Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Jag vet inte varför polisen börjar mörka uppgifter, vi vet ju att de gått ut med att telefonen varit aktiv 18:40 och runt 21, då hon enligt kompisen lämnade hans bostad.
Men vi vet också att hon inte lämnade hemmet kl 15, sista inläggen på Facebook gjordes runt halv 4, vilket stämmer bra med den tid kompisen uppgav att han hämtade henne.
Jag är helt övertygad om att de nu granskar kompisen och att de därför backar på uppgifterna.
Han hämtade kl 16 och under deras gemensamma tid så går hon spårlöst upp i rök. Att han säger att hon var glad, gick hem vid 21 och allt annat i övrigt har inte längre någon trovärdighet.
Ja.
Såvida inte Fantamamman/styvpappan och Bodsvedje-exet är i maskopi med varandra så vet vi egentligen bara att hon är i livet fram till ca 16.00.
Detta förutsatt att ingen i V.B:s familj är insyltad vilket jag vare sig vill eller(knappt) kan tro.
Otroligt många frågor är höljda i dunkel beträffande kompisens förehavanden, både innan 16.00 och efter. Ingen, inte heller polisen kan ju undgå att se alla dessa gäckande frågetecken.
Några stora frågetecken finns det också kring Fantamamman och styvpappan.
Det är här uppgifterna började gå isär igår i och med efterlyst uppgifter. Vet inte om det var i intervjun med gammel-Yngve eller varifrån, men helt plötsligt får man höra att hon är anmäld försvunnen redan tidigare.
Jag hoppas jag inte rör ihop det och missminner mig på denna punkten.
Ända sedan fallet blev känt har den oficiella versionen varit att VB anmäldes försvunnen först på tisdagen, sedan ändras dessa uppgifter.
Nu ser vi fler uppgifter som tidigare publicerats i olika tidningar ställas på ända, en efter en.
Jag tror orsaken till detta kan vara att det kvinnliga vittnet(21-tiden) som tidigare utmålats som mer eller mindre säkert, nu antingen har backat och börjat sväva på målet eller att hon helt enkelt inte går att nå längre.
Då faller 21.00, då faller retliga sms, då faller studierna och då faller hela bodsvedje-exet....då får vi leta oss tillbaka till 16.00.
Om det nu räcker.