de övriga tidsangivelserna. Vi känner till 15.xx och 18.40 + "kort efter..."
Och Vilken mobilmast?
Citera
2013-05-16, 17:05
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
missade..sista inlägget är det på facebook nr 2: kl.15:42
Det kan hon ha klickat i väg och varit utanför dörren till 15:45 - och i Luleå c:a 16:15. - Det beror ju på när JH har sett henne - vilket ev. kan ha varit 16.00 - 16.30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in